Ruhnu plaanitav hõljuk maksab üle 30 miljoni (5)

Ruhnu plaanitav hõljuk maksab üle 30 miljoni

LIGI SAJALE REISIJALE: Inglise naela praeguse kursi juures 33 miljonit krooni maksev kahemootoriline hõljuk võtab sõltuvalt mudelist peale kuni 98 inimest ja 12 tonni kasulikku lasti ning arendab täislastis kiirust kuni 83 km/h, kütust võtab hõljuk 260 liitrit tunnis.

Ruhnu ja Saaremaa vahel ühendusepidamiseks sobilik hõljuk läbib vahemaa umbes tunni ajaga ja maksab 33 miljonit krooni.

Saare maavalitsuse arengu- ja planeeringuosakonna juhataja Mika Männiku sõnul sobib ühendusepidamiseks Ruhnuga näiteks Inglise hõljukitetootja Griffon Hovercraft Ltd hõljukimudel Griffon 8000TD, mida kasutatakse ka näiteks La Manche’i väina ületamiseks.

“Uurime asja, võib-olla on tõesti mõistlik see kasutusele võtta,” lausus Männik. “Vahest saab seda kasutada ka teiste saartega ühendusepidamiseks, räägime selles osas läbi ka Pärnu maakonnaga,” lisas ta. Männiku andmetel koostab Ruhnu vald praegu hõljukitootjale päringut hõljuki ekspluatatsioonikulude kohta.

Ruhnu vallavanema Aare Sünteri hinnangul on hõljuk täiesti konkurentsivõimeline transpordivahend, ehkki ülalpidamiskulude osa vajab veel täpsustamist. Ka lainetus ei ole hõljukile probleemiks.
“Sellel hõljukil on reisijateveol lubatud lainekõrgus kaks meetrit nagu Aegnalgi,” kinnitas vallavanem.

Mika Männiku sõnul hakatakse sobivuse korral hõljuki tarvis raha taotlema mõnest programmist.

Idee soetada lähiaastatel hõljuk tõusis Saare maavalitsuses ühe variandina päevakorrale pärast seda, kui Ruhnu liini teenindav OÜ Väinamere Liinid teatas, et pole majanduslikel kaalutlustel enam huvitatud 31. aprillist algaval navigatsiooniperioodil Ruhnu liini teenindamisest.

Männiku sõnul saab hõljukit kasutada kogu aasta ja see välistaks ka lennukivajaduse. Teise alternatiivina laevaliiklusele on juttu olnud, et panna ka suvel Ruhnu vahet käima lennuk ning teha vaid mõned laevareisid kaubaveoks. “Praegu arvutused käivad, mis on majanduslikult mõttekam, seda varianti hakkame ajama,” lausus Männik.

Print Friendly, PDF & Email