Pühadeaegne suur lumesadu ja -tuisk takistasid lisaks maan-teeliiklusele ka parvlaevaliiklust. OÜ Väinamere Liinid teatel olid Saaremaa ja Hiiumaa vahelisel Triigi–Sõru liinil ilmaolud eriti keerulised pühapäeval, 26. detsembril, kui kell 8.15 Hiiumaalt väljunud Kõrgelaid jõudis Saaremaale alles kell pool üheksa õhtul, olles seega teel olnud ligi 12 tundi.
Tagasisõit Triigist Sõrule võttis aga aega kõigest 1,5 tundi, mis on tavapärane talvine ülesõiduaeg. Kõrgelaiu pardal oli tunde kestnud reisil 20 reisijat ja 8 sõidukit. Laevapere eesotsas kapten Viktor Rohtlaga hoolitses Väinamere Liinide teatel reisijate eest igati. “Pakuti tasuta suppi, teed, kohvi, piparkooke, kommi ja lastele isegi väikesi jõulukingitusi,” rääkis Väinamere Liinide teenindusjuht Anu Hiiuväin.
Kapten Viktor Rohtla sõnul teeb tuisk laevateel samapalju kurja kui maanteel – tuul kuhjab risti laevateega kõrged lumevaalud, mis hakkavad kihtidena vee peal külmuma. Sellisest tihkest jää- ja lumemassist on laeval aga eriti raske läbi sõita. Eilehommikused reisid toimusid juba tavapärastes talvistes tingimustes ning ülesõit kestis ca 1,5 tundi.
Ka käesoleva aasta algul võtsid mõned reisid samal liinil ülipika aja. Aasta alguse kogemuse põhjal tegi vedaja majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile ettepaneku kehtestada jääolude raskenemisel nn raskete jääolude graafik, mille kohaselt toimuvad Triigi–Sõru liinil reisid iga päev. See võimaldab vältida laevatee kinnikülmumist ja hoida liikluse liinil regu-laarse. Käeolevaks aastaks on vastav nõusolek ministeeriumist saadud. Niipea kui vajadus tekib, hakkab liinil kehtima raskete jääolude graafik.
Mis 12 tundi , see sõitis 14 tundi ja laev jõudis Saaremaale alles pool 11 õhtul…
mis üks selline sõit vedajale maksab. Aga oleks ju hirmhea kui selline Jep -i rahajõmm kulud korvaks. Kuid hiidlastel ju annetusmassin käima lükatud, ehk triivib säält ka asisema aluse väinamerre.
räägitakse hoopis, et laev ei olnud tehniliselt korras ja seetõttu ei suutnud oma poole võimsusega jääga hakkama saada..
meie rahvas oli ka laeval ja see polnud tõesti talvisteks oludeks valmis ning sõit kestis 14 tundi. Hiiumaalt oleks läbi Rohuküla ja Virtsu kiiremini kohale jõudnud kui otse. Kes see tola oli, kes sellise küna välja saatis?
Jälle kuulujutud.
Ma kuulsin, et parvlaeval oli keegi rikas inimene, kes maksis kaptenile kopsaka summa, et lihtsalt pikemalt sõitu nautida. Ta ei olnud kunagi varem parvlaevaga sõitnud.