Teadmatus ajas reisijad marru

Eile hommikul parvlaev Ofeliat tabanud tehniline rike naelutas laeva kaheks tunniks kai külge ja ajas reisijad marru. Saaremaa Laevakompanii vabandab klientide ees, kes ootama pidid ja sel ajal vajalikku infot ei saanud.

“Kapten lihtsalt ei öelnud mitte midagi,” oli reisija Taivo ka mõned tunnid hiljem väga ärritunud. Mehel oli vaja tööasjus Tallinna minna ning ta oli kogu oma päeva planeerinud selle järgi, et jõuab Virtsu kell 7.40 Kuivastust väljuva praamiga.

Kui laev poole tunni pärast ikka veel sadamas seisis, muutus mees murelikuks. “Alles kaheksa ajal öeldi esimest korda, et laeval on tehniline rike ning ei teata täpselt, millal saab sõita,” meenutas Taivo. Kuid aeg läks edasi ning sadamasse jõudis juba parvlaev Regula, mis lasi autod maha ja jõudis osa juba pealegi võtta. Siis teatas Ofelia kapten, et kahjuks on laeval jätkuvalt tehniline rike.
“Meie laeva pealt sai Regula peale vaid kaks või kolm autot ning teistel tuli minna bronniritta järgmist laeva ootama,” oli Taivo pahane. “Uskumatu, teised autod lasti maha ja siis võeti kai pealt järjekorras olevad autod peale, mitte meid.”

Laeva kohvikusse kehakinnitust võtma minnes tabas meest uus üllatus, sest baaridaam oli kohvikannu välja lülitanud ning toidu külmikusse asetanud, põhjendades, et ta ei tea, et laev välja läheb.
“See kapten ei suhtle ei reisijate ega ka oma laevaperega,” oli mees ärritunud ning lubas koos osaga reisijaist esmaspäeval laevakompaniisse kaebuse esitada. Virtsu jõudis ta plaanitust kaks tundi hiljem juba korda tehtud Ofelial.

Samal laeval reisinud Meelis nii sõjakas ei ole ning kinnitas, et on küll natuke ajahädas, kuid plaanid päris katki ei jää.
“Merel juhtub kõike ja katkise laevaga ju kapten sõitma minna ei tohigi,” ei ole Meelis laevajuhi suhtes vaenulik.
Väinamere Liinide OÜ teenindusjuht Anu Hiiuväin selgitas, et Ofelial avastati tehniline rike kella 7.40 väljumisel Kuivastust. “Laevajuht eeldas, et viga leitakse ja kõrvaldatakse kiiresti, kuid paraku ei läinud kõik nii lihtsalt,” põhjendas Hiiuväin, lisades, et laevajuht teavitas kliente niipea, kui oli selgunud, et laeva väljumine viibib.

Pooled laeval olnud sõidukitest mahtusid veel 8.20 väljuvale Regulale. Kahjuks aga jäi Hiiuväina sõnul kaheksa sõidukit pikemalt ootama. Hiiuväin kinnitas, et laevajuhi poolne infovahetus ei vastanud ettevõtte standarditele ja sellega tegeldakse edasi.
“Väga vabandame klientide ees, kes tehnilise rikke tõttu sadamas pikalt ootama pidid ja piisavalt infot ei saanud,” märkis Hiiuväin, lisades, et piletikontrolli töötaja kogus kohapeal kõigi klientide andmed ja nendega võetakse ühendust.


SUVINE GRAAFIK KÄIVITUS HILJEM

Neljapäeval asendati Kuivastu–Virtsu liinil aastaid kehtinud sõidugraafik, millest Ofelia tehnilise rikke tõttu ei suudetud siiski kinni pidada.
“Varahommikul toimis graafik hästi, kuid Ofelia ei suutnud tehniliselt graafikust kinni pidada ja tekkis vajadus operatiivselt viia laevad sünkroonselt sõitma,” ütles OÜ Väinamere Liinid teenindusjuht Anu Hiiuväin.

Seetõttu käivitus lubatud tihedam graafik alles 1,5 päeva hiljem, mil toodi liinile uus laev Saaremaa.
“Usume, et laevad suudavad graafikust kinni pidada, kuid Saaremaa teeb alles esimesi reise ning me oleme täiesti uues olukorras,” sõnas Hiiuväin.

Print Friendly, PDF & Email