Kuidas mitte sattuda meelelahutuslike SMS-teenuste lõksu

Kui avastate mobiiltelefoni arvelt summa teenuse eest, mida te teadlikult pole tellinud, on suure tõenäosusega tegu perioodilise sisuteenusega. Et lõpetada iganädalaste rämpssõnumite saamise eest tasumine, tuleb tarbijal ise kiiresti reageerida.

Tarbijakaitseameti tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna juhataja
Meelelahutuslikke sisuteenuseid reklaamitakse nii ajakirjades, ajalehtedes kui ka televisioonis. Lisaks eelmainitud kanalitele on viimastel aastatel väga levinud ka internetiportaalides reklaamitavad veebipõhised mängud ja -testid (“Telli uued ägedad helinad sinu mobiilile”, “Kui kaua sa elad?”, “Telli oma armuhoroskoop!”), mille läbimine võib pahatihti lõppeda perioodilise sisuteenusega liitumisega. Viimasel ajal on “liitumislõks” olnud isegi pealtnäha tavaliste loosimiste taga.

Esmapilgul on meelelahutusliku teenuse tellimine tõepoolest arusaadav ja tundub ühekordse tegevusena. Enamik internetis levivaid teste toimib samal põhimõttel – kui küsimustele vastatud, tuleb sisestada nõutud lahtrisse oma telefoninumber. Varsti saadetakse tarbijale SMS-i teel kood, mille ta tulemuste teada saamiseks sisestama peab.

Loe edasi laupäevasest Saarte Häälest.
Telli Saarte Hääl internetist

Hanna Turetski

Print Friendly, PDF & Email