Kolmekümne üheksandat aastat Möldri külas mereäärses Insu talus suve nautiv kunagine polaaruurija (Antarktikas 1966 ja 1969), tele-, raadio- ja kirjamees, Eesti laevaomanike liidu peasekretär Enn Kreem võõrustab homme kõikjalt Eestist ja Soomest Saaremaale sõitnud laevakapteneid äsja valmis saanud uhkes Lõmala sadamahoones.
“Meil tegutseb Eesti kaptenite klubi ja mina ajan ka selle ühenduse asju. Viimasel ajal on meie kontaktid süvenenud Soome kaptenite klubiga. Soome kaugsõidukaptenid ongi Saaremaale tulemas. Eesti kaugsõidukaptenid, eesotsas kapten Rein Õnnisega võtavad nad siin vastu. Saaremaa päritolu Rein Õnnis on praegu Eesti kõige suurema ja ilusama laeva Baltic Princess kapten,” teavitas Enn Kreem.
Lõmala sadama arendajate tegevust hinnates ütles kogenud mereasjatundja, et paneb neile positiivsuse eest kolm hüüumärki. “Ilus maja on ehitatud, sadam korrastatakse. Loodame siin tulevikus näha palju purjejahte. Minu vanem poeg Juhan on väga hoolas purjetaja. Saab temagi seda sadamat kasutada,” märkis Insu talu peremees.
Raamatupoodidesse on jõudnud värske “Eesti laevanduse aastaraamat 2010”, mis arvult kuueteistkümnes. Enn Kreemi koostatud trükise esimeses pooles räägitakse merenduspoliitikast, meremajandamise arendamise probleemidest ja käimasolevatest protsessidest selles valdkonnas. “Aastaraamatus on kindel koht merenduse ajalool ja kultuuril.
Siin on kaptenite mälestusi varasematest ja hilisematest aegadest, laevaehitusest, kaugetest reisidest enne ja täna, Eesti merekeele arenguloost, samuti meremuuseumi suurprojektist,” annab raamatu tagakaas lugejaile teada.
ikka Lõmalale
Ikka Lõmalasse. Ega Lümandale ka ei lähe ju.
ikka Lõmalale, nagu ka Läätsale, Salmele; Tehumardile, Kihelkonnale, Järvele, Nasvale…….
ja lümandasse, aga siiski lõmalale
nüüd on Lõmala äkki nii kuulus koht
aga miks siiski lümandasse, aga mitte lõmalasse?