Võlaikkes: nokk kinni, saba lahti… (7)

Töökoha vahetuse tõttu rahahätta sattunud ja mitmest kiirlaenufirmast laenu võtnud naine on tänaseks jõudnud olukorda, kus temalt nõutakse tagasi 75 000 krooni, mille maksmiseks kavatseb naine taas laenu võtta.

Viimases hädas ajalehte kuulutuse “Palun abi” pannud naine, kes ei soovinud oma nime ajalehes avaldada, rääkis pisaraid tagasi hoides
Saarte Häälele, et hakkab väsima. Naine tunnistas, et on oma hädas kindlasti ka ise süüdi, kuid siiski loodab ta, et keegi talle appi tuleb. Ta ei suutnud isegi meenutada, mitmelt kiirlaenufirmalt ta võlgu võtnud on. Iga uue laenu võttis ta eelmise maksmiseks ning nii see lumepall veerema hakkas.

“Kui ma kahe nädala jooksul raha ära ei maksa, siis nad kaebavad mind kohtusse,” rääkis naine, miks ta viimases hädas abipalve ka ajalehte pani.
Summa, mida tal vaja läheks, on kasvanud 75 000 krooni suuruseks ning kui selle tasumiseks taas uus laen võtta, oleks vaja käendajaid. Naine pani abipalve ajalehte, kuid sellele ei vastanud keegi. Pensioni kõrvalt ka väikest tööotsa pidav naisterahvas kurtis, et ei saa abi ka sotsiaaltoetustest, sest pension ja palk teevad kokku piisava summa selleks, et toetuse saamise raamidesse mitte mahtuda.

Naise sõnul saaks ta üksi veel kuidagi hakkama, aga tema juures elav täiskasvanud, kuid puudega poeg vajab sooja tuba ja sööki. Saaremaa perenõuandla psühholoog Ülle Saar tõdes eilses Saarte Hääles, et laenuorjus on suhteliselt uus probleem, mis on tekkinud viimastel keerulistel aegadel. Mõnevõrra on olukord Ülle Saare sõnul siiski lootustandvamaks muutunud – inimesed on aastatega muutunud avatumaks ning suudavad ja tahavad oma probleemidest rääkida.

Ta lisas, et erinevatest meediakajastustest ja interneti suhtlusvõrgustikest on saadud julgust sellest, et ka teistel on analoogseid muresid. “See julgustab inimesi abi otsima või ka lihtsalt küsima-uurima,” selgitas Ülle Saar. Kuressaare linna sotsiaal-nõunik Piret Tenno kutsub sarnaste muredega kindlasti tema poole pöörduma, sest inimeste olukord on väga erinev ning seega ei ole ühest vastust ja lahendust võimalikki pakkuda. “Selleks, et me saaksime ühe või teise probleemiga süvitsi tegeleda, peaks inimene ise pöörduma Kuressaare linnavalitsuse sotsiaalosakonda,” ütles Tenno.

Print Friendly, PDF & Email