Oma Saar, 18. mai
Olen nõus Priit Meeritsa arvamusega, et ühendus Ruhnuga on läinud halvemaks kui ühelgi varasemal aastal. Maavalitsus kiidab, et lennuühendus on tihedam, aga kordagi ei ole olnud juttu sellest, mis maksab üks lennukipilet Ruhnu ja tagasi. Ruhnu on meie oma maakonna vald, mis asub Kuressaarest vaid 70 kilomeetri kaugusel.
Paraku ei sõida seda vahet peale kohalike elanike ainult turistid. Ruhnlastel on pereliikmeid ja lähisugulasi, kes elavad Saaremaal või mandril. Täiesti ennekuulmatu on, et külastades oma laste peresid, pean ma maksma edasi-tagasi sõidu eest 700 krooni. Lapse lennukipileti eest tuleb välja käia 470 krooni. Samal ajal on täiskasvanul võimalus sama raha eest sõita Kuressaarest Tallinna ja tagasi.
Kui maavalitsuse ametnikud sõidavad Ruhnu vahet maksumaksja arvel, siis tuleb minul ja teistel ruhnlaste sugulastel need piletid kinni maksta omast taskust. Selline piletihindade kokkulepe ei ole õiglane ja praegune leping Saksa ettevõttega on sõlmitud läbimõtlematult. Tundub, et peaasi on see, kui ühe tüütu probleemi kaelast ära saaks, arvestamata tegelikku olukorda. Kas tõesti tuleb mul sõidusoodustuse saamiseks end Kuressaare elanike registrist kanda üle Ruhnu?
Ellen Kapsta
Lolliga vaieldes võib jääda ise lolliks peetavaks.
Ennekuulmatu on see, et Ruhnukad ja nende lähikondlased tahavad saada selliseid hinnaalandusi! Mina, kui mandri inimene, EI saa oma teises Eesti otsas elavaid vanemaid isegi 700 EEK eest veel ära külastada, sest selle raha abil saab vaid ühe otsa heal juhul maha sõita! Ma juba kaua aega imestan, et mis teened on Eesti riigi ja rahva ees küll kõigil ruhnu inimestel,et neil peaks olema pidev eelis alla 100 EEK eest saada reisida?!?
“E.Kapstale 22.05.09, 08:05”,
Jutt käib reisimisest ühe maakonna piires, mitte teises eesti otsas käimisest.
Täpsustus:
Jutt käib ainuvõimalikust (hetkel ühendab Ruhnut Saare maakonna ja muu maailmaga ainult lennuk) liikumisvõimalusest ühe maakonna piires, mitte teises eesti otsas käimisest.
Just “käimisest”, enamus eesti otsad saab ka jala ära käia ja igaüks saab ise otsustada, palju see talle maksab, Ruhnust jala eriti kaugele ei jaluta.
Jutt käib konkreetselt Ruhnu inimeste ( ja nende lähikondlaste,sugulaste jne)liikumisest punktist A punkti B. Mitte mingit vahet ei ole, kas see liikumine on terve maakonna piires või mitme maakonna piires.
tsitaat: “…Ruhnust jala eriti kaugele ei jaluta.”- Kusagil ei jaluta kaugele-jõud saab jala käies enne otsa. Üldse olen ma 110% veendunud,et ükski ruhnukas, kui ta elaks ka suurel maal, ei käiks ka ühest küla keskusest teise küla keskusesse jala. Seda näitab juba see masinate arv, mis sellel saarel on…
Kuulge ruhnlased, ega lennusõit Pärnu odavam tuleks. Ammuks see oli, kui üks Laugu’nimeline Ruhnu härrasmees arvamust avaldas, et Saaremaa ja Kuressaare on temajaoks täiesti mõtetud kohad. Seda arvamust pidada veel paljud ruhnlased ainuõigeks pidama. Kas maksab ikka sellist solki suust välja ajada. Aga jah, piletihinnad on kõikjal kõrged ja reisimine kallis lõbu. Ega Saaremaa elanikel kergem ole. Turismi arendamiseks Ruhnus võiks aga maha istuda koos kõigi asjasthuvitatutega ja moodustada üks turisminduse katusorganisatsioon. Läbi selle saaks koordineeritult Ruhnu tuua turistide gruppe ja tellida tšarterreise, nii lennu kui ka laevareise. Ega sellist laristamise aega, nagu vahepeal oli, tule niipea enam tagasi. Ja hea ongi, nii õpib inimene säästlikumalt elama ja tunnetab omaenese nahal, et väärtusi luuakse ikkagi ainult tööga.