Raske aeg paneb mõtted liikuma

Raske aeg paneb mõtted liikuma

SIF GUNNARSDOTTIR: Islandi turundusasjatundja arvates muutuvad populaarseks konkreetse temaatikaga seotud valdkonnad, massiturismi kõrval tasuks populariseerida linnuvaatlusi või lihtsalt niisama looduses matkamist. Pakkuda võiks ka kalastamist ja väiksematele gruppidele laevasõite merel.
Foto: Peeter Kukk

Kuressaare kultuurikeskuses eile toimunud Loova Eesti turunduskonverentsil tutvustas saareriik Islandi kogemusi Sif Gunnarsdottir, kes kodumaal vastutab Reykjaviki tutvustamise eest.

Sif Gunnarsdottir on Islandi pealinna portaali visitreykjavik.com direktor. Tema sõnul peab täna hoidma selgelt lahus majandusolukorra ja turunduse poole, need on asjad, mida ei tohi segi ajada.

“Kui räägime turundusest, siis mõtleme sellele, kuidas ennast võimalikult selgelt ja atraktiivselt tutvustada, näiteks turismivallas kodust kaugemal, mida meil on pakkuda ja mis on see eriline, miks inimesi kohale meelitada,” rääkis Sif Gunnarsdottir.
Gunnarsdottiri sõnul on ka Saaremaa eraldatud nagu Islandki, ent mitte nii suuresti.

“Olulised on ühendused ja nende tekitamine. Oleme avanud Reykjavikist uusi lennuliine nii Ameerika idarannikule kui ka kaugemale, et turiste meelitada, sest Island on paljudele veel avastamata paik. Viimasel aastal on meid avastanud sakslased, kelle jaoks varem oli Islandile tulek keeruline ja aeganõudev. Kindlasti mängib sakslaste puhul rolli üldine hinnalangus hotellides ja söögikohtades ning otselendude võimalus,” ütles Sif Gunnarsdottir.

Tema arvates peab Saaremaa tõsiselt mõtlema, kuidas turist võimalikult kiiresti siia pääseks. Islandlanna tõi enda näite, kuidas tal tuli teha mitu ümberistumist: “Kui islandlane tuleks Saaremaad avastama – ja usun, et selliseid kindlasti on –, siis ei taha ta raisata aega Kopenhaagenis, Helsingis või Tallinnas konutamisele, vaid soovib kohale jõuda väiksema vaevaga. Korralikud ja kiired ühendused on turunduse võti.”

Islandi turismiturundaja arvates peaksid saarlased tegutsema aktiivselt kodule lähedastel turgudel. “Läti, Skandinaavia ja Läänemere-äärsed riigid on need, kuhu tuleks julgemini vaadata. Venemaad ma eriti ei soovita, sest see on kauge ja võõras, ehkki seal on palju raha,” rääkis Sif Gunnarsdottir. “Te peaksite spaanduse juures mõtlema rohkem nišivaldkondadele, pakkuma erinevaid tooteid näiteks eakamatele, miks mitte ka eraldi tooteid naistele, noortele või lastega peredele, igas segmendis leidub tarbijaid. Mõistagi kuulub kõige juurde korralik kultuuriprogramm.”

Print Friendly, PDF & Email