Eesti Õhk sai maavalitsuse saalis leili (10)

Eile hommikupoolikul kogunesid Saare maavalitsuse saali maakonna ettevõtjad ja turismikorraldajad kohtuma Estonian Airi esindajatega, et arutada lennuliikluses tekkinud olukorda.

“Mida me siin klaarime? Miks? Meid huvitab, mis edasi saab. Meid ei rahulda see, et te räägite, kui head te olete, et me armastame teineteist.” Nende üsna teravate sõnadega kostitas lennufirma esindajat Saaremaa spaade omanik Prits Liblik.
Ta lisas: “Meie peame siin elama, majandust arendama. Meid huvitab üks vastus: jah, me sõidame, ei, me ei sõida. Kõik see seltskond siin tahab teada, mis te edasi teete.”

Pretensioone lennuliikluse kohta esitati rohkelt. Enamust neist on maakonna ajalehtedes ka kajastatud. Estonian Airi kommertsala asepresident Rauno Parras võttis esitatud kriitika suures osas omaks ja selgitas kohaletulnutele, millest lendude sage ärajäämine põhjustatud on. Kokkutulnuid selgitused aga ei rahuldanud.

Karmen Paju turismiinfokeskusest ütles, et Kuressaare lennujaam on teinud neis olukordades kõikvõimaliku. “Lennujaama töötaja on viinud inimesed bussile ja selgitanud ka inglise keeles, kuidas olukord on,” sõnas Paju, “Seda aga ei saa öelda Tallinna lennujaama kohta.”
Ta tõi näite, kus Stockholmist saabunud kliendid jäeti infota, ei antud võimalust raha vahetada, toodi nad bussiga Kuressaarde ja pandi bussijaamas maha, ilma, et nendega oleks rohkem tegeletud. Kõige suuremaks puuduseks pidasid ettevõtjad olukorda, kus inimesi ei teavitata tekkinud olukorrast.

Ettevõtjate liidu esimees Robert Pajussaar nõudis, et pileti broneerimisel võetaks reisijalt ka mobiiltelefoni number, et tõrgetest oleks võimalik inimesi otsekohe teavitada.
Rauno Parras ütles, et võtab saadud info ja ettepanekud teadmiseks ja soovis, et järgmine kohtumine sama seltskonnaga toimuks augusti lõpupoole, lubades, et selleks ajaks on ka selge, millised edasiminekud on lennuliikluse korraldamises toimunud. Siiski on juba praegu teada, et vahepeal lubatud kolmandat lennukit Estonian Air käiku ei pane.

Saare maavanem Toomas Kasemaa ütles Saarte Häälele, et tema poolt organiseeritud kokkusaamise eesmärk oli viia osapooled ühe laua taha kokku ning kuulata üksteise arvamused ja pretensioonid ära silmast silma kohtudes.


ABINÕUD PAREMAKS LENNULIIKLUSEKS

* Juurde on võetud 1 kapten.
* On optimeeritud teisi liine, et paremini teenindada Kuressaare liini.
* Suurendatud on varuosade ladu.
* Varulennuk – läbirääkimised käivad ühe Eesti operaatoriga, et vajadusel nende lennukit kasutada. Auditeerimine, paberimajandus võtab aega, et olla 110% kindel, et lennuk on ohutu ja sobilik kasutamiseks.
* Kuressaare lennujaam saab täppismaandumisseade.
Allikas: Rauno Parras

Print Friendly, PDF & Email