Ootamatult tulnud külmad on jätnud teele mitmed diiselkütust kasutanud masinad. Põhjuseks see, et autopaagis olnud suvine kütus külmus miinuskraadidega ära.
“Ostsin esmaspäeval Tuulte Roosi tanklast diislikütust, see jäi kanistrisse seisma ja hommikuks oli sellest järel puderjas mass,” rääkis Saarte Häälele mees, kes ei soovinud oma nime lehes avaldada. “Õnneks ei kallanud ma seda otse autosse,” ütles ta, lisades, et on väga imelik, et kõik tanklad, sealhulgas ka Alexela, reklaamivad, et neil on talvine kütus, aga tegelikult ei ole.
Ka Saare Autexi autoteenindusest kinnitati Saarte Häälele eile, et kütuseprobleemiga diiselmasinaid on neil tulnud teelt ära tuua küll. Põhjuseks enamasti ikka see, et inimesed sõidavad kütusega, mida nad tankisid oktoobri lõpus või novembri alguses. AS-i Alexela Oil müügidirektor Aivar Räim ütles Saarte Häälele, et Eesti vabariigis kehtiva seaduse kohaselt algab talvise diislikütuse kohustuslik müügiperiood 1. detsembrist, kuid nemad on talvist kütust hakanud müüma juba varem.
Räim kinnitas, et alates 29. novembrist on kõikides Alexela tanklates saadaval talvine diislikütus, mis vastab oma näitajate poolest kütustele kehtestatud kvaliteedinõuetele ja standardile. Räime sõnul tähistatakse talvine diislikütus tankuril lumehelbekese kujutisega ja kassakviitungil tähisega DT CS3. Seega võis klient, kes ostis kütust esmaspäeva hommikul, saada tõepoolest veel üleminekuperioodi kütust.
“Lähtudes meie klimaatilistest tingimustest, alustasime juba oktoobris üleminekuperioodile vastava diislikütuse müüki ja alates 15. novembrist alustasime talvise diislikütuse vedu tanklatesse üle Eesti,” selgitas Räim, rõhutades veel kord, et 29. novembriks oli kütus kõikides mahutites täielikult vahetatud ning Alexela tanklates, sh Kuressaares pandi välja vastav märgistus. “Alates sellest hetkest garanteerime, et kütus vastab standardis etteantud talvise diislikütuse normidele,” kinnitas Räim.
Normaalne mõistus ütleb, et kuupäevade asemel peaks jälgima, mis ilmaga toimub. Karistab selline tankla ennast sellega muidugi ise. Ilmselt annab see jama tuleviku müüginumbrites tunda.
AS-i Alexela Oil müügidirektor Aivar Räim ütles Saarte Häälele, et Eesti vabariigis kehtiva seaduse kohaselt algab talvise diislikütuse kohustuslik müügiperiood 1. detsembrist, kuid nemad on talvist kütust hakanud müüma juba varem.
Huvitav,härra Räime arvates tuleb ka talv vabariigis kehtestatud seaduste järgi!Aga nädala-poolteisetagune hinnatõus oli põhjendatud just talvise diisli kasutuselevõtuga!
Väga lihtne. Toodi talvine sisse küll, aga jäeti suvine alla. Ja ongi suure külmaga normaalse kütuse asemel paras supp.
Huvitav, millal Jetoili Virtsu tanklasse talvine kütus tuli? Tankisin seal 18ndal novembril ja eelmisel nädalavahetusel oli tegu, et masinat käima saada. Kui tööle hakkas siis töötas ilusti. Alexelas tankisin eelmisel nädalavahetusel ja esmaspäeval enam masin tööle ei läinud.
Kas siis on viga diiselkütuses või milleski muus?!?
Mis reklaam see on Nestes, et “Soome kütus”? On siis sama, mis Soomest müügil olev diisel näiteks või?
lase eelsüüte küünlad üle vaadata:)
Üleminekuperioodi küte – mis elukas se on ? Mõelge enne ikka nimetus välja. Hinnad ju pole üleminekuperioodi järgi, vaid talvise diisli omad.
tõesti hea artikkel aga tore muidugi,et mees ei soovinud oma nime ajalehes avaldada-kui mina nii rumal oleksin siis ka ei tahaks oma nime avaldada,sest muidu satun ju teiste naerualuseks?enne ostu tasuks ikka veenduda,mida ostad aga mitte pärast teisi süüdistada oma saamatuses!kui osta külmal ajal suvist kütust siis on ju üsna loogiline,et see puderjaks massiks muutub!
pealkiri on ka ju eksitav?võiks olla hoopis nii,et diiselautod oma asjatundmatute omanikega hädas!
Meie riigi naftabossid armastavad seda kütust solkida igasuguste värvidega siis värvigu ka talvine diisel mingit värvi oleks selge pligt millega söidad ja tanklad ei saa äinult sildivahetusega läbi ajada.
masekei kütus kõik, osta statoilist, olerexist, nestest või alexelast. Vahet pole. Inimesed peavad rumalad olema, kui arvavad, et kütusemüüjad meelega segavad gemüüset kokku.
kui mina oleks ärimees, siis ma küll ei hakkaks kütust kokku segama ise (ostad kalli hinna eest niiöelda korraliku kütuse ja siis ostad veel meeletus koguses jubeodavat põlevainet (mis see küll olla saab? öelge siin ka kes teab), mida segada bensiini/diisliga, et petaks ära kõik kontrollid ja lisaks veel oleks kogu asi odav ka. Ja odavamaks saaks ta ainult siis minna, kui n.ö. pärisbensiini/-diislit oleks protsentuaalselt vähem kui 50% antud kokteilis.
Pigem solk satub jah maapealsetest veneagsetest mahutitest kondentsvee näol paaki. Kui on tänapäevased tanklad, ei ole seda veejama karta.
Ma arvan, et kui mingi väiketankla sellise aine leiutaks, mis oleks vee hinnas, aga põleks kütuse moodi, siis oleks see tanklakett varsti statoil 2 :P
http://www.otherpower.com
http://www.scoraigwind.com
http://www.instructables.com
http://greenpowerscience.com/…
http://www.mdpub.com
http://www.youtube.com/watch?v=4iqaNJVjEI8&feature=related
Building a Wind Turbine VAWT (Step 1 of 46) – Layout Rotor Location Lines
http://www.youtube.com/watch?v=h7sXkRdH4Po
HOW TO BUILD A PMA PART #1 (permanent magnet alternator)
http://www.youtube.com/watch?v=eX166iDh8Fs&feature=related
Multi-Cryatalline Silicon
http://stores.ebay.com/Everbright-Solar-Inc
http://cgi.ebay.com/500-3×6-Untabbed-Grade-A-Solar-Cells-Only-for-Panels_W0QQitemZ130359804215QQcmdZViewItemQQptZLH_DefaultDomain_0?hash=item1e5a0cc137
http://www.instructables.com/id/Home-Made-Solar-Panel/
http://www.instructables.com/id/How-To-Build-A-Solar-Panel/
http://www.mdpub.com/SolarPanel/index.html
http://www.instructables.com/id/Build_a_60_Watt_Solar_Panel/
http://www.instructables.com/id/DIY-Solar-Panel/
http://www.instructables.com/id/How-To-Build-A-Solar-Panel/
PÄIKENE KINGIB MILJARDEID…
http://solarchargeddriving.com/news/solar-carports/427-solar-carport-revolution-is-underway-in-us.html