Lugeja kiri: Toitume tervislikult

Näputööring Vigri kogunes, et kuulata loengut tervislikust toitumisest. Lektor oli Helgi Vait ametikoolist. Kohal olid ringi liikmed eesotsas juhendaja Helje Vaitiga.

Lektor jagas meile toitumisalast kirjandust, sh toitumisspetsialist Mai Maseri “Toidusoovitusi eakatele”. Maser on öelnud, et eakad vajavad täisväärtuslikku toitu olemasoleva elukvaliteedi säilitamiseks. Vanuril on esmatarvilik saada väiksema toidukoguse juures vajalik hulk vitamiine ja mineraalaineid. See nõuab põhjalikumat ja tervislikumat toiduvalikut. Tasakaalustatud toiduvalikuga saab hoida tervist, püsida heas kehakaalus ja olla teovõimeline ka kõrges eas.

Toon lugejatele mõned Maseri soovitustest: valida erinevaid köögivilju, süüa kaunvilju, idusid, juua köögiviljamahla, süüa sibulat ja küüslauku. Tarvitada tuleks täisterajahust tooteid, tumedat riisi, tatart ja odrajahust toite. Süüa rasvast kala, mis on parim D-vitamiini allikas.

Tarbida väherasvast piima, hapupiima ja teisi piimatooteid, juua päevas 6–8 klaasi vett. Loobuda tuleb kreemikookidest ja magusatest saiakestest. Toitumine peab olema tasakaalus kehalise aktiivsusega, vajalik energiahulk on meestel 2300, naistel 1850 kcal.

Toit peab olema mitmekesine. Pigem vähem, aga väärtuslik. Lektor ei jäänud paljasõnaliseks, tal oli meile pakkuda ka mitmeid toiduretsepte, neist mõne võtsime kohe kasutusse.
Paar tundi hiljem istusime juba laua taga, sõime porgandi-apelsini-rosinasalatit, kanalihaga keedetud klimbisuppi ja pannkooke õunakisselliga.

Kõigile jäi meeldivast üritusest mälestuseks fotomeenutus, kodutööks jäi küpsetada üks tervislik kook emadepäevaks.

Niina Merila
näputööringi Vigri liige

Print Friendly, PDF & Email