Saaremaal saab tolmuvaba katte 25 km kruusateid (24)

Saaremaal saab tolmuvaba katte 25 km kruusateid

RASKETE AEGADE KIUSTE: Toomas Magus rõõmustab, et hoolimata raskest majanduslikust olukorrast õnnestub tänavu Saare maakonnas tolumuvaba katte alla viia veerandsada kilomeetrit kruusateid.

Lääne Teedekeskus viib sel aastal tolmuvaba katte alla 25 km kruusateid, pikim teelõik tehakse ära kümne kilomeetri pikkusel teeotsal Lõu ja Jämaja vahel.

“See on päris hea tulemus, arvestades majanduslikku olukorda,” ütles Oma Saarele Lääne Teedekeskuse Saaremaa esinduse juhtivspetsialist Toomas Magus. Lisaks Lõu ja Jämaja vahelisele 10 km pikkusele teelõigule läheb Sõrves katte alla ka 1,9 km pikkune Kaimri–Lõu teelõik, mille tulemusel tekib võimalus suuremale osale Sõrvest ring peale teha tolmuvabalt.

Sel aastal jätkub ka Põhja-Saaremaal rannamaantee pindamine, mille raames saab tänavu suvel mustkatte seitsme kilomeetri pikkune teelõik Parasmetsa ja Metsküla vahel. Mustjala–Kihelkonna–Tehumardi teel läheb katte alla aga 6,3 km pikkune Tiirimetsa–Riksu lõik.

Saaremaa kõige mahukam teetöö sel aastal on aga Kuressaare ringtee teise osa rekonstrueerimine, mille käigus ehitatakse muuhulgas ringristmikuks ümber ringtee ja Pika tänava ristumiskoht piimatööstuse juures.

Sõrve saab teekatte materjali Hollandist

Toomas Magus rääkis, et Sõrve teetööde tarvis tuuakse Hollandist tasuta asfaldi freesipuru, mis on valmistatud maanteede remontimise käigus ülesvõetud asfaldist ja mida rikastes riikides enam uuesti maha ei panda.
“Sõrves toimuvad aga teetööd eelkõige põhjusel, et Mõntust on materjali vedamismaa lühike,” lausus Magus, kelle sõnul tuuakse 12 000 tonni freesipuru Hollandist Mõntu sadamasse nelja laevaga maikuus.

Kui freesmaterjali sissetoomiseks oleks õnnestunud kasutada Saaremaa Sadamat, oleks Hollandi materjal läinud pigem vastavalt teehoiukavale tolmleva ranna-maantee pindamiseks Põhja-Saaremaal, rääkis Magus. Kalluritega Mõntust või Roomassaarest materjali rannamaanteele vedamine on aga liiga kallis, pealegi on eelnevalt kulusid nõudnud ka materjali üle mere transportimine.

Praegu vajab rannamaanteel Magusa sõnul pindamist veel 63 km kruusateid, sellest 22 km Orissaare–Leisi–Mustjala maanteed. Pärast tänavusi töid jääb rannamaanteel pindamata kruusateid umbes 50 km jagu ning nende tööde puhul annaks süvasadama kasutamine hulganisti kokkuhoidu, kuid sadamapassi järgi pole see praegu veel võimalik.

Toomas Magus rääkis, et Hollandist toodud freesipuru sobilikkust katsetati Saaremaa teedel esmakordselt eelmisel aastal Püha–Vanamõisa tee peal, kus see end õigustas. Freesipuru laotatakse kruusateele seitsme sentimeetri paksuselt, koos kattekihiga tuleb katte paksuseks peaaegu üheksa sentimeetrit. Tavalisel pindamisel pannakse teele vaid 2–3 cm paksune kiht.

Print Friendly, PDF & Email