Riigi toetus bussi- ja laevaliiklusele kasvab

Tuleval aastal kasvavad riigieelarvest makstavad dotatsioonisummad nii maakondliku bussiliikluse kui ka mandri ja saarte vahelise parvlaevaühenduse toetuseks.

“Püüaksime ilma praamipiletite hinnatõusuta hakkama saada,” kinnitas majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi avalike suhete osakonna nõunik Gea Otsa Oma Saarele. Tema sõnul on valitsuse heakskiidu saanud riigieelarve eelnõus Väinamere Liinidele makstava dotatsiooni summa tuleval aastal 170 miljonit krooni. Vaja oleks prognoosi kohaselt küll 190 miljoni, kuid plaani järgi jäetakse veel 23 miljonit reservi.

“See läheb tõenäoliselt praamidele ja rongidele, bussidel on juba niigi suur dotatsiooni tõus,” märkis Gea Otsa. Tänavu kulub riigil parvlaevaliikluse doteerimiseks 150 miljonit krooni ehk kümme miljonit rohkem kui prognoositi.

Tuleva aasta dotatsioonikuluks 190 miljonit krooni arvutades lähtus majandusministeerium samast reiside arvust ja diislikütuse jaehinnast 19–20 kr/l. Vajaduse dotatsiooni kasvuks tekitabki kõige enam kütusehinna tõus, palgakulude kasvu osatähtsus on juba väiksem, täpsustas Gea Otsa.
Maakondlike bussiliinide toetamiseks on riigieelarve eelnõus 339 miljonit krooni ehk kogu Eesti peale tänavu kuluvast summast 70 miljonit krooni rohkem.

“Maakondlikud jaotused selguvad aga aasta lõpuks, kui riigikogu on eelarve lõplikult vastu võtnud ja kui ministeerium on maavalitsustega läbi rääkinud,” sõnas Gea Otsa. “Iga maakonda vaadatakse eraldi, mingit üleüldist 26% suurust toetuse automaatset tõstmist ei tule.”

Loe ka juhtkirja

Print Friendly, PDF & Email