Velotuur toimub raskete aegade kiuste

Velotuur toimub raskete aegade kiuste

 

Olgugi et riik ja omavalitsused tõmbavad Saaremaa ja Eesti kuulsaima spordiürituse toetamisel rahakotisuud koomale, tõotab tänavune velotuur tulla kõrgetasemeline. Võimalus on, et sel aastal selgub ajaloo esimene Saaremaa velotuuri kolmekordne võitja.

Nimelt asuvad starti kolm seni kahekordset võitjat: aastatel 1998 ja 1999 võitnud Oskari Kargu, 2000. ja 2003. aasta võitja soomlane Kjell Carlström ja kahe viimase aasta võitja Jaan Kirsipuu.

Velotuuri peakorraldaja Riho Räime arvates on suuremad šansid saada kolmkordseks võitjaks kahel viimasel ratturil. Olgugi et Carlström pedaalib ProTouri klubis Liquigas, räägivad Kirsipuu kasuks paremad taustajõud, sõnas Räim.

Velotuur tõotab tulla küll huvitav, kuid säärast suursündmust korraldada ei ole eriti praegusel ajal lihtne. Seda just majandusliku poole pealt. Riho Räime sõnul on toetamisest loobumist näha just omavalitsuste ja riigi poolt. Viimati keeldus tuurikorraldajate 60 000-kroonist taotlust rahuldamast hasartmängumaksu nõukogu.

Ära on neile öelnud ka nii mõnigi omavalitsus. Just viimane paneb Räime imestama, kuna Saaremaa velotuur on kohalikule omavalitsusele kindlasti reklaamiks. “Me müüme ju Saaremaad spordi abil,” märkis Räim, lisades, et kindlasti teavad paljud ühte või teist valda Saare maakonnas just seetõttu, et velotuuril võistlejad sealt läbi sõidavad.

Räime sõnul on peale raha hankimise veel muidki muresid. Näiteks täna sõidab ta Tallinnasse, et arutada vajalike politsei abijõudude suurust.
16.–20. juunini toimuv Saaremaa 52. velotuur kulgeb ka sel aastal Tartust Kuressaarde ning on ühtlasi Eesti mitmepäevasõidu meistrivõistlus. Sel aastal sõidetakse ligi 160 kilomeetrit. See kulgeb tavapärasel marsruudil algusega Muhust ning lõpuga Kuressaares.

Peakorraldaja sõnul selgub lõplik sõitjate arv 3. juuniks. “Rahule võiks jääda 90 osalejaga, 100 oleks juba väga hea ja kõik, mis on üle saja, oleks juba boonus,” ütles Räim.

 


 

Rattasõber ehitas võidusõidurattast võrri

SJK Viiking tegevjuht Riho Räim otsustas proovida toodet, mida varsti peaks hakatama pakkuma ka kohalikus rattapoes. Nimelt on komplektis 50-kuubikuline mootor, kütusepaak, vajalikud ülekanded ja spetsiaalne juhtraud jalgrattale monteerimiseks. Olgugi et Räime arvates sobiks see pigem maastikurattale, otsustas ta ise panna selle võidusõidurattale.

Proovisõit näitas, et abimootoriga jalgratas arendab kiirust kuni 50
km/h, ning Räim ütles, et tema arvates piisab väikesest kolmeliitrisest kütusepaagi varust täiesti, et Tallinnas ära käia. Ja isegi kui küte otsa saab, on võimalus rattaga kondimootori jõul edasi sõita.

Peugeot’ rattaraamile ehitatud võrri kütusepaaki ehib aga kuldne kiri “Rix 1”.

Print Friendly, PDF & Email