Saare maavalitsus ja kohalikud turismiettevõtjad kavatsevad novembris toimuval kohtumisel laevafirma Tallink esindajatega arutada võimalusi Riia–Stockholmi liinil vahepeatuse tegemiseks Saaremaa Sadamas.
Kuressaare turismiinfokeskuse juhataja Karmen Paju sõnul looks laevaliini vahepeatus lisaks puhkuseturistidele paremaid võimalusi ka Saaremaa ettevõtetele, kes toodavad Rootsi turule, kuid transpordivad oma kaupa praegu Tallinna kaudu.
Saarlaste soov oleks saada vahepeatus nii ruttu kui võimalik, kuid takistuseks võib osutuda reiside tasuvus. Reisijaid, kes Stockholmist tulles jääksid Saaremaale või liiguksid Saaremaalt edasi Riiga ja vastupidi, võib olla liiga vähe, rääkis Paju.
Tallinki kommunikatsioonijuhi Luulea Lääne sõnul käib praegu võimaluste kompimine, kas ja millistel tingimustel oleks Riia–Stockholmi liinil võimalik luua sellist muudatust, mis hõlmaks ka Saaremaad. Igal juhul ei ole ettevõttel praegu vähimatki otsust selle kohta, et Saaremaa ühel või teisel liinil ühe peatusena kirja panna.
Luulea Lääne rääkis, et möödunud nädalal toimus Saare maavalitsuse esindajate ja Tallinki Rootsi kontori turundusspetsialistide kohtumine, kus arutati võimalikku koostööprojekti Saaremaa kui põneva ja ilusa turismisihtkoha tutvustamiseks Rootsis.
Tallink turundab laevareiside kõrval ka Eesti erinevaid turismipiirkondi, sest paljud inimesed võtavad reise ette ka selleks, et avastada uut toredat sihtkohamaad.
Kuigi Tallinkil pole hetkel Saaremaaga ristuvat laevaliini, võiks Eesti suurim saar oma looduskauni ja ajalooväärtusliku keskkonnaga paljudele väliskülalistele huvi pakkuda. Selleks, et näidata, mida Eestil pakkuda on, tuleb huvi tekitamiseks aga eeltööd teha. Üks selliseid võimalusi on maakondade ja ettevõtete turismialane koostöö. Sarnaseid koostööprojekte on Tallink teinud varem ka Pärnu ja Riia tutvustamiseks Rootsis.
Sihtasutus Saaremaa Turismiarenduskeskus on omalt poolt koostamas kogu maakonda hõlmava turismiturunduse projekti, mille tarvis taotletakse EAS-ilt 1,5 miljonit krooni toetust. Projekti eesmärk on Saaremaa tutvustamine Skandinaaviamaades.
Karmen Paju sõnul ilmnes hiljuti Soomes peetud turismikonverentsil, et lähiaastatel väheneb meie regioonis kaugematest riikidest pärit külastajate arv ning suureneb lähiriikidest külastajate arv. See tihendab konkurentsi lähiturgude (Soome, Eesti, Läti, Rootsi) vahel veelgi.
“Need sihtkohad, mis suudavad pakkuda huvitavamaid tooteid, suudavad eristuda, need ka võidavad,” lausus Paju.
See oleks ikka tohutult hea saare elanikele kui siit otse Rootsi saaks. Sõidan tihti ja läbi Tallinna on väga tülikas käia, sisuliselt pean nii minnes kui tulles praegu ühe päeva lisaks kulutama.
…abi oleks sellestki kui kasvõi üks kord nädalas siit saarelt otse Rootsi ja tagasi saaks. Saaks näiteks nädalavahetustel reisida.
Fantastiliselt hea mõte!
Usun, et saarlaste endi poolt läbiviidud turundustegevus sellel liini saab olema märksa tulemusterohkem, kui Saaremaa Sadama jaoks Tallinna Sadama poolt tehtav turundus. Praegu tundub see, et lähiaastatel sinna sadamasse rohkem laevu hakkab tulema, helesinise unistusena. Arvan siiski, et mingi aja pärast hakkab Saaremaa sadam tööle, aga siis ei tohiks turundus baseeeruda vaid kruiisilaevade püüdmisel väga kindlalt väljakujunenud kruiisiturult. Selge on see, et turistid tulevad laevast Saaremaale vaid siis, kui laeval tutvustatakse saart eelnevalt atraktiivse vaatamisväärsusena ja viibivad Saaremaal ainult mõned tunnid, jättes siia raha vaid lõunasöögi, mõne suveniiri, giiditeenuse ja bussisõidu eest.
Tallink laevadega tulijad saaksid ise valida oma Saaremaal viibimise kestuse ja siit edasi ka mandrile sõita. Loomulikult tekiks saarlastelgi parem võimalus Rootsi ja teistesse põhjamaadesse sõita.
Igati kasulik idee, mis toetaks kogu Saaremaa majanduselu.
Jõudu Teile idee teostamiseks!
Huvitav, kas hakkab saama ka autoga või saavad ainult jalgsi reisijad.
Praegu sõidab sellel liinil Regina Baltica, kuhu mahub hulgaliselt autosid ja reisijaid. Täpset arvu ei oska öelda :-) Igatahes on laev palju suurem kui meie kohalikud praamid. Teatavasti ei ole laeva täituvus eriti suur ja Saaremaa Sadamas peatumine oleks hea väljakutse reisijate arvu suurendamisel.
Arvestades vahemaad tallinnast stockholmi ja kuressaarest stockholmi võiks piletihind soodsam olla, ning seeläbi peaks üsna arvestatav kogus “läbisõiduturiste” saaremaale tulema. No mida enamat tahta, sest kõik, kes läbi sõidavad, teevad nagunii peatuse kuskil ja ostavad midagi. Loodame, et see mõte teostub. Jõudu!
Oi saaks jälle ” Mustjala pulma ” müüa ja vallale raha tuleb !
loodame et takistuseks ei saa see,et sadam asub selle liini jaoks “nurga taga”.äkki mahub laev möntu sisse?oleks jumekam
tuult tiibadesse, väga hea idee. Kindlasti meelitaks see mõne rootsi investori Saaremaale, juba kohalolevaid kindlasti jääma või lahkumismõtetest loobuma. Samuti, ei maksa unustada, et meie väikesel naabersaarel Hiiumaal on samuti mõned tööstused ja inimesed, kes võiksid samuti Tallinna asemel läbi Saaremaa Rootis sõita. St projekti kirjutajad võiks kõik aspektid sisse kirjutada.