
ESMAKORDNE JUHUS: Varem pole Saaremaal juhtunud, et õppesõidu kontrollimise käigus oleks puudusi avastatud. Foto on illustratiivne.
Kuressaares avatud uue autokooli esimesel õppepäeval tegid riiklik autoregistrikeskus ja politsei õppesõidukitele linnas kontrollreidi ning tuvastasid, et Rüütli autokooli õppurid osalesid liikluses enne, kui olid tehtud kohustuslikud platsitunnid.
ARK-i Kuressaare büroo juhataja Heikki Raudsepp ütles, et kool ei pidanud kinni riiklikust õppekavast, mis näeb ette enne liiklusse minekut kaheksa platsitunni läbimist ning teooriatunde.
“Ei saa minna teeliiklusse, kui pole ühtegi märki läbi võetud,” rõhutas Raudsepp. “Riiklik õppekava on üles ehitatud nii, et sõidukorrad, mis seal on ette nähtud, peab läbi sõitma.”
Peatatud õppuril ei olnud dokumentide järgi läbitud ühtegi ettenähtud kaheksast platsitunnist ning õppedokumentatsioon ei olnud täidetud vormikohaselt.
Esimesed kaheksa sõidutundi tuleb teha kinnisel platsil, kus õpilane saab kätte esimesed juhtimisvõtted: kohaltvõtmise, peatumise, manööverdamise. Kui esimesed sõidukorrad on kenasti läinud, tehakse vahekontroll ja seejärel annab koolitaja õppurile õiguse osaleda teeliikluses.
Rüütli autokooli sõiduõpetaja Kaimar Juss tunnistas, et nad tõepoolest olid õpilasega esimesel sõidupäeval liikluses.
“Olime linnavälisel teel, tahtsime õpilasega käiguvahetust harjutada,” tõi ta põhjuseks. Juss kinnitas, et õpilane oli juba võimeline autoga sõitma ning sellepärast otsustati maanteele minna.
“Päris sellist, kes autost midagi ei tea, ei oleks julgenud tänava peale viia,” märkis ta.
Õppedokumentatsiooni puudustest rääkides ütles Kaimar Juss, et sisulisi puudusi ei olnud, kuid sõidupäevade koha pealt ei klappinud kuupäevad. Nüüd on tema sõnul kõik jälle korras.
Heikki Raudsepp kinnitas, et nad ei läinud välja eesmärgiga kedagi püüda, vaid ühised reidid politseiga on ette nähtud kontrollimaks, kuidas autoõpetus käib, kas peetakse kinni riiklikust õppekavast, kas õpilane ja õpetaja teavad, mis on sõidutunni teemaks.
Raudsepp edastas avastatud puudused eksamiosakonnale ning tema sõnul otsustavad nemad, kas ja mida koolitaja suhtes ette võetakse.
no tra,teised autokoolid täpsemalt samasugused,kohe lennatakse linna peale tsillima
ilge paanika on nüüd selle pärast, see tüüp kes sõitis, sellel on juba ühed neljarattalise load olemas.
mida ta seal platsil tegema oleks pidanud?
niisama nina nokkima või?
õige, ikka ja alati minnakse kuskile midagi kodaraisse loopima:D
kas pole tore see?
ütlen veel, et see on üks normaalsemaid autokoole saaremaal üldse!
autokoolis istusin esimest korda rooli taha pimedas, kiilasjääga, tipptunnil Tallinna kesklinnas. jube kogemus. Kuressaares load saanud tütarlapsed on liikluses ohtlikud.
Kui kontroll,siis kontroll kõigile,miks ei kontrollitud vanasid kohalikke “KALASID”,kes sulistavad esimestest tundidest peale liikluses.Teooria õpperühmad ka nõnna suured,ligi 60 matsi ühes loengus,mõhkagi ei saa aru.Lõhnab selle järgi,et KÄSI PESEB KÄTT.Vähemalt altkäemaksud autokooli saamiseks on seoses uue kooli tulekuga lõppenud.
mina sain load selle aasta kevadel. ja väidan vastupidist….
alustasin küll platsi pealt, siis sõitsin linna läheduses, kolmandal sõidukorral sõitsin linnas kõrval tänavatel ja kesklinnas sõitsin alles neljandal päeval….
kusjuures, pole eelnevalt autoroolis kordagi olnud…täitsa puhas leht olin selles mõttes…
aga täna on autokooli astujad juba ka enne proovinud sõita, ja käigukangi ja siduriga juba tuttavad, neil pole ju vaja seal platsil kaua nuhkida…
aga muidugi esimesel sõidupäeval kohe liikluskeerisesse sattudaon julm nii õpilasele kui ka õpetajale….
See on küll mõne mehe enda viga, kui ta loengus, kus on 60 õppurit, mõhkugi aru ei saa :D Ülikooli küll ei soovitaks minna siis: D
mida paganat seal platsil 8 tundi tehakse ????
Võiks ikka platsil enne tänavale tulekut harjutada küll.Ja parkimise harjutamiseks ei ole nagu gymnaasiumi esine küll õige koht nagu seda praegu tehakse,seda ei kontrolli küll keegi.
Arvan et see kontrollimine võeti ette sellepärast et Tartu autokool tuli saarele konkurentsi pakkuma.
aga mina käisin Soomes autokoolis ja pandi ka kohe linnavahele söitma :D
Enne seda olin vist kahes teoorias käinud ja kohe hakkas ka söit pihta ja mitte platsilt vaid ikka kohe tänavale.
tundub, et kontrolliti vaid rüütli autokooli, sest neil just on kursus alanud, teistel autokoolidel on kursused kohe lõppemas ja kõik on oma esimesed sõidud juba ära teinud, nii et pole midagi norida :P
Mina kunagi ühes väga populaarses autokoolis olin vist pool tundi platsi peal ja suundusin kohe linna – no milleks õppida käiguvahetust, kui seda osatakse.
Huvitav jah… kas teisi autokoole ka kontrolliti?
minagi läxin kohe esimesel söidupäeval linna körvaltänavaid söitma.ja minu meelest oli see hea…
Paistab küll jah, et püütakse uutele natuke kaikaid kodaratesse loopida. Käisin ühes teises autokoolis ja… muidugi oli sõit kohe tänavale. See oli küll paar aastat tagasi, võimalik, et toona olidnõuded teised.
Hakkab pihta! Uus tegija turul ja harakad kohe turjas.
Samuti moned aastad tagasi pandi kohe tanavale soitma ja ilma mingi soidukogemuseta.
Ei ole vaja kohe uue tulija turja karata. See pole viisakas! Enne vaata ikka oma ou ule!
lolli kari,teised kuressaare autokoolid panevad kah esimest korda kohe linna peale
Loomulikult kohe liiklusesse.Kui load käes siis nagunii kohe superäss.Iga päev näeb,kuidas vahtrallehed kõigist mööda kimavad.
Kas ARK-il on nüüd õigus autosid teeliikluses kontrollida? No ei ole ikka küll, sellepärast võeti “politseipoisid” ühes, kes aga päevikutest midagi ei tea.
Tuutiga nõus, kõigepealt vaata oma õu üle!Ärapanemine ju Kuressaare ARK-il põhitegevus!
Enne, kui selle 8 tunni pärast paanikasse sattte – see ei ole 8x1h vaid 8x25min
Vastused:
1. Õppekava näeb ette 8 x 25 min. platsil.
2. Platsisõidus näeb õppekava järgmised kohustuslikud elemendid:
tagurdamine pöördega garaazi
parkimine kahe auto vahele
sirgelt tagurdamine
slaalom
piiratud alal tagasi põõramine
sõidu alustamine tõusul
Autokool peab kõiki neid harjutusi oma õpilasele õpetama ja peale õppeprotsessi peab õpilane suutma kõiki elemente iseseisvalt sooritama ( õpetaja autost väljas)
Alljärgnevalt mõeldakse tunni all 2×25 min ehk 50 min õppesõitu
Näiteks:
1. tund platsil – tutvustatakse autot: kapoti alt, tuled, rehvid, varustus,näidikud, , dokumentatsioon, juhtimisseadmed, istme reguleerimine, peeglite reguleerimine, käte asend roolil, pedaalide kasutamine,
2. tund platsil – õpitakse pedaale tunnetama, kohalt võtt, pidurdus, sõitmine esimesest käigust madalama kiirusega, pöörded, kaheksa sõitmine, jarjestikused peatused ja kohalt võtud
3. tund platsil – slaalom
4. tund platsil – külgpoks
Nagu näete ongi 4 tundi mõõdas, aga osa elemente algajal veel sooritamata. “Tegija ” muidugi jõuab nende 4 platsitunniga kõik selgeks saada. Tegelikult võiks ju need 7 platsisõidu elementi üldse õpetamata jätta või kuidas teie lugupeetud kommentaatorid arvate. Kas õpetaja tegevuses oli midagi valesti.
Selle kommentaariga püüan kaitsta neid õpetajaid ja õpilasi, kes just nimelt platsil oma esimesed tunnid veedavad.
Käisin autokoolis see kevad/suvi, polnud kunagi varem roolis istunud. Esimese tunni tegime platsil, teise tunni lõpus sõitsin platsilt ise koju-läbi linna. Ise ma päris valmis veel polnud, aga hakkama sain. Esimesed külgboksid ja joontevahele tagurdamised tegin samuti linnaliikluses-mitte just kõige vaiksematel tänavatel. Huvitav, pole nagu kuulnud, et kohalikke koole vahele võetakse.
Tänan, et pidasite minu vastust asjalikuks. Vastan veel kord, et riiklik õppekava on täitmiseks kõigile autokoolidele ja ei ole veel kuulnud, et üks kool peab seda täitma ja teised ei pea. Minu teada kõik koolid Kuressaares töötavad riikliku õppekava järgi ja usun, et seda teeb kindlasti ka kõne all olev autokool Tartus. Arvan, et Tartu meestele meeldib Kuressaare linn niivõrd, et mehed lihtsalt tahtsid rohkem linnaga tutvuda kui õppeplatsil tegijaga aega viita.
Asjalik vastus VANAL.Aga küsimus siis.MIKS PEAVAD SELLEST KINNI PIDAMA UUED KOOLID KURESSAARES?Kas antud programm pole siis täitmiseks kõigile?Selle artikli kommentaaridest paistab,et see kord on mõeldud ainult ühele koolile.