Soome kirjatsurad lendasid uunikumiga Hondat testima (3)

Soome kirjatsurad lendasid uunikumiga Hondat testima

ASENDAMATU LENNUMASIN: Vanade lendurite seas on levinud ütlemine, et ainus võimalik asendus DC-3-le on teine DC-3.
Foto: Peeter Kukk

Eile päeval võis Kuressaare lennujaamas näha uhkelt maandumas II maailmasõja aegset lennukit, kust astusid maha uue Honda esitlusele kutsutud Soome ajakirjanikud.

Kuressaare Honda keskuses oli eile maailma esimese tänavasõiduks loodud vesinikkütuse elemendiga elektriauto Honda FCX Clarity ja hübriidmootoriga kupee Honda CR-Z Baltimaade ja Soome esma-esitlus.
“Kõik said korra tulevikuautos istuda,” ütles ML Autoservice tegevjuht Maidu Lempu, lisades, et Saaremaad väisanud paarkümmend Soome ajakirjanikku jäid päevaga rahule.

Lennuk DC-3 tõi lennundusse 1930-ndatel aastatel revolutsiooni ning seda peetakse üheks mõjukamaks ja tuntumaks transpordilennukiks üldse. Esmalennu tegi DC-3
17. detsembril 1935 (vendade Wrightide esimese lennu 32. aastapäeval).
“Neid on siin varemgi käinud,” kinnitati Kuressaare lennujaama infoletist ja lisati, et samasugust lennumasinat võib Kuressaare lennujaamas näha koguni kaks korda aastas.

Isegi tänapäeval, enam kui 70 aastat pärast esmalendu kasutatakse DC-3 tüüpi lennukeid mõnel pool lasti veoks. Arengumaades kasutamiseks sobib see lennuk seetõttu, et on võimeline maanduma igale siledamale rohumaale või kõrbesse.
Teise maailmasõja ajal oli DC-3 elutähtis liitlasvägede mitmes kampaanias. Üht tähtsamat rolli täitis ta aga pärast sõda Berliini blokaadi ajal, kui suur osa toitu ja muid esmatarbekaupu toimetati linna õhusilla kaudu.

Print Friendly, PDF & Email