Matkaauto – kas või vana volkari buss, madrats põrandal (7)

Matkaauto – kas või vana volkari buss, madrats põrandal

ELUSTIIL: Pole tähtis, kui uhke või uus on su matkaauto, tähtis on elustiil, kinnitas Tehumardil matkaautode kokkutuleku korraldanud Meelis Adamson (vasakul).
Foto: Raul Vinni

Suvisel Saaremaal ei ole matkaauto enam teps mitte haruldane nähtus. Samamoodi nagu ka see, et üldjuhul on neil välismaised numbrid. Paljud ei teagi, et ka Eestis on Muhvi stiilis “kogu elu autos”-reisimine aina populaarsemaks muutunud. Nädalavahetusel said selle ala fännid kokku Tehumardil.

Tehumardi puhkekeskuses laupäeval avaneva pildi järgi poleks saanud küll väita, et sügis on alanud ja turismihooaeg otsakorral. Kuigi keskuse pealiku Ago Libliku sõnul on septembris ette tulnud ka päevi, mil pole ühtegi külalist.

Nüüd oli keskus siiski täis nelja- ja enamrattalisi. Mõni suurem, mõni väiksem, mõnel satelliiditaldrik katusel, mõnel varikatus ülesse pandud ja aiatoolid välja toodud. Kõik see kokku moodustas matkaautode omanike üle-eestilise kokkutuleku. Kokku oli tulnud üle 40 auto, kümmekond jättis seekordse kokkusaamise vahele.

Kokkutuleku pealiku Meelis Adamsoni sõnul on matkaauto omamine elustiil. Samamoodi nagu tsikli omamine. Sarnaselt kaherattaliste omanikega tervitatakse maanteel võhivõõrast matkaauto roolis istujat käetõstmisega ning pole seegi ime, kui automatkajale astub kusagil kämpingus ligi võhivõõras matkaauto omanik ja lööb õlled lauale, et maailma asju arutada.

2008. aastast saadik matkaautod.com foorumi kasutajatel baseerunud kokkutulekud on muutunud aina populaarsemaks. Esimesel kokkusaamisel oli vaid 11 autot, nüüd juba pea viis korda rohkem. Et olla matkaauto fänn, ei pea sul olema 60 000 eurot maksev liikuv maja, vaid peab olema suhtumine.

“Olgu sul kas või volkari buss, madrats põrandal,” märkis Adamson, viidates, et igasuguseid on kokkutulekutel olnud. Ka Tehumardil on valik “Uunikumi” silti kandvast Mercedes-bussist kuni päris turismibussi mõõtu välja andva sõidukini. Rääkimata tavaauto taga veetavatest haagissuvilatest.

“Sõitjaid on seinast seina. Alates 5000-st kuni 30 000 kilomeetrini aastas,” tõdes Adamson. Väiksema läbisõiduga huvilised piirduvad Eestiga, pikemate otsade eelistajad sõidavad kas või Kreekasse või Hispaaniasse.

Tänapäevased matkaautod ongi nagu liikuvad majad. Näiteks Meelis Adamsoni oma auto: kuus magamiskohta, pliit, ahi, WC, duširuum, televiisor, gaasiküte, katusel päikesepaneelid elektri tootmiseks.

Adamson ise ütles, et on mitu põhjust, miks tema matkaautot tavalisele suvilale eelistab. Esiteks ei taha ta suvekodus kogu aeg samu vaateid vaadata ja samas kohas puhata. “Sõidan looduskaunisse kohta, panen auto paika ja hakkan puhkama,” tõi ta näite, et maakodus on sada muud asja teha ja puhkamisest ei tule midagi välja.

Teine asi on mugavus reisimisel. “Kui vahemaa on 2500 kilomeetrit ja ma otselendu ei leia, siis lähen autoga,” kinnitas ta, rääkides, kuidas lendas ärikohtumisele pea ööpäeva, nelja ümber-istumisega. Autoga reisides jääb selline aja- ja närvikulu ära. Paraku tuleb tavaautoga reisides alati otsida öömaja, käia väljas söömas jne. Ning aeg, mida saaks puhkamiseks kasutada, kulub matkaautode sõprade sõnul säärasel juhul “mingi jama peale”.

Matkaauto omamine ongi elustiil, nagu juba öeldud, ja selle pisiku saab külge juba maast madalast. Meelis Adamson ise magas esimest korda matkaautos 1982. aastal Soomes, 1984 ehitas ta isa juba ise järelveetava haagissuvila. “Ma elasin seal oma pubeka-aastad,” meenutas Adamson.

Print Friendly, PDF & Email