Riknenud kaup Selveris paneb kliente nurisema (17)

Riknenud kaup Selveris paneb kliente nurisema

EI OLE HALLITUSJUUST: Tiiu sõnul on ta Selverist tavalist juustu, mis on hallitama läinud, ostnud kahel korral.

Viimasel ajal on Oma Saareni jõudnud mitmeid lugusid, milles kliendid kurdavad, et Saare Selverist ostes võib sattuda hallitanud või riknenud kauba peale.

Tiiu on enda arvates küllaltki teadlik ostja, kes kaupa valides alati kontrollib pakenditel märgitud müügikuupäevi. Oma kogemustest teab ta, et see on üsna tavaline, kui poodides müüakse aegunud kaupa.
““Parim enne” kuupäeva ületanud asju, mida pole ära korjatud, on enamikus kauplustes,” ütleb naine veendunult.

Viimase paari nädala jooksul on talle Selveris sattunud ostude sekka hallitama läinud juustu. Tegemist oli tootja poolt pakendatud toodetega, mis idee poolest ei peaks hallitusjuustud olema.

Toimetusele kurtsid oma ebaõnnestunud ostude üle ka Taivo ja Kairi, kes läksid õnge halvaks läinud kala ostmisega. Samuti Selverist. Taivo avastas, et tema ostetud lõhe on riknenud, kui hakkas kodus seda sööma. “Kohe pakendi avamisel oli selge, et see kala on halb,” rääkis mees.

Koer pissis peale

Et kala päris raisku ei läheks, andis ta selle oma koerale, kes omaniku sõnul sööb absoluutselt kõike. “Koer nuusutas korra ja pissis sellele peale, isegi tema ei tahtnud,” ütles Taivo.

Enam ei olnud aga midagi teha, sest Taivo on enda sõnul selline ostja, kes ukse juures esimese asjana ostutšeki prügikasti viskab. Pärast kalaelamust ta seda enam nii kergekäeliselt ei tee.

Kui Taivo pääses vaid kerge ehmatusega, siis Kairi pidi tänu riknenud kalale üle elama piinliku seltskondliku hetke, kui avas Selveris pakendatud suitsupaltuse pidulauas, külaliste ees. “Hais oli nii jube, et ajas oksele,” kirjeldas naine.

Kurtmistest ajendatuna võtsid Oma Saare reporterid kätte ning tegid Selveris viieminutilise tiiru. Ühtegi hallitanud juustutükki ei leidnud, kuid köögiviljade seas oli mitmeid riknenud isendeid.

Korjasime kokku mõned purunenud, lödid ja ka kergelt hallitama läinud tomatid, mida lootsime kaupluse juhatajale näidata. Kahjuks ei leidnud ta aega kohtumiseks ning vastas pärimistele meilitsi.
“Kuna hetkel on augustikuu, siis riknevad kõik toiduained, eriti puu- ja köögiviljad väga kiiresti,” tõi poe juhataja Iige Laes põhjenduseks.

Samas kinnitas ta, et saaliteenindajad kontrollivad kauba kvaliteeti nii enne selle väljapanekut kui ka korduvalt päeva jooksul. “Vabandame, kui mõni riknenud toode on jäänud saaliteenindajatele märkamatuks ning sattunud kliendi ostukorvi,” ütles ta. “Saaliteenindajad annavad endast parima, et ebakvaliteetsed tooteid lettidel ei oleks.”

Säilitusaineid vähem

Poe juhataja märkis, et Selveris on palju kodumaiseid tooteid, mis sisaldavad vähem säilitusaineid, ning seetõttu riknevad kiiremini.
Tema sõnul kontrollitakse puu- ja köögivilju terve päeva jooksul ning plekilised ja riknenud kaup eemaldatakse. Sama kinnitas ta kala kohta. “Värske kala tuleb kaks korda nädalas ja letis seisma jäänud kala saadetakse tööstusesse tagasi.”

Tootjate pakendatud kauba puhul lähtutakse poes pakendil märgitud säilivusajast. Kui aga silmaga on võimalik näha ja aru saada, et kaup on riknenud, eemaldatakse toode müügilt ning kontrollitakse teisi sarnaseid tooteid, kinnitas Laes.

Sellest hoolimata juhtub, et ostjatele satub kotti ebakvaliteetset kaupa, nagu Oma Saarele räägitud juhtumites.
Laesi sõnul peaks klient sellisel juhul pöörduma selle kaubaga infoletti ning võtma kaasa ostutšeki, et oleks võimalik kontrollida, et toode on ostetud just Saare Selverist. Siis tagastatakse kliendile raha või vahetatakse kõlbmatu ost välja.

Pole ühendust võetud

Just nii Oma Saar käitus ning Tiiu ostetud juust koos ostutšekiga jäi infoletti. “Selver pole minuga ühendust võtnud,” kurtis Tiiu eile, nädal aega hiljem. “Mulle pole keegi helistanud ega olnud võõrast vastamata kõnet.”
Naine arvab, et tegemist on mühakliku suhtumisega. Tal oli see juba teine kord hallitama läinud juustu osta, kuid esimesel korral ta seda poodi tagasi ei viinud.

“Kui nad oleks öelnud mulle, et hallitab jah, mis siis ikka, aga kui öeldakse, et võtame ühendust, aga seda ei tehta, siis järelikult ei hoolita klientidest.”

Print Friendly, PDF & Email