27,5 km koleteid saab tolmuvabaks (5)

Maanteeamet plaanib sel aastal Saare maakonnas tolmuvaba katte alla viia 27,5 km kruusateid ning rekonstrueerida Orissaaret läbiva maantee ja ristmiku Valjalas.

Lääne regionaalse maanteeameti Kuressaare esinduse peaspetsialist Toomas Magus ütles Oma Saarele, et suurim teetöö sel aastal on Tumala–Orissaare–Väikese väina vahelise 7,3 km pikkuse teelõigu taastusremont, mille käigus saab Orissaare alevik ka uue valgustuse ja uued kõnniteed.

Teine suurem objekt on teemeistritele Valjala kiriku ristmiku ümberehitus ringristmikuks, mis loob tingimused Kuivastu maantee lähedal asuva kaugliinibusside peatuse kolimiseks elamutele lähemale. “See annab võimaluse bussidel ringi keerata ja sinna saab rajada bussipeatuse, mis oleks alevikule lähemal,” rääkis Magus.

Tolmuvaba katte saavatest kruusateedest väärib esimesena märkimist Kuressaare–Võhma–Panga tugimaantee Lussu ja Võhma vahelise 8,8 km pikkuse lõigu pindamine, mis on oluline Panga panka külastavatele turistidele.
Tolmuvabaks saab Orissaare –Leisi–Mustjala maanteel Võhma–Mustjala vaheline 5,6 km pikkune teelõik ning rekonstrueeritakse samal lõigul asuv Möldri sild, mis on kitsas ja väga kehvas seisukorras. Silla uuendamise projekt valmis Magusa sõnul juba aastaid tagasi, kuid teemeistritel puudus raha selle remondiks.

Katte saab peale 1,5 km pikkune teelõik Pidula ja Odalätsi vahel, pärast mida on rannamaantee tolmuvabalt läbitav Võhmast läbi Mustjala, Kihelkonna ja Tiirimetsa kuni Tehumardi teeristini. Orissaarest tulles ulatub rannamaantee tolmuvaba kate Asukani, teha on jäänud vaid üheksakilomeetrine lõik Asuka ja Võhma vahel, mis võetakse ette lähiaastatel.

Möödunud aastal tuli Pammana poolsaare rahvas välja sooviga saada ka oma teele tolmuvaba kate. Kirjast ajendatuna otsustas maanteeamet muuta tolmuvabaks Metsküla–Meiuste teel Murika, Pammana ja Soela külavahetee. Sel aastal saab katte ka Mõnnuste külavahetee Kogula–Kärla teel ja Kuivastu maanteelt all keerav Soonda–Hellamaa 800 m pikkune teelõik Muhu saarel.

Kokku on tolmuvaba teekatet planeeritud Saare maakonnas sel aastal 27,5 km ulatuses, kuid tööde tegelikud mahud selguvad pärast hangete läbiviimist. “Eelmise aasta algul ma ennustasin 25 km ja lõpuks tehti 40 km, kuna riigihange läks odavamaks,” selgitas Toomas Magus.
Ta lisas, et sel aastal ei kasuta maanteeamet tolmuvaba katte tegemisel Hollandi freesipuru, vaid ridakillustikku, mis on Saaremaal kõige odavam lahendus.

“Me tahame inimesi tolmust päästa, sellepärast valisimegi selle. Freesipuru kasutamine oleks oluliselt kallim ja me saaksime ära teha oluliselt vähem kilomeetreid,” osutas Magus. “Rannamaantee lõigud on ka enamikus kõik samamoodi tehtud, kannatab sõita küll,” kinnitas ta.

Print Friendly, PDF & Email