“Tagamõisa rahvas nõuab oma põhiseaduslikku õigust liikuda”
Oma Saar, 6. september 2008
Lugesin Oma Saare artiklit bussiliiklusest Tagamõisa poolsaarel. Suure hämminguna tõdesin, et artiklis kajastatakse Saare Maavalitsuse kummalist seaduse tõlgendamist! Tõlgendamine tähendab seda, et tekstist on võimalik mõtet mitutpidi välja lugeda.
Ühistranspordi seadus sätestab aga expressis verbis (selgesõnaliselt) kohaliku omavalitsuse kohustuse korraldada ühistransporti. Eesti Vabariik on õigusriik ja juba kehtivaid seadusi ei saa oma suva järgi täita või täitmata jätta. Seega olen sügavalt nördinud, et olukorda on niimoodi ebaobjektiivselt kajastatud. Lisan ka väljavõtte ühistranspordiseadusest.
Mika Männik
Saare Maavalitsuse arengu- ja
planeeringuosakonna juhataja,
SEES nõukogu esimees
5. Omavalitsusorgani ülesanded
(1) Omavalitsusorgan oma haldusterritooriumil:
1) suunab ja koordineerib ühistranspordi arengut ning töötab välja ja viib ellu asjaomaseid arengukavasid, mida rahastatakse omavalitsusüksuse eelarvest, riigieelarvest ning ettevõtjate sihteraldistest;
2) korraldab elanike liikumisvajaduse uuringuid, et selgitada välja nõudlus ühistransporditeenuse järele ning eri liiki vedude korraldamise otstarbekus ja võimalused; määrab kindlaks ühistranspordi teenindustaseme normid valla- või linnaliinidel ning koos vedajatega tagab nende järgimise; vajaduse korral töötab välja ja kehtestab taksoveol taksojuhi teenindajakaardi andmete loetelu ja kaardi vormi;
3) kujundab valla või linna ühistranspordi liinivõrgu, kehtestab valla- või linnaliinide sõiduplaanide koostamise nõuded ja nende esitamise, läbivaatamise, muutmise ja kinnitamise korra ning kinnitab või volitab valla või linna ametiasutust kinnitama valla- või linnaliinide sõiduplaanid, arvestades maakondlikku ja üleriigilist liinivõrku;
4) korraldab ühistranspordi infrastruktuuri objektide planeerimist, rajamist, korrashoidu ja kasutamist ning võtab meetmeid ühissõidukitele soodusliiklusolude loomiseks.
Seadus busse liikuma ei pane.
Aru ma ei saa, kas Männik siisk ütles :“Maavalitsus korraldab ühistransporti maakonnaliinidel. Alates 1. septembrist korraldab vallasisest liiklust Kihelkonna vallavalitsus” või ei ütelnud. Hetkel tekitab vastukaja rohkem hämmingut, kui kuuenda septembri kirjutis. Kas Mika Männikul on raske ” expressis verbis” välja õelda, mida ta õelda tahab?! ///
Männik tõi välja osa prg 5st. Toonud siis punk (2) ka///
Omalt poolt lisan siis prg 6 ka, mis samuti “expressis verbis” midagi räägib:
§ 6. Maavalitsuse ülesanded
(1) Maavalitsus:
1) suunab ja koordineerib maakonna ühistranspordi arengut ning töötab välja ja viib ellu asjaomaseid arengukavasid, mida rahastatakse riigieelarvest, omavalitsusüksuste eelarvetest ning ettevõtjate sihteraldistest;
2) korraldab maakonna elanike liikumisvajaduse uuringuid, et selgitada välja nõudlus ühistransporditeenuse järele ning eri liiki vedude korraldamise otstarbekus ja võimalused; määrab kindlaks ühistranspordi teenindustaseme normid maakonnaliinidel ning koos vedajatega tagab nende järgimise;
usoodustuste hüvitamiseks.
….
…3) kujundab maakonnas üleriigilise võrguga seotud ühistranspordi liinivõrgu, kehtestab maakonnaliinide sõiduplaanide koostamise nõuded ja nende esitamise, läbivaatamise, muutmise ja kinnitamise korra ning kinnitab maakonnaliinide sõiduplaanid, arvestades kaugliinide ning valla- ja linnaliinide sõiduplaane ja asjaomaste kohalike omavalitsuste ettepanekuid;
4) korraldab maakonnaliinide infrastruktuuri objektide planeerimist, rajamist, korrashoidu ja kasutamist ning võtab meetmeid ühissõidukitele soodusliiklusolude loomiseks;
5) annab käesoleva seaduse §-s 34 ettenähtud juhtudel sõitjateveo tegevuslubasid, sõidukikaarte ja liinilubasid;
6) sõlmib vastavalt käesoleva seaduse §-s 12 sätestatule vedajatega avaliku teenindamise lepinguid ning korraldab avalikke konkursse vedajate valimiseks avalikule liiniveole ja kommertsliiniveole käesoleva seaduse § 34 lõikes 5 loetletud juhtudel;
7) taotleb käesoleva seaduse § 20 alusel sätestatud korras riigieelarvest toetust valla, linna ja maakonna ühistranspordi rahastamiseks;
8) avaliku teenindamise lepingu alusel rahastab avalikku liinivedu riigieelarvest, valla- ja linnavolikogude otsuste alusel nende eelarvetest ning ettevõtjate sihteraldistest;
9) töötab välja ettepanekud käesoleva seaduse § 24 lõike 2 punktis 3 nimetatud avaliku liiniveo sõidukilomeetri tariifi või sõidupiletihinna kehtestamiseks;
10) tagab koos vedajatega sõidupiletite müügikorralduse ja korraldab piletikontrolli maakonnaliinidel;
11) korraldab järelevalvet tema antud sõitjateveo tegevusloa ja liiniloa nõuete ning tema sõlmitud avaliku teenindamise lepingute ja halduslepingute täitmise üle.
(2) Käesoleva paragrahvi lõike 1 punktides 1-4 ja 7-11 loetletud ülesandeid täidab maavalitsus koostöös maakonnas asuvate omavalitsusüksustega ja omavalitsusüksuste liiduga ning maakonnaga piirnevate maakondade maavalitsustega.
(3) Piirnevate maakondade maavalitsused võivad omavahelisel ning Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumiga kokkuleppel toetada nende maakondi ühendavaid kaugliine riigieelarve ja omavalitsusüksuse eelarve ühistranspordi sihtotstarbelistest toetustest.
(4) Maavalitsus võib teha maakonna valla- ja linnavolikogudele ning omavalitsusüksuste liidule ettepaneku tsentraliseerida osa omavalitsusüksuste eelarverahast, et kasutada seda maakonna ühistranspordi arengukava rahastamiseks, maakonnaliinide toetamiseks ning sõid
Aga peaks panema, milleks siis seadused on? Seadusi tuleb täita, vajalikud toimingud teha ja lahendused leida. Aga mitte nii, et tore seadus on küll omas, kuid me lihtsalt ei täida seda.
Parandus: Aga peaks panema, milleks siis seadused on? Seadusi tuleb täita, vajalikud toimingud teha ja lahendused leida. Aga mitte nii, et tore seadus on küll olemas, kuid me lihtsalt ei täida seda.
seadused on ainult tavakodanikule täitmiseks.