Suvine laevagraafik muudab kaugbussiliinide sõiduplaane (5)

Suvine laevagraafik muudab kaugbussiliinide sõiduplaane

TÄHELEPANU! Mandrisõitu plaanides tasub uute graafikutega tutvust teha.
Foto: Peeter Kukk

Maanteeamet kinnitas Saaremaa ja mandri vaheliste kaugbussiliinide sõiduplaanide muudatused, mis on tingitud 17. juunist kehtima hakkavast Kuivastu–Virtsu parvlaevade uuest sõidugraafikust.

Seega muutusid Saaremaa ja mandri vahet sõitvate kaugbussiliinide 7, 149, 465, 466, 467, 468, 469, 470, 500, 527, 700, 701, 722, 725, 770, 773 suvised sõiduajad.
“Kokkuvõttes puudutaski see 17-st Saaremaa ja mandri vahel suveperioodil käigus olevast bussiliinist lausa 16,” rääkis maanteeameti ühistranspordi osakonna juhataja Ingmar Roos Kadi raadiole antud intervjuus.

Muudatuste põhieesmärk oli tema sõnul leida kõikidele olemasolevatele busside väljumisaegadele lähim sobiv parvlaeva väljumine, mida bussid saaksid edaspidi ülesõiduks kasutada. Mõningal juhul tähendas see Roosi andmeil bussi väljumisaja nihkumist mõnikümmend minutit varasemaks ja mõnel juhul mõnikümmend minutit hilisemaks. Osa liinide puhul olid muudatused aga suuremad.

“Näiteks tooksin välja Tartu ja Kuressaare vahelise bussiliini number 149, mis opereerib igapäevaste väljumistega ning lisaks on sel liinil varasemast ajast olnud reedeti, laupäeviti ja pühapäeviti teine väljumisaeg. Kuna aga neil kolmel päeval käigus oleva bussiliini marsruudile lisati mitmeid peatusi, siis sõiduplaani arusaadavuse mõttes ja reisijatele antava info selguse huvides on sisse viidud selline muudatus, et liini nr 149 osa reise väljub nüüd nr 156 all,” selgitas Roos üht suuremat muudatust.

Maanteeameti esindaja märkis, et bussiettevõtete jaoks oli graafikutes muudatuste tegemine keeruline. “Seda ennekõike just seetõttu, et täistunnil väljuvad parvlaevad on nii bussiettevõtete kui ka tavareisijate jaoks väga arusaadava graafikuga. Mõned sõiduplaanid on aga paljudel juhtudel juba aastaid kehtinud ja reisijad on sellega harjunud. Seetõttu on bussiettevõtete mõningane vastumeelsus igati mõistetav,” märkis Ingmar Roos.

Vaatamata keerulisele protsessile, olid bussifirmad tema sõnul siiski mõistvad. “Pigem tekitas natukene konflikti see, et see muudatuse sisseviimine jäi suhteliselt viimase hetke peale,” möönis ta.
Kõige värskem info kaugliinibusside väljumiste kohta on Ingmar Roosi kinnitusel eile hommikust alates üleval veebilehel www.peatus.ee .
Ta märkis ka, et ilmselt võib sügise saabudes oodata kaugliinibusside graafikutes järjekordseid muudatusi.

“Saaremaa ja mandri vahelisel bussiliiklusel on ka varasematel aastatel tegelikult olnud selline sesoonsus, et osa bussiliine on ainult suvekuudel käigus ja osa siis vastupidiselt talvekuudel,” nentis Roos.
Seega võib tema sõnul arvata, et alates septembrist toimub veel täiendavaid muutusi juhul, kui parvlaevagraafikuid hõrendatakse ja ringi tehakse. Läbirääkimised sügisest rakenduva laevagraafiku osas on praegu tema sõnul käimas. “Prognoosida võib, et see sügisel bussiliiklust ka natukene mõjutab,” ütles ta.

Print Friendly, PDF & Email