Päike ja ilus kevad toob paljudele lisaks rõõmule ilusast ilmast kaasa ka nukrust. Ükskõik, kuhu pilgu suunad, on tolmulondid püsti. Inimestel, kes elavad tolmavate teede ääres, on elu päris hull. Olgu linnas või maal, vahet ju pole.
Siiski on linnarahval lootust tolmust lahti saada. Pidavat ju lähiajal toime pandama suur asfalteerimine, mis viib paari viimase aasta kaevamistega kaasnenud ebamugavused mälestustehõlma.
Maal on tolmust võimalik lahti saada vaid siis, kui tuleb vihmane suvi. Neljakordselt vähendatud teedehooldusraha ei võimalda enam valdadel tolmutõrjet teha. Millal nende inimeste vaevad lõpevad, pole teada.
Kutsume kõiki liiklusvahendite juhte hoolivamad olema nende vastu, kes peavad tolmu päevast päeva kannatama ja sisse hingama. Arvestagem kaaskodanikega ja võtkem kiirust väheke maha!
Kui raha oli normaalselt, tegid enamus valdasid kloriidiga külavaheteedel tolmutõrjet. Seal, kus majad lähedal olid. sina oled toha-johan, et ei märka.
kus sa sellega,autojuhid just nimme sõidavad kiiremini kui näevad et jalakäija on kõnniteel,nii tore ju kui teine tolmab;)))
Meie (mere)vesi on mage, ei toimi.
Bussid bussideks, aga kohalike elanike autod lõhub see tolm ja kruus ka väga kiiresti ära. Puksid, mootor, jne. Mootori õhufilter saab nädalaga sisuliselt aastase annuse vist kätte….
“Neljakordselt vähendatud teedehooldusraha ei võimalda enam valdadel tolmutõrjet teha.” ??? Kas keegi teab mõnda valda, kes tegeleb kruusateedel tolmutõrjega? Hoiame pöialt, et valdadel jätkuks raha tegelda valla siseteedel talvel lumetõrjega ja ja kevadel teedelagunemise ajal lõhutud teede remondiga.
Ma olen mitu korda öel’d, et pigem pandagu püsiühendusele kuluvad saja miljonid, mis uuringute jaoks läinud, kui ka need 3-7 miljardit, mis silla ehitamiseks plaanitakse, hoopistükkis Saaremaa teedesse. Kui kõik meite teed mustkatte all, pole meil teispool väina vaja asju ajama minna. Ja siis oleks see raha pandud ikka saarlaste enda jaoks, mitte kadakaturistide jaoks, kelle arv tänu sillale peaks mitmekordistuma (ja viina läbimüük samuti), aga ega kadakaturistidelgi pole kadakate all mõnus peesitada või päätäit välja magada, kui tolm ümberringi.
Muidugi, see, et autojuht kihutab, on teeäärse koperdaja suhteline hinnang. Kuna ma ise ka elan kruusatee ääres, tean väga hästi, kui halb on tolmu keerutav mööduv auto. Ja võtan autoga sõites inimeste juuresolekul alati kiiruse maha, minimaalseks. Ja pärst küla pealt kuulen, kuidas mind süüdistatakse kihutamises ja tolmukeerutamises. Muidugi, too viriseja ei pannud tähele, et ma kiirust maha võtsin, talle pole miski hea.
Hakkame kruusateid hullemates kohtades (mere)veega kastma.
toober ja oober teil mõlemal õigus. Ka mageda veega saab tolmutõrjet teha aga kogu energia läheb transpordile. Et vesi püsiks kauem peaks teematerjal suurema savisisaldusega olema aga siis on sügisel ja kevadel savimülgas. Parema effekti saab kui kasta õhtul hilja või hommikul vara, et vesi jõuaks enne aurustumist pinnasesse imbuda. Aga kõik maksab ja eelmised tolmutõrjed on olnud ilmselt laenurahade arvelt ja seda me ilmselt hakkame alles nüüd vaesel ajal maksma.
Loll jutt, teid ei kloreerinud mitte keegi laenurahast, selleks eraldab riik teehoiuraha. Misuke pank see soola külvamiseks raha laenaks, absurdne mõla. Et niipalju lolle inimesi pääseb internetis kommenteerima, ei usukski.
Kelleks Te ennast siin kommentaariumis peate?
olen kuningas Kirill Esimene
Esimene vasikas läheb ikka aia taha.
… aga mis sellest vasikast saab?
to johanile 02.05.09, 22:34
Näed tolmu ainult oma värava juures. Saaremaa ei ole üks suur küla,kus majad rivis nagu linnas. Tolmutamine toimub suvel kõikjal teedel, kus katteks kruus ja liikujateks masinad, ja mida intensiivsem liiklus, seda rohkem tolmu. Aja oma loll jutt, et enamus valdasid tegid kloriidiga tolmutõrjet, suhu tagasi. Kui tegi ka mõni vald, siis oli see rohkem erand kui reegel.