Panga kirjad surnuile: segaduse põhjused on andmebaasis (1)

Oma Saare artikli peale “Swedbank kutsub surnuid lähimasse pangakontorisse”, reageerisid kümned kommentaatorid, kellest osa väitis, et nende lähedastel Swedbankis konto puudus.

“Ei saa olla TÕDE see, et omasid arvet pangas, minu emal EI OLNUD selles pangas arvet ega kunagi ei ole olnudki, ka mitu aastat surnud ja tuli kiri, sünniaja järgi võiks ka kontrollida, kas ikka saja aastane on veel elus… see on ikkagi mingi nipp, et kõik oma raha just SINNA panka telliksid…,” oli ühe kommentaatori arvamus.

Üks põhjus, miks on inimesed, kes ei ole omanud kontot Swedbankis (endises Hansapangas), saanud sellelt pangalt kirju, võib olla kahe panga kunagises ühinemises.

“Kui Hoiu- ja Hansapank 1991. aastal ühinesid, said Hoiupanga klientidest automaatselt Hansapanga (täna Swedbanki) kliendid,” rääkis Swedbanki seeniorsegmendijuht Merike Mikk. “Seega, kui inimene omas kontot Hoiupangas, kuid ei arveldanud enam Hansapangas, on ta siiski AS Hansapanga klient.” (AS Hansapank on AS-i Eesti Hoiupank õigusjärglane.)
“Tegu on kahetsusväärse juhtumiga,” vabandab ta veel kord kõigi ees, kelle kadunud lähedased pangalt kirja said.

“Mõistame, et lähedase kaotus on raske ning tihtilugu inimesed ei teagi, mida sellises olukorras teha,” rääkis Mikk, rõhutades, et pangal ei ole operatiivseid kanaleid, mis teavitaksid neid surnud inimestest.

“Seega peaksid lähedased kindlasti panka informeerima, kui inimene on surnud. Seda on võimalik teha nii pangakontoris kui ka telefoni teel,” märkis Mikk.

Print Friendly, PDF & Email