Seoses Kujape kalmistu laienemisega keelatakse tulevikus Kuivastu maanteega ristuval kalmistu teel linnasuunaliste vaskpöörete tegemine.
“Kalmistule sissesõiduks jääb vaid parempööre ja sealt väljatulekule ka vaid parempööre,” ütles Oma Saarele Kaarma valla planeerimise ja maakorralduse peaspetsialist Peeter Tammai.
“Kalmistult tulles linna poole pöörata enam ei saa, samamoodi nagu Kuivastu poolt tulles ei saa pöörata kalmistu teele,” lisas valla planeerimise ja maakorralduse peaspetsialist.
Uus kord toob tõenäoliselt kaasa muudatuse ka bussiliikluses ning linnaliinibuss hakkab sõitma kalmistule prügila juurde viivat teed pidi. Kuna sama teed kasutavad massiivsed prügiveoautod, siis eeldab see ohutuse tagamiseks tee rekonstrueerimist.
Saarte Teedevalitsuse juhataja asetäitja Toomas Magus ütles Oma Saarele, et maanteeamet kooskõlastas Kudjape kalmistu laiendamise detailplaneeringu tingimusel, et kui kõik uued teed on valminud, lõpetatakse kalmistu teel linnasuunaliste vasakpöörete tegemine.
Taoline samm tuleb ette võtta eeskätt liiklusohutuse tagamiseks.
“Kuid praegune liikluskorraldus kehtib kindlasti veel mitu aastat,” sõnas ta.
Kalmistult tulles ei saa enam linna poole vasakpööret tulevikus teha või sõites Upa poolt kalmistule? Pole probleemi, teen parempöörde ära ja kaugemal tagasipöördega linna poole. Upa poolt tulles teen ringile 360 kraadi peale ja pöörangi parempöördega kalmistu poole või sisenen Roomassaare teelt vasakpöördega parklasse.Ega pidevat telgjoont Upani ikka ei tule.Kuidas Rimi külastajad hakkavad sisenema ja väljuma parkimisplatsile praeguselt kalmistu teelt? Teine sissesõit ja väljasõit Roomassaare teele olemas ka.Üks segadusega ja harjutamist vajav parkla suure liiklusega tee äärde projekteeritud.Pimeda ajal ja lumega pead olema hiromant, et seal mõistusepäraselt liigelda ja leida vaba kohta.
Korraldajate küündimatus ei luba muud teha kui ära keelata ära keelata ja ära keelata.ÖÖpäevas on 24 tundi, umbes neljal neist on liikluskoormus pisut suurem kui Mustjala ristil.Tuletan meelde,et sundides liiklejaid ringe-aasu tegema, pikendame nende teelolekuaega.See aga on LIIKLUSTIHEDUSE SUURENDAMINE ADMINISTRATIIVSETE MEETODITEGA.
PS! eriliselt leidlik oli Olerexi tanklast ringilesöidu keelamine-kui ei usaldata autojuhti tegema parempööret ühesuunalisele rajale,mis on lihtsaim manööver tänavaliikluses,hea nähtavuse juures pealegi,EI SAA AUTOJUHID USALDADA SELLISEID AMETNIKKE LIIKLUST KORRALDAMA.
Minu meelest öige otsus! Töesti-see on väga ohtlik ristmik juba praegu…
Kommunaaluudis, ma ei leia, et see üldse lehte panemist väärt uudis on, seda enam, mida viimane lause ütleb…