Transpordiuuring on ikka veel pooleli

Transpordiuuring on ikka veel pooleli

UURIVAD NÕUDLUST: Ühistranspordiuuringu eesmärk on välja selgitada nõudlus ühistransporditeenuse järele ning kujundada maakonnas välja üleriigilise võrguga seotud ühistranspordi liinivõrk.

Saare maakonna ühistranspordiuuring, mis pidi valmima juba kuu aja eest, ei olnud esitluseks valmis ka eilseks maakonna arengu teemaliseks ümarlauaks.

Uuringut teostava firma OÜ Positium LBS esindaja sõnul ei saadud bussifirmast GoBus õigeaegselt vajalikke andmeid, bussifirmast omakorda öeldi, et andmeid küsiti liiga hilja.

Eilsel maakonna arengu ümarlaual oli ühistranspordiuuringut tegeva firma esindaja Olle Järv sunnitud teatama, et uuring on veel pooleli ning seda oluliste algandmete viibimise tõttu.

Andmed, mida silmas peeti, on GoBus-i piletimüügi numbrid, ehk kui palju, kust kohast ja kuhu inimesed reaalselt sõidavad.

Miks andmeid ei saadud? Olle Järve sõnul oli tegu kommunikatsiooniprobleemidega, mis tingitud suvest ja puhkustest. GoBus-i Saaremaa esinduse juht Margus Männik ütles bussifirma andmete viibimist kommenteerides Oma Saarele, et kui küsitakse õigeaegselt, siis jäädakse ka graafikusse.

“Kui nad on uuringut teinud pool aastat ja ütlevad, et nädala pärast on vaja tõsiselt suurt kogust andmeid, siis ilmselgelt oleks võinud seda teha paar kuud varem,” sõnas Männik.

Ta märkis, et ebakõlasid tekkis ka seoses sellega, kuidas teha nii, et maavalitsus pääseks firma andmebaasis ligi vaid vajalikele andmetele.
Isapuhkusel viibiv Männik meenutas, et maavalitsus pöördus bussifirma poole esimest korda augusti esimeses pooles ning juurdepääsu andmetele said nad kuu aega hiljem.

Seega piirdus Positiumi esindaja Järv oma eilses esitluses ülevaate andmisega, mis seisus maakonna ühistranspordiuuring hetkel on. Uurijail on olemas ülevaade elanikkonna paiknemisest, liikumisest töö, kooli ja vaba aja asjus ning läbi on viidud elanikkonna ja omavalitsusametnike küsitlus.

Praegu tegeletakse bussifirmalt saadud andmete uurimisega, mis laekusid septembri keskel ning mida on suures koguses.
Kui need on töödeldud, saavad uurijad koostöös maavalitsusega hakata välja töötama uut võimalikku ühistranspordivõrku.

“Kahjuks ei saa praegu öelda, millal see valmib,” ütles Järv eile. “Asi tuleb korralikult teha, mitte kiirustades,” lisas ta.

Print Friendly, PDF & Email