
EI OLE HALLITUSJUUST: Tiiu sõnul on ta Selverist tavalist juustu, mis on hallitama läinud, ostnud kahel korral.
Viimasel ajal on Oma Saareni jõudnud mitmeid lugusid, milles kliendid kurdavad, et Saare Selverist ostes võib sattuda hallitanud või riknenud kauba peale.
Tiiu on enda arvates küllaltki teadlik ostja, kes kaupa valides alati kontrollib pakenditel märgitud müügikuupäevi. Oma kogemustest teab ta, et see on üsna tavaline, kui poodides müüakse aegunud kaupa.
““Parim enne” kuupäeva ületanud asju, mida pole ära korjatud, on enamikus kauplustes,” ütleb naine veendunult.
Viimase paari nädala jooksul on talle Selveris sattunud ostude sekka hallitama läinud juustu. Tegemist oli tootja poolt pakendatud toodetega, mis idee poolest ei peaks hallitusjuustud olema.
Toimetusele kurtsid oma ebaõnnestunud ostude üle ka Taivo ja Kairi, kes läksid õnge halvaks läinud kala ostmisega. Samuti Selverist. Taivo avastas, et tema ostetud lõhe on riknenud, kui hakkas kodus seda sööma. “Kohe pakendi avamisel oli selge, et see kala on halb,” rääkis mees.
Koer pissis peale
Et kala päris raisku ei läheks, andis ta selle oma koerale, kes omaniku sõnul sööb absoluutselt kõike. “Koer nuusutas korra ja pissis sellele peale, isegi tema ei tahtnud,” ütles Taivo.
Enam ei olnud aga midagi teha, sest Taivo on enda sõnul selline ostja, kes ukse juures esimese asjana ostutšeki prügikasti viskab. Pärast kalaelamust ta seda enam nii kergekäeliselt ei tee.
Kui Taivo pääses vaid kerge ehmatusega, siis Kairi pidi tänu riknenud kalale üle elama piinliku seltskondliku hetke, kui avas Selveris pakendatud suitsupaltuse pidulauas, külaliste ees. “Hais oli nii jube, et ajas oksele,” kirjeldas naine.
Kurtmistest ajendatuna võtsid Oma Saare reporterid kätte ning tegid Selveris viieminutilise tiiru. Ühtegi hallitanud juustutükki ei leidnud, kuid köögiviljade seas oli mitmeid riknenud isendeid.
Korjasime kokku mõned purunenud, lödid ja ka kergelt hallitama läinud tomatid, mida lootsime kaupluse juhatajale näidata. Kahjuks ei leidnud ta aega kohtumiseks ning vastas pärimistele meilitsi.
“Kuna hetkel on augustikuu, siis riknevad kõik toiduained, eriti puu- ja köögiviljad väga kiiresti,” tõi poe juhataja Iige Laes põhjenduseks.
Samas kinnitas ta, et saaliteenindajad kontrollivad kauba kvaliteeti nii enne selle väljapanekut kui ka korduvalt päeva jooksul. “Vabandame, kui mõni riknenud toode on jäänud saaliteenindajatele märkamatuks ning sattunud kliendi ostukorvi,” ütles ta. “Saaliteenindajad annavad endast parima, et ebakvaliteetsed tooteid lettidel ei oleks.”
Säilitusaineid vähem
Poe juhataja märkis, et Selveris on palju kodumaiseid tooteid, mis sisaldavad vähem säilitusaineid, ning seetõttu riknevad kiiremini.
Tema sõnul kontrollitakse puu- ja köögivilju terve päeva jooksul ning plekilised ja riknenud kaup eemaldatakse. Sama kinnitas ta kala kohta. “Värske kala tuleb kaks korda nädalas ja letis seisma jäänud kala saadetakse tööstusesse tagasi.”
Tootjate pakendatud kauba puhul lähtutakse poes pakendil märgitud säilivusajast. Kui aga silmaga on võimalik näha ja aru saada, et kaup on riknenud, eemaldatakse toode müügilt ning kontrollitakse teisi sarnaseid tooteid, kinnitas Laes.
Sellest hoolimata juhtub, et ostjatele satub kotti ebakvaliteetset kaupa, nagu Oma Saarele räägitud juhtumites.
Laesi sõnul peaks klient sellisel juhul pöörduma selle kaubaga infoletti ning võtma kaasa ostutšeki, et oleks võimalik kontrollida, et toode on ostetud just Saare Selverist. Siis tagastatakse kliendile raha või vahetatakse kõlbmatu ost välja.
Pole ühendust võetud
Just nii Oma Saar käitus ning Tiiu ostetud juust koos ostutšekiga jäi infoletti. “Selver pole minuga ühendust võtnud,” kurtis Tiiu eile, nädal aega hiljem. “Mulle pole keegi helistanud ega olnud võõrast vastamata kõnet.”
Naine arvab, et tegemist on mühakliku suhtumisega. Tal oli see juba teine kord hallitama läinud juustu osta, kuid esimesel korral ta seda poodi tagasi ei viinud.
“Kui nad oleks öelnud mulle, et hallitab jah, mis siis ikka, aga kui öeldakse, et võtame ühendust, aga seda ei tehta, siis järelikult ei hoolita klientidest.”
Olen sealt Selverist isegi korduvalt riknenud kala peale juhtunud. Nüüd julgen värsket kala sealt poest osta vaid siis, kui juhtun kaks päeva järjest kalaletist mööda käima ning avastan, et eelmise päevaga võrreldes on midagi uut ilmunud. Eriti kummastav on vaadata Saaremaal toodetava uudiskauba – tilaapia – fileed, mis nädalase seismise peale on ammu halliks tõmbunud, kusjuures seda üritatakse 150.- EEKse kilohinnaga maha müüa.
Mina olen saanud Selverist vanaks läinud jogurtit, mis kuupäeva poolest veel müüa aitas. Nii kui poodi helistasin, pakuti võimalust see tagasi tuua.
tõepoolest, selle jutu peale meenutades lõppes minugi usk Selverisse just Saare Selverit külastades kuna sain sealt roikunud kala. PS! väldin nüüd Selverit ka mujal
Ärge siis käige enam Selveris, mis te virisete! Ja olen kindel, et oleks kõik need tänased irisejad koheselt Selverisse või ajakirjanike poole pöördunud, oleks apse vähem ja selgust rohkem.
Ostsin Selverist suitsulesta, pakiti kilekotti. Kodus sööma hakates oli pettumus suur, kala oli jubeda maitsega, ühesõnaga vana. Tsekke ma alles ei hoia ja 5 km kaugusele poodi tagasi sõitmine ja vaidlemine on aja ja raha kulu. Kord olen samast letist ka halva lõhnaga lõhet saanud. Enam sealt ei osta, käin Rae kalaletis. Kala seal korralik.
Mandril olles väldin Selverit kindlasti. Kahjuks Kuressaares oli ta seni ainus suurem ostukeskus aga ÕNNEKS on Rimi kohe-kohe kohal. Kala ei soovita mingil juhul Selverist osta. Kui on forelli soov, siis veidi vaeva ja sõitke Pähklasse. Hinnavahe ja NB! kvaliteedivahe kompenseerivad teie sõidu.
Oleme sealt saanud hallitusega kaetud Salvesti praekapsast. Hea oli, et avastasime kassa juures, et purk on lahti…
Selveri kaitseks võin öelda, et kui kord oled vaevaks võtnud asja tagasi viia, siis see ka ümber vahetatakse. Ilma pikema jututa.
saime Pähklast mäda soolaforelli.
olen saanud ainult selverist normaalset kala ,rae poes on pead punased ja maitselt saab aru ,et vana…ju siis olen olnud õigel päeval selveris ,kui värske kala tuleb .
ja seda vana kaupa on igas poes väljas.Tõesti selver on praegu ainus ,kus on valikut ja ….ka mina ei jõua ära oodata oktoobrit kui siin rimi avatakseaq3.
Ei ole aru saanud kala/lihaletis vajalikust järjekorranumbrist. Kui leti taga on ca 4 müüjat ja ostjaid on vähem. Mingi haige aju leiutis?
selverist ei tee iial oma ostusid, sest hinnad seal võrreldes teiste poodidega kallimad ja tunduvalt.
Mis veel toidust rääkida, olen Selverist ja mujalt ostnud patareisid, mis peavad vastu vaid peer päeva, korra säästukast saanud isegi patarei, mis vanadusest ajanud juba sisemuse välja…. Soome vana kaup meile, kaupmeestel kasumimarginaalid üles…
Olgu selle kaubaga kuidas on aga Selveri teenenduseetikast pole küll mõtet rääkida-see on alla igasugust piiri.
kas see ongi kohaliku kaubandusfirma ülesupitamiseks mõeldud reklaamikampaania algus? uus säästukas kerkib jõudsasti ja lähedalasuva toidupoe saatus kipub väga nutuseks kiskuma. kosmilisi hindu alla tõmmata ei taheta ja jääb üle klientide vigu otsima hakata. vihjeks vaidlejatele- kui palju on seal näha aegunud allahinnatud kaupa? ja küsimus.kuhu pannakse aegunud kaup? kindlasti müüjad ostavad KÕIK!!! soodushinnaga ära.
Aru ma ei saa? Inimesed räägivad oma probleemidest ja kas need tuleks maha vaikida? Mina küll poes käies ei mõtle, kellele kauplus kuulub! Konkurentsi suurenemine on tervitatav, siis peavd kõik rohkem pingutama ja ostja tõenäoliselt võidab.
Kas Pähklasse minnes võtsid oma forelli Selverist kaasa et see mäda oli? Või jobutasid seal mitu päeva et kala käes mädaks läks?