
ALA LAIENEB: Kiirusepiirangu ala Kuressares laieneb, abilinnapea Kalle Koov näitab skeemi, kus on näha kõige optimaalsem lahend. Senine piirivalvemaja ees olev märk tõstetakse bussijaamale lähemale.
Foto: Egon Ligi
Mitmete linnakodanike arvates sõidavad autod Kuressaare kesklinnas liiga kiiresti. Politsei hinnangul aga liigne kihutamine kesklinnas probleemiks ei ole. Sel suvel laiendatakse Kuressaare kesklinna 30 km/h kiirusepiirangu ala, mis linnajuhtide sõnul peaks liiklust rahustama ja muutma kesklinna veelgi turvalisemaks.
“Iseenesest haaraks see eelkõige vanalinna kitsamate tänavate piirkonna, oleks üpris üheselt mõistetav, rahustaks liiklust (kiiruse osas) kesklinnas ja kesklinnaga piirnevatel tänavatel,” rääkis Kuressaare abilinnapea Kalle Koov kiirusepiirangu ala laienemisest. Laiendamise eesmärk on eelkõige liiklusohutus ja turvalisus tänaval liiklemisel.
Koovi sõnul saab ühes piiranguala laiendamisega korrastada ka märgimajandust. Kiirusepiirangu ala laiendamist linnas arutas liikluskomisjon aprilli algul. Seda on arutanud ka linnavalitsus ja liikluskomisjoni otsuse heaks kiitnud ning abilinnapea sõnul see erilisi täiendavaid väljaminekuid kaasa ei too. Täiendavalt on vaja paigaldada vaid kuus paari märke.
Varem on linnas liikluse rahustamiseks paigaldatud tõkend Lossi tänavale ja eelmisel aastal kasutati esmakordselt punast joont teel, mis paraku aga talvega ära kulus. Kui nüüd uus ala on lõplikult paigas, siis maalitakse sõiduteele ka tähelepanu tõmbavad jooned, lubas Koov.
Kiirusepiirangu ala laiendamine ei kaota aga ära kesklinnas kihutajaid, sest kõik sõltub ikkagi liikluskultuurist. Abilinnapea märkis, et piirangutega tuletatakse vaid meelde, et läbi kauni Kuressaare kesklinna ei pea kihutama ega ruttama. “Valides liiklemiseks kesklinna, peaks sul olema selge, et valid nauditavate vaadetega, rahvarohke tee,” sõnas Kalle Koov.
Saarte Häälele on inimesed kurtnud, et kevade saabudes on kesklinna jõudnud ka kihutajad, kes ei arvesta jalakäijatega juba praegu. “Üks päev pidi mul varbad maha sõitma,” teatas Saarte Häälele murelik linnakodanik. Teine väitis, et juht ei saanud ülekäiguraja ees õigel ajal pidama.
Politsei- ja piirivalveameti Kuressaare politseijaoskonna juhi Kaido Vahteri sõnul kontrollib politsei sõitvate autode kiirust ka kesklinnas nagu muudelgi teedel. ”Liiklusrikkujaid ja sealhulgas kiiruseületajaid on kesklinnas politsei huviorbiiti sattunud küll, kuid nad on saanud ka karistada,” kinnitas Vahter, lisades, et liiklusrikkumisi kesklinna piirkonnas tuleb ette ikka, kuid kihutamine politsei jaoks terav probleem ei ole.
hea mõte,
kesklinnas hea rahulik liiklus praegu.
ja ega nii kiire ka pole, et ei kannataks seda 30km/h ära
Järgmisena võiksid tähtsad asjapulgad karmistada koerte, kasside ja teiste koduloomade, ning lindude eeskirju ja seejärel arutusele võtta iseeneste palgatõstmine, sest töö on ju ikkagi ülimalt raske ja ajad keerulised.
Seni, kuni kesklinnas pole autode ja busside liiklus keelatud ei maksa ka mingist nautimisest rääkida. Meie kesklinn on nagu magistraaltee, mida ääristavad parkivad autod koos bussipeatustega ja mõned välikohvikud. Õudus,mida siin nautida?
1) “Abilinnapea märkis, et piirangutega tuletatakse vaid meelde, et läbi kauni Kuressaare kesklinna ei pea kihutama ega ruttama. “Valides liiklemiseks kesklinna, peaks sul olema selge, et valid nauditavate vaadetega, rahvarohke tee,” sõnas Kalle Koov.”
2)Liikluseeskirja §65. Juhil on keelatud juhtimise ajal tegelda toimingutega, mis võivad segada juhtimist või liikluskeskkonna tajumist.
(https://www.riigiteataja.ee/akt/265273)
kena tõllmokk on pildil
Selle asemel,et tühja-tähjaga tegeleda,hakake parem ringristmike välja ehitama!Alustada võiks Smuuli-Pika tn. omast.
Mis siis tegema peaks? Kas jätma liiklusvahendid Upa karjamaale ja sealt jalgsi linna kõmpima või teieks,kui Teile linnas ei meeldi võite vabalt maale kõmpida!
ning pean mainima, et meie linnas on armee selliseid jalakäijaid, kes sõna otseses mõttes kargavad “lambist” tänavale teed ületamata. Üliharva on märgata seda,et veendutakse, kas autojuht on ikka jalakäijat märganud. Sellistel ei ole ka ime, kui varbad maha sõidetakse!
tanel-endast vanemate inimeste kohta pole ilus niimoodi lausuda.
Linnakodanikele, kes kaebasid, et üle varvaste sõidetakse ja kellele ülekäigurajal peaaegu otsa sõideti:
– liikluseeskirjad kehtivad KÕIGI liiklejate, st. ka jalakäiate kohta. Seega veendu enne sõiduteele astumist, kui k a u g e l asub lähenev sõiduk ja m õ t l e, kas juht suudab selle peatada ka siis, kui täiskiirusel ja kõrvale vaatamata 4m kaugusel oleva sõiduki ette tormad
– üle varvaste sõidetakse aga kindlasti siis, kui jalakäija otsustab liikuvast transpordivahendist lihtsalt “läbi kõndida”…
Oleks mina abilinnapea sulgeks liikluseks Tallinna mnt Torni ristist ja Lossi tänava Transvaali ristist. Suletud alale oleks oodatud kõikvõimalikud söögi ja joogi pakkujad, ei tohiks puududa ka suveniirid, siis võiksid olla sportlikud väikeatraktsioonid, mis mujal maailmas väga popid, minijalgpalli väljak, väike lastekohvik oma kokteilide ja muu maiusega ja veel palju muud. Praeguses kesklinnas pole ju mitte muhvigi peale kultuuriametnike ja seda ka ainult tööpäevadel oma tööruumides peidus!
huvitav, kas selline piirangu ala suurendamine on vaid selleks, et näidata, et midagi tehakse? liigun suht tihti nii jala, kui ka autoga linnas ja ei ole seni eriti tähele pannud, et meil selle kiirusega väga probleeme oleks.
hoopis suurem probleem on meil üldine liikluse reguleerimine. sisuliselt on suures osas ühesuunaliste tänavatega kogu liiklustihedus paarile peatänavale suunatud. ega ei tahaks pidevalt kesklinnast läbi sõita, kuid muud võimalused on täiesti ära lõigatud. lisaks võib tipptunnil vasakpöörded täielikult ära unustada.
liigun linnas nii autoga kui ka jalgsi ja näen IGA PÄEV, et peale minu ja mõne üksiku autojuhi veel, ei huvita see nn kiirusepiirang mitte kedagi – isegi kiirusepiirangust kinnipidamist ei kontrollita.
Teeks siis juba kõik õuealaks, saaks ülejäänud linna risustavad märgid ära võtta.
tuleks ikka tegeleda ,inimeste ja loomadega ,üsna hale on vaadata neid prükkareid ja kodutuid loomi ,kes linnas liiguvad,mitte mingi jama peale rahva raha ja oma energiat kulutada
ah minge metsa. keelake autod üldse ära, et jala oleks ikka veel mugavam käia.
saarlased on harjunud, et 99% autodest anab neile alati teed ülekäigurajal ja ka väljaspool seda. Seetõttu astutakse pimesi teele ja otse autole ette. Küll ta pidama saab! Kui siis mõni autojuht piisavalt kiiresti ei reageeri, siis on jalakäijale ülekohut tehtud ja autodel tuleks sõitmine ära keelata! Kalle Koov, tundusid seni ikka mõistlik mees ja nüüd tegeled selliste lollustega!
Kohe näha, et Kuressaare linn koosneb ainult kesklinnast, unustatakse aga ülejäänud elamurajoonid ära. Mis vahe on kesklinna ja Ida Niidu elamurajooni vahel. Niidus võib kihutada elamute vahel, kus väiksed lapsed tihtilugu mängivad aga kesklinnas on see kurjast.Tallinna tänava äärsed teepeenrad tolmavad juba aastakümneid aga pole hullu, see pole ju kesklinn.
millal linna ühe peatänava- Tallinna tn äärde kõnniteed tehtakse? Suured kaubakeskused on, inimesed liiguvad aga… teed ei ole!?!
kas see on normaalne?
Kas kusagil Šotimaal mingis väikelinnas ei ole mitte nii, et liiklus ei ole üldse märkidega reguleeritud ja avariide hulk on võrreldes reguleeritud liiklusega kaduvväike. Äkki tasuks Kuressaares ka proovida ja mötle, mis kokkuhoid see märkide ärajätmisega veel oo…
Uue liikklusseaduse järgi peab autojuht aru saama jalakäija kehakeelest s.t. peab aru saama, kas ülekäigurajale lähenev teeületaja soovib teed ületada või ei. Mitte, et teeületaja seisab ülekäiguraja juures või astub sellele. Ja kuna elame Euroopas, siis kehtib ju põhimõte – autod võivad sõita, kuid jalakäija peab üle tee saama.
Ütleks siis ka sõna sekka. Kõigepealt- jumal tänatud, et talv otsa sai ja lumi läinud, see, mis toimus lumerohkuse töttu ühesuunaliseks muutunud linnatänavatel, oli ikka paras katsumus, igal hommikul enne sõitma hakkamist tundsin hirmu, sest osa liiklejaist ei hoolinud absoluutselt, et teed on kitsamad ja sõidkiirust tuleks vastavalt sellele valida. Kiirusepiirangust kesklinna tsoonis aga nii palju, et tihti tunnen kui ise seal 30-nega sõidan, et mingi närviline maasturijuht on mul sabas ja tahaks kangesti minust mööda pörutada või veel parema meelega mulle tagantpoolt ühe vägeva müksu anda!
Arvestades talvist olukorda tuleb talveks muretseda soome kelk või hästi pisike auto, mis lumevallide vahelt läbi mahub. Autol peavad aga head, suurte naastudega talirehvid all olema ja enne talve tulekut tuleks kuskil maastikul õppida mudas purgamist. Kui kõik need ettevalmistused tehtud, siis võib Kuressaare linnatänavaile liiklema tulla, siis ei saa ka keegi kobiseda, et auto liiga suur ja juhil kogemust ei ole.
pole hullu, kõik ei olegisündinud autojuhid. Kui ikka kuidagi hakkama ei saa, muretse omale jalgratas
Jah, selle asemel, et uuetele liiklusmärkidele raha raisata, TEHKE LINNAS KÕNNITEED KORDA! Ehk siis autojuhid ka meelsamini kõnniksid läbi nn. kauni kesklinna, selle asemel, et läbi sõita.
see pole töllmokk seal pildil, see on koov. Aga pilt on muidugi hea.
Tõsi on, et meie linna autojuhid lasevad alati jalakäija üle tee. Vahel pidurdavad isegi enne, kui jõuad sebra otsas peatuda, kuna nad oletavad, et ma võib-olla tahan hakata teed ületama. See teeb kõndijad hooletuks ja närviline pealinna autojuht ei jaga asja ära. Kihutajatele on väga meeltmööda Pikk tänav alates Tolli ristist Smuulini – seal süstitakse vahel lausa sajaga, nii et vesi lendab.
aga kõik need jalakäijad,kes niisama passivad ülekäiguraja juures?Ja siis kui seisma jääd,vahivad lolli näoga ringi.Kui ei taha teed ületada,siis võiks natuke eemal seista.
käin nii jala kui sõidan autoga
29.04.11, 06:57
püha lehma staatus kaob ka kuressaares
liiklusseaduse uue mõistena toodud ülekäigukohal sõiduteed ületades EI OLE JALAKÄIJAL sõidukijuhi suhtes eesõigust(LS2 p99)
See piiranguala laiendamine on küll täiesti mõttetu asendustegevus, millega üritatakse mingeid olulisemaid tegmatajätmisi varjata. Suvisel ajal ei ole kesklinnast päevasel ajal isegi mitte 30 km/h-ga võimalik läbi sõita, sest vöötrajad ja neil liiklev jalakäijate hulk reguleerib keskmise kiiruse niikuinii kuskile 20 km/h kanti, ülejäänud ajal on see 30 km/h täiesti mõttetu, kui mitte ervestada Pihla Jüri ajalst politseile peale pandud kõrgendatud trahviplaanide täitmise vajadust. Arensburgi hotelli juures madalapõhjalisi autosid varitsev halvasti märgatav künnis on aga selline, et jääb vaid oodata tugevat juristi, kes Linnavalitsuse naha mõne autoremondi kulude eest liistule tõmbab.
Meie kesklinnas pole tõesri mitte midagi jalutaval inimesel teha.Pole siin kaupluseid nagu vanasti,pole õigeid kohvikuid,kuhu jalga puhkama minna,milleks siin jalutada,sõida vaid autoga läbi linna,naudi meie kesklinna südames autoparklat.õieti õelda,meie linnal puudub süda.
Pirangualaga on selline lugu, et see on väga halvasti tähistatud. Eelmisel suvel maha tõmmatud punane jutt ei paranda asja palju. Õigem oleks maalida asfaldile number 30 nagu seda mujalpool tehakse.
Kord ühe külla tulnud Pärnu mehega juttu puhudes oli sellele suureks üllatuseks, et meil kesklinnas kehtib 30 km/h. Märgid on tibatillukesed ja kaovad muu info sisse ära.
kuressaare kesklinnas pole kohta kus lihtsalt istuda ja olla. on küll raamatukogu ees mõned pingid kuid see koht on tuuletunnel kus tolm lendab ja rohelus olematu. tänavaäärsetesse välikohvikutesse lihtsalt istuma minna ei saa, pead ilmtingimata midagi ostma..jne. ei ole inimsõbralik kahjuks kõik on äri peale väljaehitatud, nautida pole seal midagi.