Maavalitsus soetab ruhnlastele tiivad (1)

Maavalitsus soetab ruhnlastele tiivad

 

Seoses laevaliikluse kardetava katkemisega Ruhnu ja Saaremaa vahel otsib kohalik maavalitsus pingsalt vahendeid, et ühendus saarte vahel siiski tagada.

Naela transporditoimetus heitis pilgu võimalikele plaanidele ja küsis ekspertide käest arvamust erinevate liiklusvahendite otstarbekuse kohta.
Saare valitsuse transpordinõunik Giga Tammik pakkus esimese vahendina kallist hõljukit. Kui aga ajaleht Oma Saar paljastas sõiduki müstilise hinna 30 miljonit krooni, heideti plaan kohe valitsuse kolmanda korruse vahekoridori prügikasti.

“Oleks ma seda teadnud, et see nii kallis on, poleks ma üleüldse vaimustunud,” märkis Tammik ning lisas, et eelmisel ööl nähtud unenägu hõljuki kummide purunemisest Vahase saare all oli seega halb enne.

Lõhkise küna ees seisvale Tammikule helistas aga kuulus bagisõitja, hüdroloog ja sipelgauurija professor Kosmos, kes pakkus valitsusele välja kaks plaani, millest valiti pärast vaagimist välja odavam ja huvitavam.

“Algselt oli heal nõuandjal Kosmosel mõttes osta igale ruhnlasele veesuusad ja päramootor,” rääkis Tammik. Kosmose arvates oleks võimalik teha igas mõõtmes suuski, seda enam, et ruhnlastel on plaanis avada saekaater, kus saaks siis välja lasta igas pikkuses suuski.

“Tegelikult oleks see vapustav vaatepilt, kui näiteks ruhnlased sõidaksid suuskadega RuhnuKihnu mängudele,” unistas Tammik. Tema arvates teeks asja erilisemaks veel see, et mitte iga ruhnlane ei peaks endale siis oma suusapaari ostma, vaid saaks koguni nii pikad suusad teha, et terve saare rahvas mahuks peale ära. “Mõelge vaid, vett pritsib, laine vahutab, viimase mehe argivahel podiseb päramootor. Vaade missugune,” unistas Tammik edasi.

Siiski leiti Kosmosega nõu pidades, et alt üles pritsiv külm vesi võib eriti vanematele meestele tekitada teatud vaevusi, ning sellest plaanist loobuti.
Teise ja ainuõige vahendina nägi Kosmos sõna otseses mõttes ruhnlaste seljas olevaid tiibu. “Kosmos märkis, et võiks kasutada ajaloost tuntud kuulsa leiduri Jaan Tatika sõiduriista prototüüpi. Tal olevat olemas Tatika joonised,” edastas üks kange transpordimees teise arvamuse.

Naela küsimuse peale, et kuidas peaks ruhnlastel lendamine õnnestuma, kui see ei õnnestunud Tatikal, vastas Tammik, et Kosmosel on õige nõks käes. Nimelt tuleb tiivad teha õigest materjalist.

“Materjal on Ruhnus olemas, tuleb ainult kinni püüda ja nülgida,” ei paljastanud Tammik kogu saladust. Selle plaani osas olevat ruhnlastega ka juba nõu peetud ning kohalikku blogisse teade jäetud. Valitsusega on ühendust võtnud ka Ruhnu kuulus nülgimismeister, kes oli kohe valmis, nuga hammaste vahel, metsa tormama.

“Sellega on peamine probleem lahendatud, kartsimegi selle metsiku mehega rääkida. Kuuldavasti pidi ta saarele saabuvaid võõraid hammustama,” rääkis Tammik ainuüksi koledast mõttest otsaette tekkinud hirmuhigi pühkides.

Ruhnlased olevat nõus peaaegu kõik kulud ise tasuma, mis Tammikule eriti head meelt teeb. “Saame siis olemasoleva raha eest endale vahel suure laeva rentida. Näiteks kui vanem või C8 külalised tahavad vahel saarele külla minna,” rõõmustas Tammik, märkides, et see kast Saku Heledat märjukest nülgijale iga tiivapaari eest ei ole mingi kulu. “Selle kirjutame esinduskuludesse,” oli mees kindel.

Seoses ruhnlaste tiivustamisega on oodata ka erilist tõusu Ruhnu majanduselus, kuna turistid hakkavad lendavaid saarlasi kindlasti vahtimas käima. Tammiku info kohaselt investeeritakse turismist saadud raha suurte sahkade soetamiseks, mille abil püütakse saart veidi Pärnu poole lükata.

Print Friendly, PDF & Email