Ruhnlased tahavad uuele laevale trümmi (8)

Saare kohalike ettevõtjate ühenduse hinnangul on Ruhnu uue laeva projekteerimise käigus tähelepanuta jäänud asjaolu, et saart teenindaval laeval peab kindlasti olema ka trümm.

“Uut tüüpi laev on iseenesest väga tore, aga muret valmistab see, et ruhnlaste valitud katamaraanalusele ei saa ehitada trümmi,” ütles ühenduse esindaja Kaarel Lauk Oma Saarele, kinnitades, et kaubaveo jaoks, eriti, mis puudutab toidukaupa, peab laeval kindlasti trümm olema.

Ettevõtjad pöördusid oma murega ka majandusministeeriumi poole, selgitades, et kaubaveoks on Ruhnu tingimustes, kus meresõit kestab kuni kolm tundi ja ilmastikutingimused on vahel karmid, trümmi olemasolu väga oluline. Nimelt saaks trümmi paigutada niiskumise vältimiseks nii toidukauba kui ka osa ehituskaubast, aga ka reisijate pagasi. Samuti võimaldaks trümm oluliselt otstarbekamalt kasutada autotekki, kuhu saab näiteks lisada pinke reisijate jaoks.

“Huvitaval kombel on – ei tea, miks – trümmi vajadus laeva projekteerimistingimustest üldse välja jäänud,” laiutas Lauk käsi.
Tema hinnangul on katamaraani kasuks otsustatud ilmselt emotsioonide pinnal. “Selge see, et katamaraan on kiirekäigulisem ja inimestele see meeldib, aga funktsionaal-suselt ei ole see päris õige,” arutles ettevõtjate esindaja. “Aga eks riik otsustab,” nentis ta.

Majandusministeeriumist kõnealusel teemal vestlemiseks kõrgemaid ametnikke eilse tööpäeva jooksul tabada ei õnnestunud, kuid ministeeriumi avalike suhete nõuniku Rasmus Ruuda kinnitusel on Ruhnu laeva teemal ilmnenud murele lahenduse leidmine parasjagu käsil.

“Ministeeriumi jaoks on see väga tähtis teema, mis puudutab väikesaarte laevaühendusi,” kinnitas Ruuda. “Kogu asjal poleks mõtet, kui meil poleks võimalik arvestada sealsete elanike soove,” selgitas ta. Samas nentis nõunik, et soovidega saab arvestada võimaluste piires.
Saare maavalitsuse arengu- ja planeeringu osakonna juhataja Mika Männiku sõnul ei ole maavalitsusel paraku laeva valiku osas suurt midagi kaasa rääkida, sest maavalitsuse kanda on vaid kohus leida laevaliinile vedaja.

“Lähipäevil kuulutame selleks ka riigihanke välja,” kinnitas ta.
Ruhnu elanike lemmiklaevavariandiks osutunud katamaraanil on 60–100 reisijakohta ning see on suuteline arendama kiirust kuni 28 sõlme ehk umbes 56 km/h. Ruhnlaste valikus napilt teiseks jäi ühekereline alumiiniumkorpusega laev. Uus laev võiks ministeeriumi varasemate prognooside kohaselt Ruhnu liinile jõuda juba 2011. aasta navigatsioonihooajal.

Print Friendly, PDF & Email