Turundaja soovitab Saaremaa müümisel veidi loomingulisem olla (1)

Turundaja soovitab Saaremaa müümisel veidi loomingulisem olla

PIKKA MEELT JA LOOMINGULISUST: Bo Nylandsted Larsen soovitab saarlastel olla oma asja ajamisel loominguline ja varuda kannatust.

Saaremaa kruiisihooaja avaüritusel esinenud Läänemere kruiisipiirkonna turundusprojekti Cruise Baltic juht Bo Nylandsted Larsen ütles intervjuus Kadi raadiole, et tuleks välja mõelda, mille poolest erineme meie teistest Läänemere piirkondadest.

Millised on Saaremaa eelised võrreldes teiste sihtkohtadega, mis projekti on kaasatud?
Mida ma olen näinud ja kuidas me praegu juba Saaremaad esitleme, on see, et Saaremaa on suur-suur saar, aga siin elab väga vähe inimesi. Inimesed, kellega kohtume, on kõik kohalikud, ja suhteliselt tõenäoliselt ei kohta siin teisi turiste. Seega on turistil väga hea võimalus tunda end Saaremaad külastades väga erilisena.

On selge, et siin on väga palju rohelust, et siin on väga puhas, on olemas võimalus külastada ajaloolisi paiku, see kõik kokku on üsna unikaalne võimalus, ütleksin ma.

Ma nägin teie linnust, isegi lennujaamast on seda võimalik näha, tavaliselt mujal maailmas pead sa selleks mitu tundi bussiga sõitma. Siin näeb sellist asja kohe alguses. Ma arvan, et see on väga hea.

Mida teie soovitate kohalikel turismiettevõtjatel ja -edendajatel ette võtta, et siia kruiisituriste meelitada?
Ma arvan, et see on vägagi ilmselge, et kuna te olete väike sihtkoht, tuleb seda enam teha tihedat koostööd. Peab kokku tooma erinevad ettevõtted ja atraktsioonid ning takso- ja bussifirmad ning nende vahel sünergia tekitama. Isegi konkurentidel tuleb koostööd teha. See on ka projekti Cruise Baltic peamine idee – panna konkurendid tööle ühise eesmärgi nimel. See on väga oluline sõnum.

Teine asi – püüdke olla loomingulised, erinevad. Mille poolest erineb Saaremaa Mariehamnist, Visbyst, Karlskronast või Kotkast? Te peate tegema midagi teistmoodi. Me ei räägi tüüpilisest Rootsi, Saksa või Eesti kohalikust turistist, vaid brittidest, itaallastest, ameeriklastest, kellele tuleb läheneda pisut teistsuguse sõnumiga, et nende tähelepanu võita.

Koostööst rääkides, kas võite oma kogemustele tuginedes öelda, mis on koostöö puhul (kas siis projektis üldisemalt või konkreetses sihtkohas) suurimad takistused?
Peamine takistus on investeerimine tulevikku silmas pidades, sest te investeerite koostöös 10 riigi ja 26 erineva sihtkohaga. Ma arvan, et oluline on see, et tunnetataks, kuidas meie kui sihtkoht sellest kõigest kasu saame. 

Kõige raskem on näha, kuidas nendest investeeringutest kasu kunagi tagasi saadakse. Kui sa ühel aastal kruiisiturismi investeerid, ei tähenda see veel, et kohe järgmisel aastal on palju kruiisilaevu.

See on väga pikaajaline investeerimine ja sellega tuleb järjepidevalt tööd teha, luua rahvusvahelisi suhteid. Tuleb olla kannatlik. Eriti arvestades, kui väikese osa turismist moodustab kruiisiturism.
Aga ma usun, et eestlased on väga järjepidevad ja võitlevad edasi.

Print Friendly, PDF & Email