
TURVAVÖÖ KINNI: Politseikomissar Meelis Juhandi istub n-ö pöörleva auto simulaatoris ja kirjeldab, mis juhtub siis, kui üle katuse käies turvavöö kinnitatud pole. Turvavöö korduva kinnitamata jätmise eest karistatakse tänasest kuni 6000 krooni suuruse trahviga.
Tänasest jõustuvad liiklusseaduse muudatused lubavad kiiruseületajaid senisest karmimalt karistada.
Kuna politsei väitel on kiiruse ületamine jätkuvalt raskete tagajärgedega liiklusõnnetuste kõige levinum põhjus, on täna kehtima hakanud liiklusseaduse muudatuses karmistatud karistusi lubatud sõidukiiruse ületamise eest.
Kui varem sai sõidukiiruse ületamisel kuni 20 km/h õigusrikkujat karistada maksimaalselt 600-kroonise rahatrahviga, siis uue korra kohaselt on maksimaalseks võimalikuks karistuseks 1800 krooni.
Sõidukiiruse ületamise eest 21–40 km/h karistatakse nüüd rahatrahviga kuni 100 trahviühikut ehk 6000 krooni või sõiduki juhtimise õiguse äravõtmisega kuni kuue kuuni.
Loata kuni aastaks
Seni oli siin maksimaalseks karistusmääraks 3000 krooni. Endiselt võib rahatrahvi korral süüdlaselt lisakaristusena võtta ka sõiduki juhtimise õiguse ühest kuust kuni kolme kuuni.
Sõidukiiruse ületamise eest üle 40 km/h karistatakse rahatrahviga kuni 200 trahviühikut ehk 12 000 krooni (enne samuti kuni 12 000 krooni) või arestiga või sõiduki juhtimisõiguse äravõtmisega kuni ühe aastani (enne kuni kuue kuuni).
Endiselt võib aga kohaldada nii rahatrahvi kui ka aresti korral lisakaristusena juhtimisõiguse äravõtmist ühest kuust kuni kuue kuuni.
Kui autojuht on tekitanud liiklusohtliku olukorra, sätestab seaduse muudatus senisest rangema karistuse. Liiklusohtlik olukord on hoolimatu möödasõit, foori keelava tule ajal ristmikule või ülekäigurajale sõitmine, samuti reguleerimata ülekäigurajal jalakäijale tee mitteandmine.
Turvavööta sõitmine
Eraldi kehtestab seadus turvavööta sõitmisel kuni 3000 krooni suuruse trahvi. Turvavöö korduva kinnitamata jätmise eest karistatakse kuni 6000 krooni suuruse trahviga.
Erinevalt varasemast võib juhtimisõiguse ära võtta ühe aasta asemel kuni kaheks aastaks, kui eiratakse sõiduki peatamise märguannet või põgenetakse liiklusõnnetuse sündmuskohalt.
Oluline on, et sõiduki omanik või vastutav kasutaja teaks hästi inimest, kellele ta on andnud oma sõiduki kasutada. Andmeid sõiduki kasutaja kohta tuleb säilitada kolme kuu jooksul. See nõue aitab paremini tuvastada liiklusõnnetuses osalenud sõiduki kasutajat ja omanik ei saa enam väita, et ta ei mäleta, kellele ta sõiduki sel päeval ja tunnil volitas.
Politseiameti liiklusjärelevalve ja korrakaitse osakonna ülemkomissari Margus Kotteri sõnul annavad liiklusseaduse muudatused politseile karistuse määramisel suurema valikuvõimaluse.
“Enam ei pea politsei piirduma rahatrahvi tegemisega, vaid võib kohe võtta ära juhtimisõiguse. See tähendab, et saame olla rangemad,” ütles Kotter.
Loe ka juhtkirja
igihaljas elupraktika on näidand läbi aegade,et karistuse karmus ei välista kuritegu.kuna riigil on rahadega,nagu on,siis ei olegi eesmärk rikkumisi vähendada,vaid kopsakamaid summasi teenida.väidan seda riigi eelarve punktide põhjal,kuigi sellist asja ei tohiks olla,kus kuritegevus programmitakse eelarvesse sisse.
Ei usu mina et kellegile on asula sisse-/väljasõidu juures trahvi tehtud. Seadusekuulekal kodanikul ei ole midagi karta!!!
Õigus, sander, karistuse karmus ei välista kuritegu. Kuid meelega sooritatud rikkumiste (siin: kihutamiste) arv väheneb ja on juba ka vähenenud. Kuressarest Kuivastusse sõites (tavaliselt siristan 100ga) näitab mõni üksik tagatulesid, alles kevadel jäi üleslugemiseks kahe käe sõrmedest väheseks.
Mina arvan küll nii, et karistada saavad jälle ikka need, kes muidu korralikult sõidavad, aga näiteks asulasse sissesõidul ei ole jõudnud veel kiirust täitsa 50 peale saada või väljasõidul kiirendavad paar meetrit enne. Tõsiste rikkumiste (surmaga lõppenud õnnetuste) jne sooritajad sõidavad ikka edasi ja ei mingit karistust, nad ju meil nii andekad…
Väiksed pätid võllas ja suured tõllas, eks ta nii ikka ole.
Eluaegne orjarahvas, mis muud – endast tugevamat kohta (rahakama) ei juleta midagi öelda, nõrgema kohta aga küll.
Olen kaua aastaid olnud igapäevasõitja. Ammu ei ole näinud politseinikke kusagil 50 märgi taga passimas neid, kellel märgi juures veel 57,5 peal on. Kui on, siis selliseid pole keegi kinni pidanud ja karistanud, kinni peetakse ikka neid, kellel seal veel 81,7 peal on ja õigustavad, et pole jõudnud veel alla võtta. Peale Rätsepa pensionileminekut on Saare politeil lõppenud nilbete ja mõttetute norimiste aeg ja nad tegelevad sisuliste asjadega. Jõudu korra loomisel!