
LAEVA OOTAMAS: Sotside esindaja Kalev Kotkas ütles, et sooduspileti idee kavatsetakse riigikogule uuesti esitada maanteepikenduse seaduse eelnõu raames.
Foto: Raul Vinni
Riigikogu eilsel istungil hääletati saarlastele ja hiidlastele soodsamat laevapiletit võimaldama pidanud eelnõu napilt menetlusest välja. Eelnõu oli riigikogu istungile menetlusse toodud seetõttu, et riigikogu majanduskomisjoni IRL-i ja Reformierakonna saadikud otsustasid seda oktoobri lõpus mitte toetada.
Eelnõu tagasilükkamise poolt hääletas eile 46 riigikogu liiget ja vastu 44. Erapooletuid selles küsimuses ei olnud, kuid istungilt puudus kolm eelnõu algatajat – Marek Strandberg, Mark Soosaar ja Tarmo Kõuts. Täpselt nii palju hääli jäi ka puudu sellest, et eelnõu oleks menetlusse võinud jääda. Ühistranspordiseaduse muutmise eelnõu üks algatajatest, sotsiaaldemokraatide fraktsiooni kuuluv Kalev Kotkas tunnistas Saarte Häälele, et hääletustulemused ei olnud meeldivad.
“Kõigest kahe häälega jäi see (eelnõu – toim) nüüd menetlusest välja ja sellest on tuline kahju,” sõnas Kotkas. Tema hinnangul ei ole riigikogu koalitsioonipool valmis soodsama laevapileti teemal isegi diskuteerima. “Nad väldivad ja kardavad kahjuks seda teemat,” märkis ta. Samas ei ole lootus eelnõu eesmärgi osas Kalev Kotkase sõnul siiski veel täiesti kadunud.
“Sotsiaaldemokraatliku fraktsiooniga oleme pidanud plaani anda see uuesti sisse maanteepikenduse eelnõu raames,” kinnitas ta, et teemat hoitakse seega jätkuvalt töös. “Natuke teine lähenemine, aga eesmärk on sama – saarte inimestele ja majandusele paremate tingimuste loomine,” lisas ta. Selle kohta, et hääletuselt puudus kolm eelnõu algatajat, ütles Kalev Kotkas, et tegelikult oleks täiesti piisanud ka sellest, kui vähemalt kaks neist oleks kohal olnud. “Kui hääletus jäänuks viiki, siis ei oleks selle menetlusest välja jätmine läbi läinud,” nentis ta.
Samas möönis Kotkas, et eks Strand-bergil, Kõutsil ja Soosaarel olid istungilt puudumiseks ka omad ja väga erinevad põhjused. “Soosaar pidi viibima näiteks Eesti Raadios saate salvestusel minu teada, teiste kohta ma ei oska kosta,” ütles Kalev Kotkas. Tarmo Kõuts viibib teadaolevalt praegu tööasjus Saksamaal.
Reform samuti soodustuste poolt
Parvlaevapiletite küsimusega tegelenud töörühma soov oli eelnõu rakendumisega tagada saarte elanikele ja nendele kuuluvatele sõidukitele ning saartel registreeritud juriidiliste isikute sõidukitele Suure väina ületusel 50 protsenti odavam piletihind. Lisaks oleksid sõidukites ära kadunud üksikpiletid, s.t need inimesed, kes on autos peale juhi, oleksid saanud üle väina sõita tasuta.
Reformierakonna liige, riigikogu rahanduskomisjoni aseesimees Tarmo Mänd teatas eile, et Reformierakond soovib rakendada parvlaevavedudel saarte püsielanikele ja saartel registreeritud autodele 50% hinnasoodustust. Männi sõnul kehtivad praegu üleveol reisijapileti hinnasoodustused 50% ulatuses vaid pensionäridele ja õpilastele. Saartel registreeritud autodele tehakse hinnasoodustust 30% ulatuses.
“Arutatud on ka võimalust, kus 50-protsendilise sõidusoodustuse saaksid saartel registreeritud autode kõrval kõik saartele kauba veoga tegelevad autod. Nimetatud soodustuste sisseviimisel poleks tänase piletimüügi korralduses tarvis midagi muuta peale soodusmäära. Muuta poleks tarvis ka seadusandlust,” toonitas Mänd.
plaanib enda palgatõusu…sealt polegi midagi muud loota. loodame, et sellest seltskonnast seal toompeal enamus välja vahetatakse kui valimised on…
No, mis siis ikka – eks MEIE vastame valimiste ajal…
kui vaadata viimase aja otsuseid ja mis igas eluvaldkonnas sünnib. Tundub, et võetakse enne põhja minemist veel viimast, teisiti seda nimetada ma ei saa.
Mänd, kui poliitiline prostituut peaks ükdse vait olema
Ootan otse isuga valimisi, sest nalja hakkab saama.
Kuidas sai RK aasta alguses krooni kehtivuse ajal määrata endale ja teistele riigiametnikele 2011-ks alampalga eurodes? Oli see min. eurosumma 5000 või 6000 ,ma võin eksida. Nüüd euro kalkulaatorid enamusel juba käes,saame arvestada, palju see min. palk erineb praeguse palgast. Lisasi ja soodustustest rääkimata.
Mark Soosaart huvitab ainult, et saaks praami peal Meie Maad lugeda. See on Saaremaa puhul tema jaoks suurim regionaalpoliitiline küsimus. Kas Meie Maast seekord Soosaarele ei helistanudki kui hääletamiseks läks?
“Nimetatud soodustuste sisseviimisel poleks tänase piletimüügi korralduses tarvis midagi muuta peale soodusmäära. Muuta poleks tarvis ka seadusandlust,” toonitas Mänd.
MILLES SIIS ÜLDSE TAKISTUS SEISNEB???
Valida tuleb neid, kes vötavad ette saarte seaduse ja sellega koos maantee pikenduse. Selleks erakonnaks on sotsid.
Ei Mark Soosaar, Tarmo Kõuts ega ka Imre Sooäär ei osalenud hääletusel. Hiidlastest olid reformikad Mänd ja Kaups eelnõu väljahääletamise poolt, Kotkas aga vastu.
Eriti viimane, Urmase poolt toodud info näitab päris kujukalt, kuidas siis “saarte saadikute koostöö” riigikogud tegelikult sujub. Kui ikka fraktsiooni esimees ütleb, kumba numbu vajutada, siis nii ka tehakse, omaenda mõtlemine on aga istungi ajaks välja lülitatud.
Aga KUI MUGAV oli nendel kolmel JUST sellel päeval muude tegemistega ära olla, et mitte osaleda sellel väga olulisel hääletusel. See oli ju ette teada, millal vastav hääletus toimub! Järelikult — puudus HUVI, et eelnõud välja EI hääletataks! Järelikult kogu see teema ongi lihtsalt üks suur farss! Asja hoitakse õhus ja muudkui keerutatakse sellel teemal, aga kui otsustav hetk tuleb, siis “UPS, JUST TÄPSELT nende kolme inimese hääled jäid puudu, kelle hääled oleks asja positiivselt ära otsustanud”. AGA — keerutame seda teemat ikka edasi — kuni valmisteni :D
…on niimoodi küll, et sisestagu 30% asemel 50% oma andmebaasi ja ongi tehtud. Reisijapiletid võiks küll hoopis ära unustada.
ja miks leht nüüd ei küsi saadikute käest, miks nad nii otsustasid? oleks valimistel endal siis kergem otsustada.
vastan nii nagu mulle kunagi saadikukandidaat vastas – mis mõtet mul saarel 1000 hääle pärast tõmmelda, kui ma pealinnast 100000 ostetud saan! See, mida te valimistel teha tahate on neile savi, sest nemad oma hääled rahaga/viinaga kätte saavad (nii nagu mõned vallasaksad eelmise sügise omad kätte said).
Härra saadik Soosaar lahendas just äsja suisa peaministri tasemel tõeliselt põletavat saarlaste probleemi – Meie Maa levi. Ega siis mingit sõidusoodustust nii elulise teema kõrval ei märkagi. Nii kena, nii tõsiseltvõetav!