Kaarma vald soetab Abrukale mootorkelgu ja haagisree (1)

Kaarma vald sai väikesaarte programmist 19 941 eurot toetust, et parandada püsiühendust Abruka saarega ja teenuste kättesaadavust saarel.

“Ostame ühe mootorkelgu ja ühe haagisree talvel liiklemise parandamiseks, ja see võimaldab ka kanderaamil haiget vedada,” lausus Kaarma valla arenguspetsialist Aare Saar, lisades, et haagisreel on viis-kuus istekohta, millel on võimalik istmed välja võtta ja millega saab väga hästi ka kaupa vedada.

Abruka saarevaht Rein Lember ütles, et mootorsaan on saareelanikele väga olulise tähendusega. “Enne seda kui vald hankis liikuvmasina Argo, meil ju sellist transpordivahendit, millega üle jää liikuda, ei olnud. Igaüks vaatas, kuidas ise sai. Aga Argo on mõeldud liikumiseks ekstreemsetes oludes.

See tähendab, et kui on liikumisühenduse pidamises tekkinud selline aeg, kus võib-olla jää ei kanna, või on vaja liikuda eriolukordades,” selgitas Rein Lember. Ta lisas, et kui talvel on jää ja iga päev ei ole ju eriolukord, siis võrdub see tema arust näiteks sellega, et nad teeksid igapäevasõite päästemasinaga.

“Ei ole eriti otstarbekas kasutada teda igapäevaselt ühenduse pidamiseks. Argo liikumiskiirus on väike ja ta mahutab 4–6 inimest,” rääkis saarevaht. Kui Abruka saab aga mootorsaani, saab sellele järele panna ka reisijateveo järelhaagise. “Mootorsaan avardab meie liikumisvõimalusi ning saame liikuda palju paremini ja operatiivsemalt,” rõhutas Rein Lember.

Saarevahi sõnul on valla ametnike tänuväärne otsus ka see, et transpordivahend hakkab paiknema Abruka saarel. Seni korraldas reise Tõnis Sip-lane, kes on saarevahi sõnul väga sõbralik ja vastutulelik mees ega ole Abruka inimesi kunagi hätta jätnud. “Aga seal on ikka vaks vahet, kas transpordikorraldaja elab Abruka saarel või Saaremaal Mändjalas,” sõnas Lember.

“Ütleme, et meil tekib memmel vajadus arsti juurde minna. Kui saan on Abrukal, siis ma ütlen, et teeme reisi ära ja on vaja minna. Kui ma helistan aga Tõnisele, kellel juhtub näiteks vaba päev olema, siis ta peab oma tegevused kõik katkestama, ja läheb rohkem aega, kui sellel mehel, kes on kohapeal,” rääkis Rein Lember.

Ta lisas, et mootorsaan on tähtis ka noorte seisukohalt. “Kui keegi tahab oma elu saarele sättima hakata, siis ta teab, et siin on olemas transpordivahend. Kui ta tuuakse siia ja öeldakse, et ei tea, millal järgmine ühendus võimalik on, siis ta mõtleb, et näe, ei saa siit minema ega midagi,” arutles Rein Lember.

Projekti rahastab EAS. Lepingut Kaarma valla ja EAS-i vahel veel alla kirjutatud ei ole. “Kui see saab alla kirjutatud, siis saab hakata tarneasjaga tegelema,” märkis Aare Saar. Valla omaosalus on 15%, projekti kogumaksumus on 22 340 eurot.

Print Friendly, PDF & Email