Ringtee remont toob liikluspiirangud (8)

Ringtee remont toob liikluspiirangud

REMONT: Bauhofi keskuse juurest kuni Kihelkonna maantee ringteeni minev 2,4 km pikkune teelõik rekonstrueeritakse.

Peatselt algavad Kuressaare ringtee teise etapi rekonstrueerimistööd võivad ajutiselt suurendada Smuuli tänava liikluskoormust.

Ringtee rekonstrueerimistööde hanke võitja AS-i Teede REV-2 projektijuht Heino Väli ütles Oma Saarele, et rekonstrueerimistööde ajal pannakse Kihelkonna ja Kuivastu ringteele ning Tallinna maantee ja Smuuli ristmikule välja soovituslikud suunaviidad, mis kutsuvad ringtee asemel sõitma Smuuli tänava kaudu.

Pika tänava ja piimakombinaadi ristmiku ringristmikuks ümberehituse ajal suletakse see ristmik aga umbes nädalaks ajaks täielikult, sest liikluse korral ei ole võimalik seda tööd teha, rääkis Väli.
Ristmiku ehituse ajaks kavandab linnavalitsus kohustusliku läbisõidu Tehnika tänavalt, tee-ehitaja ise on tulnud välja ettepanekuga korraldada ristmiku ehituse ajal ümbersõit mööda Smuuli tänavat.

“Kohalik elanik oskab igalt poolt sõita, pigem on see oluline teema suurte veokite juhtidele ja mandriinimeste jaoks,” rääkis Väli.
Kuressaare linnainsener Madis Pihel ütles, et linnavalitsus on tee-ehitaja plaanidest informeeritud, kuid kooskõlastustust veel antud ei ole.
Lääne teedekeskuse Saaremaa esinduse juhtivspetsialist Toomas Magus ütles, et arvestades seda hirmsat suma, mis ringtee eelmise asfalteerimise ajal valitses, on ajutiselt kohustusliku ümbersõidu rakendamine mõistlik lahendus.

“Enne kui asfalt pole maha jahtunud, ei tohi rasket liiklust peale lasta,” lausus Magus.
Toomas Magusa sõnul on Kuressaare ringtee järgmisel nädalal pihta hakkava rekonstrueerimise teise etapi tööde maksumus 16,7 miljonit krooni. Töö käigus rekonstrueeritakse 2,4 km pikkune teelõik Bau-hofi keskuse juurest kuni Kihelkonna maantee ringteeni.

Samasse kõrvale rajatakse 2,4 km pikkune valgustatud kergliiklustee koos Põduste kergliiklustee sillaga. “Elu näitab, et hinnad on kõvasti kukkunud ja sellega seoses peame me kõvasti jälgima, et kõik tehtaks nii, nagu peab,” ütles Magus.

Näiteks 2007. aasta sügisel valminud Tuulte Roosi ja Roomassaare vaheline sõelmetega kaetud kergliiklustee läks maksma 15,6 miljonit krooni. Sama aasta suvel valmis saanud Upa–Kuressaare 2,4 km pikkuse valgustatud ja asfalteeritud jalgrattatee hinnaks kujunes kuus miljonit krooni ja mullu avatud Salme–Tehumardi 1,8 kilomeetri pikkuse valgustatud kergliiklustee maksumuseks seitse miljonit krooni.

Heino Väli selgitas, et tööde odavnemise taga on eelkõige naftatooraine odavnemine (küte, bituumen) ja palkade kokkutõmbamine. “Teetöid on vähem kui turul tegijaid ja konkurents on kõva, tehakse nullhinnaga ja märksõna on ellujäämine,” rääkis Väli.
Kuressaare ringtee teise etapi tööde valmimistähtaeg on 15. september.

Print Friendly, PDF & Email