Tarbijad kaebavad enim rõivakaupade kvaliteedi üle

Tarbijakaitseameti aprillikuu andmete kohaselt kaebavad tarbijad kaubanduse vallas enim rõivakaupade kvaliteedi üle, teenuste osas laekub aga enim kaebusi ehituskvaliteedi ning internetikaubanduse pärast.

Aprillis laekus tarbijakaitseametile Eestist kokku 169 avaldust, millest 79 olid seotud kaubandusega. 32 kaebust laekus jalatsite ja riiete kvaliteedi pärast, 26 kaebust tehnikakaupade kohta, kaheksa kaebust olid seotud mööbliga ning kuus ehitusmaterjalide kvaliteediga.

Teenuste kohta laekus 85 pretensiooni, millest 21 käsitlesid internetikaubandust, üheksa ajalehtede ilmumata jäämist, kaheksa ehitusteenuseid, seitse telekommunikatsiooniteenust ning kuus eluasemekulusid ja turismi.

Lisaks kaebustele tegid tarbijad ning ettevõtjad tarbijakaitseametile 557 kirjalikku järelepärimist. Teenuste osas tunti kõige rohkem huvi internetikaubanduse, finants-, ehitus- ja telefoniteenuste vastu. Kaupadest küsiti kõige rohkem arvutite ja tarvikute, mööbli, jalatsite ning rõivaste ja tekstiiltoodete kvaliteedi kohta.

Reklaami kohta küsiti aprillis 68 korral.
Tarbijakaitseameti info ja nõustamise telefonil 620 1707 nõustati tarbijaid aprillis 1188 korral. Küsimusi tekitasid nii erinevad laenud, liisingud kui ka inkassofirmade käitumine ning erinevad arved. Teistest rohkem küsiti aprillis kaugmüügi kohta.

Aprillis tegid mitmed kauplused sooduskampaaniaid ning sellest tingituna helistasid paljud tarbijad, kelle sõnul reklaam ei vastanud tegelikule olukorrale poes.

Tarbijakaitseamet koostas aprillis kaubandus- ja teenindusettevõtetele 520 kontrollakti. Kontrollimise põhjal tehti seitse ettekirjutust, 115 otsust väärtegude kohta kogusummas 75 400 krooni ning suulise hoiatusega piirduti viiel korral.

Print Friendly, PDF & Email