Olukorrast Itaalia autotööstuses

Olukorrast Itaalia autotööstuses

JÄRELEANDMATU: Fiati tegevdirektor Sergio Marchionne nõuab ametiühingutelt varasemast paindlikumaid töösuhteid. Vastasel korral võib Itaalia autotööstuse lipulaev tootmise üle viia välismaale.

Eile, 28. jaanuaril algas Itaalia masinaehitajate streik. Itaalia ametiühinguliikumisega tihedalt seotud ajakirjanik Patrizia Romagnoli kirjutab, et see streik on Fiatis, Itaalia autotööstuse lipulaevas aset leidnud sündmuste loogiline tagajärg. Tööliste vastuhaku otseseks põhjuseks on aga Fiati juhtkonna soov pöörata peapeale riigi tööturul valitsenud suhted, mis kujunesid välja juba pärast II maailmasõda.

Kõik sai alguse sellest, kui Fiati direktor Sergio Marchionne tegi Torino lähistel asuva Mirafiori tehase (Fiati üks vanemaid tehaseid, asutatud enam kui 100 aastat tagasi) töölistele ettepaneku sõlmida uus, varasemast palju paindlikum kokkulepe töösuhete osas.

Kriis kestab juba pikemat aega

Kriis on Mirafioris kestnud juba pikemat aega. Asi on jõudnud isegi nii kaugele, et riigi keskvalitsus on olnud sunnitud toetama palgamaksmist töötajatele. Samas on Fiati juhtkond olnud sunnitud tunnistama autode müügi pidevat vähenemist ja on pöördunud tööliste poole palvega: et päästa ettevõte halvimast (s.o pankrotist), tuleks tuua omapoolseid ohvreid ja tõsta tootmise produktiivsust.

Üsna sageli on juhtkonna sääraste ettepanekutega kaasnenud ka ähvardused: kui töölised meie ettepanekutega ei nõustu, oleks õigem viia kogu tootmine piirkonda, kus tööjõud on odavam (näiteks Brasiiliasse või Serbiasse) või kus töösuhted on paindlikumad (näiteks Põhja-Ameerikasse).

Loe edasi laupäevasest Saarte Häälest.
Telli Saarte Hääl internetist

Patrizia Romagnoli

Print Friendly, PDF & Email