Mersu vajas pärast rehvide vahetust kallist remonti (15)

Mersu vajas pärast rehvide vahetust kallist remonti

Foto: Raul Vinni

Audi Kuressaare teenindusse pöördunud saarlane sai ebameeldiva kogemuse osaliseks, kui lihtsa rehvivahetuse käigus muutus tema täiesti terve auto praktiliselt liikumisvõimetuks.

Nimelt hakkasid töö käigus lekkima auto amortisaatorid ning mees oli sunnitud autot remontida laskma pea kümne tuhande krooni eest.
Aprilli lõpul oma Mercedes Benz’iga Audi Kuressaare esindusse rehvivahetusse ja tasuta tehnokontrolli läinud Jüri Mets rääkis Saarte Häälele, et otsustas Audi autoteeninduse kasuks just reklaami tõttu, kuna selles lubati kiiret ja korralikku tööd.

Töö käigus ei tahtnud tagumised rehvid aga kuidagi lahti tulla ning teenindaja kasutas nende lahti koputamiseks Metsa sõnul haamrit. “Seeläbi tuli ratas lahti ning teenindaja hakkas suvekumme balansseerima. Siis nägingi järsku, et vasakpoolne amortisaator jookseb läbi,” rääkis Mets.

Kuna teenindaja ei teadnud öelda, millest see läbijooks tekkida võis, kutsuti kohale teeninduskonsultant Aivar Raun. “Tema ütles, et ei ole midagi, keerame sinna lihtsalt “pime” ette, mille peale mina ütlesin, et nii see ikka ei käi,” kirjeldas nördinud klient. “Üks vilunud autoremondilukksepp ei ütle niimoodi, et “ah, paneme pime ette”. See on ikkagi auto, mitte mingi katel,” märkis mees.

Saarlasest sai Jõhvi elanik

Niisiis vahetasid Audi teenindajad lihtsalt rehvid ära ja Mets suundus paarisaja meetri kaugusel asuvasse Saare Autexisse. “Tulin autost välja ja suur loik oli auto all juba,” kirjeldas Mets.
Autexis tehti kindlaks, et mõlemad amortisaatorid jooksevad tõepoolest läbi ja tuleb ära vahetada. “Andsin loa ja ütlesin, et ma Audiga räägin, et ehk nad mulle kompenseerivad midagi, kuna amortisaatorid purunesid ju nende juures,” rääkis Jüri Mets, kes oli tuttavatelt kuulnud, et sellistel puhkudel tavaliselt vähemalt poole summa ulatuses ikka hüvitatakse. “Pakkusin Audile, et teeme fifty-fifty, aga nemad ütlesid, et nad pole mitte mingil juhul nõus,” ütles Mets, lisades, et tegi Audi esindusele selle kohta ka avalduse.

Huvitav oli Metsa sõnul asja juures ka see, et Audi esinduses hakati seepeale rääkima, et amortisaatorid olid juba varem kulunud, kuigi teenindusse minnes oli auto täiesti korras olnud. Ka arvel, mis Audi mehele esitas, ei olnud auto juures avastatud vigade hulgas leket märgitud. Märgitud oli aga hoopis, et auto omanik polegi saarlane, vaid Jõhvi elanik. Valesti oli kirjutatud ka auto registreerimisnumber.

Alles kolmandat korda väljastatud arvel olid vead parandatud, kuid sel korral oli auto vigade loetellu ühtäkki ilmunud ka see, et amortisaatorid lekkinud juba siis, kui auto teenindusse toodi.

Audi endal süüd ei näe

Audi Kuressaare esinduse teeninduskonsultant Aivar Raun märkis Metsale saadetud kirjas, et amordid oleks tulnud varem või hiljem vahetada, sest nende kulumise piir oli juba kriitiline. Seega Audi rehvivahetusel lekkima hakanud amorte autoomanikule paraku hüvitada ei saa, selgitas Raun.
Reval Auto Esindused OÜ juhatuse esimees Bruno Kubja ütles Saarte Häälele, et on oma selgituse andnud juba nii autoomanikule kui ka tarbijakaitseametile, kuhu Jüri Mets samuti pöördus.

“Antud juhul on kaks seisukohta, üks härra Metsa ja teine meiepoolne. Tegemist oli lihtsalt halbade juhuste kokkulangemisega. Leke ei tekkinud kindlasti meie töötajate töövõtete tagajärjel,” selgitas Kubja.
Tema sõnul oleks auto amortisaatorid hakanud täpselt samamoodi lekkima ka siis, kui omanik oleks pöördunud ükskõik millisesse teise autoteenindusse.

Bruno Kubja selgitas, et rehvivahetuse juures tuleb auto paratamatult tõstukiga üles tõsta ning selle käigus liiguvad amortisaatorid oma tavapärasest tööpiirkonnast kaugemale. Kuna need olid aga ilmselt juba kulunud, siis võisidki lekkima hakata. “Ma ei leia, et meie oleksime midagi valesti teinud,” nentis Kubja.

Ta lisas, et lõpliku otsuse teeb siiski tarbijakaitseameti komisjon, kes mõlema osapoole selgituste alusel juhtunust lõpuks adekvaatse pildi kokku paneb. Selle kohta, et Jüri Metsale Kuressaare teeninduses väljastatud arvelt võis välja lugeda, et viimane elab hoopis Ida-Virumaal ning tema automark ja registreerimisnumber on sootuks teised kui tegelikult, ütles Bruno Kubja, et tegemist oli teenindaja eksimusega.

Print Friendly, PDF & Email