Tagamõisa rahva bussimure ajas valla maavalitsusega riidu

Tagamõisa poolsaare rahva murekiri nende piirkonna bussiliikluseta jätmise pärast ajas riidu Saare maavalitsuse ja Kihelkonna vallavalitsuse, kes vaidlevad nüüd selle üle, kelle ülesanne on bussiliiklust rahastada ja korraldada.

Vaidlus käib ühistranspordiseaduse paragrahvide üle, kuna maavalitsus väidab, et vallasisest bussitransporti peab korraldama vallavalitsus.
“Tagamõisa poolsaar jääb ainul ühe valla – Kihelkonna – piiresse ja seega peab seal ühistransporti korraldama Kihelkonna vallavalitsus,” teatas maasekretär maavanema ülesannetes Andrus Lulla vastuseks Tagamõisa rahva 71 allkirjaga palvele taastada bussiliiklus Kuressaarega.

“Maavalitsuse ülesandeks on seaduses toodud sätetest lähtuvalt eelkõige Kuressaare linna ja Kihelkonna valla vahelise bussiliikluse tagamine,” lisas ta.

Kihelkonna vald vaidleb aga vastu, et bussiliikluse korraldamine ei ole valla ülesanne, vaid seda peab tegema maavalitsus, nagu on maakonnasisese bussiliiklusega kogu aeg olnud.

“Ei saa ju olla nii, et kui maavalitsus otsustab ühel heal päeval, et 14. juulist 2008 enam bussid Tagamõisa poolsaarele ei käi, peab vallavalitsus keset suve leidma raha ja oma bussi seal käima panema,” ütles Kihelkonna vallavanem Jüri Saar. “Kui riigil pole raha, kus meil see peab olema?”

“Pealegi oli vana liin Tagamõisa ja Kuressaare, mitte Tagamõisa ja Kihelkonna vahel, nii et tegemist polnud vallasisese liiniga,” lisas Saar.
Maavalitsus lohutab Tagamõisa rahvast väitega, et Kihelkonna vallavalitsus on astunud esimesi samme kohaliku bussiliini loomiseks ja korraldab sellele vedaja leidmiseks riigihanget.

“Seega soovitame teil konkreetse lahenduse leidmiseks pöörduda Kihelkonna vallavalitsuse poole,” kirjutas Lulla.
Jüri Saar ütles, et vald ei ole sellist asja plaaninud, vaid palus viielt bussiettevõttelt pakkumisi õpilasliini jaoks, kaks neist vastasid ja vald valis välja Metra.

“Metra buss viib koolipäevadel õpilased Kihelkonnale kooli ja toob koju tagasi ning võtab ka tavainimesi peale, kui mahub, kuid see pole ju lahendus,” sõnas vallavanem. Ta selgitas, et Metra on selles mõttes hea variant, et nende bussijuht on kohalik mees. “Kui midagi peaks bussiga juhtuma või jääb juht haigeks, saab asendusbussi või teise juhi,” märkis Saar.

Kihelkonna vallavanem lisas, et kui praegu on olukord bussiliiklusega segasest segasem, siis see on üldse teadmata, mis saab järgmisel aastal. Esiteks ei ole teada liinivõrgu optimeerimiseks tehtud uuringu tulemused ning uus konkurss vedajafirma leidmiseks on samuti välja kuulutamata. “Sellises teadmatuses ei saa planeerida ka midagi,” nentis Saar.

Print Friendly, PDF & Email