Maavalitsus nõuab lennufirmalt toetuse suurendamiseks selgitust (4)

Maavalitsus nõuab lennufirmalt toetuse suurendamiseks selgitust

ÜLIKASUMIT EI LOOTNUD: Kuressaare liin on esimene doteeritav Estonian Airi ajaloos ja lähitulevikus nad siit mingit ülikasumit ei looda. Nii kinnitas Estonian Airi juhatuse esimees Andrus Aljas (vasakul) 2. septembril 2008 koos maavanem Toomas Kasemaaga lennuliini teenindamise lepingut allkirjastades.
Foto: Peeter Kukk

Saare maavalitsus küsib täiendavaid andmeid lennufirmalt Estonian Air, kes esitas vahetult enne aastalõppu, 27. detsembril taotluse tõsta riiklikku toetust ühe Tallinna–Kuressaare–Tallinna reisi kohta 8000 krooni võrra, seega 34 600 kroonini.

“Saare maavalitsus soovib täiendavalt teada, millest on tingitud Tallinna–Kuressaare–Tallinna lennureisi “remondi- ja hoolduskulude” ning “muude kulude” kasv 2009. aasta septembriga võrreldes,” ütles Saarte Häälele maavalitsuse ühistranspordi nõunik Taavi Kurisoo.

Samuti soovib maavalitsus selgitusi, millest on tingitud piletitulu poole võrra väiksem laekumine, kui vedaja lennureisi maksumuse kalkulatsioonis pakkus. “Kui need on käes, räägime ka hinna osas Estonian Airiga läbi,” kinnitas maavanem Toomas Kasemaa.

Estonian Airi juhatuse liige Andrus Aljas märkis maavalitsusele saadetud kirjas, et seoses liini teenindamiseks kasutatavate lennukite vananemisega on suurenenud lennuki remondi- ja hoolduskulud. Ka on planeeritust suuremaks osutunud muude kulude all kajastuvad müügi- ja distributsioonikulud (broneerimissüsteemide kulud, müügivõrgu haldus). Kõigele lisaks on Aljase sõnul ka piletitulu osutunud oluliselt madalamaks, kui oli lepingu sõlmimisel arvestatud.

2009. aasta septembris allkirjastatud lepingu lisas oleva lennureisi kalkulatsiooni muudatuse kohaselt planeeriti piletituludeks ühe Tallinna–Kuressaare–Tallinna reisi kohta 11 800 krooni ja lennu täitumuseks 50 protsenti. Taavi Kurisoo sõnutsi tehti 2010. aasta esimese 10 kuu jooksul 296 riikliku toetusega lennureisi. Piletitulu laekus nendelt reisidelt keskmisena 5900 krooni reisilt, mis teeb 5900 krooni vähem kui vedaja lennureisi kalkulatsioonis pakkus. Seega sai AS Estonian Air riikliku toetusega reisidelt 2010. aasta esimese 10 kuuga 1 746 400 (296 x 5900) krooni piletitulu vähem kui planeeritud.

Remondi- ja hoolduskuludeks oli kavandatud lennureisi kohta 8100 krooni ning amortisatsiooni kulureale on prognoositud 0 krooni. Muudeks kuludeks, mis on läinud aastaga samuti kasvanud, prognoositi lepingulisaga aga 1800 krooni reisi kohta. Seni on maavalitsus ühe lennureisi eest Tallinna–Kuressaare–Tallinna liinil toetust maksnud 26 600 krooni.

Eile saatis lennufirma välja pressiteate, et reisijate arv Tallinna–Kuressaare liinil on läinud aastaga tublisti kasvanud. Estonian Air lennutas detsembris Tallinna–Kuressaare liinil ühtekokku 1222 reisijat, mis on 34 protsenti rohkem kui 2009. aasta samal perioodil. 12 kuuga reisis Tallinna–Kuressaare liinil aga 14 711 reisijat, mis on 9,4 protsenti rohkem kui 2009. aastal. Mullu toimus Kuressaare ja pealinna vahel 436 edasi-tagasi lendu, mis on 7,4 protsenti rohkem kui aasta varem.

Estonian Airi kommertsala asepresident Rauno Parras märkis, et lennureisijate arvu suurenemisele on kaasa aidanud nõudluse kasv eelkõige kohalike elanike hulgas ning mõnevõrra on suurenenud ka transiitreisijate osakaal. “Reisijate arvu kasv kujunes vastavalt meie poolt prognoositule, mida toetasid nii majanduse taastumine kui ka kuum suvi,” sõnas Parras.

Estonian Air lendab Tallinna ja Kuressaare vahet 9 korda nädalas esmaspäeviti, teisipäeviti, kolmapäeviti, neljapäeviti, reedeti ja pühapäeviti. Piletihind lendamaks Tallinnast Kuressaarde algab 15,6 eurost, kui pilet ostetakse Estonian Airi kodulehelt.

Print Friendly, PDF & Email