
OHTLIK OLUKORD: Reede hommikul möödus seisvast kaubaautost suur auto, mis sõitis üle pideva topeltjoone vastassuuna vööndis. Õnneks keegi sellel ajal Torni tänavalt vasakpööret ei teinud.
Peaaegu igal tööpäeva hommikul peatub Kuressaares Tallinna tänaval Grand Rose Spa ees kaubaauto, mis tekitab vaatamata sisselülitatud ohutuledele, liiklusohtlikku olukorra.
Suure auto ja Tallinna tänavat poolitava kahekordse pidevjoone vahelt ükski teine neljarattaline sõiduk enam läbi ei mahu. Kaubaautost mööda sõitmiseks peab sõitma vastassuuna vööndisse, mis tähendab liikluseeskirjade rikkumist, kuna üle sõiduteed poolitava kahekordse pidevjoone sõita ei tohi.
Autokoolis on sõiduõpetajal õigus eksam katkestada kui eksami sooritaja sõidab autoga üle pidevjoone vastassuuna vööndisse.
Lisaks sellele tekitab liiklejatele samal tänaval muret olukord, kus sõiduautod seal tee ääres pargivad. Kuigi liiklusmärk keelab parkimise.
“Linn ja ka politsei on probleemist teadlik ning lahendusi otsitakse nii linnavalitsuse kui politseijärelvalve poolt,” kinnitas Kuressaare abilinnapea Kalle Koov Oma Saarele.
Kuressaare politseijaoskonna vanemkomissar Aare Allik ütles, et kui teel ilmneb takistus, tuleb autojuhil ohu möödumine ära oodata. Samuti palus Allik inimestel kesklinna sõites arvestada, et seal võivad tekkida ummikud, seda enam, et liiklusmärgid on vastuolus.
“Oleme linnaga sel teemal vestelnud,” rääkis Allik, lisades, et sellele olukorrale tuleb lahendus leida. Liiklusseaduse järgi võib mootorsõiduki juhti vastassuunavööndis sõitmise eest, välja arvatud juhul kui see on liiklusnõuetes lubatud, karistada kuni 6000 kroonise rahatrahviga. Sama suure trahvi võib politsei määrata ka möödasõidunõuete rikkumise eest.
Grand Rose Spa ees seisavad pidevalt autod (ilmselgelt kauem kui lubab ka parkimist keelav märk) ja nendest möödasõiduks ületavad kõik värskelt mahamaalitud pidevjoont (ka politseiautod). Seal peaks kindladti olema peatumise keeld – või tuleb jooned laiemaks joonistada!!!!!!
siis võib trahvida igat 2.st autot seal, ning seda iga päev :) Kui ma seal liikluskorralduse jä’rgi sõidan, siis võin seal liikluse vahel seisma panna vähemalt pooleks tunniks, sest üle pideva joone ma ei liigu
ettepanek: kui keegi pargib ja üle topelt pidevajoone sõita ei soovi – siis helistame kõik politseisse ja mujalegi asutustesse, et oht likvideeritaks ja siis ohutult sõitu jätkata … kui kõik niimoodi tegema hakkaks (iga 2. auto seal) siis ehk on ka need topelt pidevjooned sealt kadund või lõppeks grandrose poolses tee ääres peatumine nigu ajamaja ees !!!!
Liikluskorraldus nimetet paigas segasummasuvila. Asjapulgad peaks miskit korraldama – enne kui tõsine õnnetus juhtub!
Lisaks siia veel selle probleemi,et selle tänava vastasküljes,kus seisavad taksod,peavad taksojuhid hommikuti “vähiliidu koosolekut”,see tähendab,et suitsetavad,üks sohvritest lükkab oma esiukse pärani lahti ja teised on kobaras tema ümber.Et suitsumeestest ohutult mööduda,pean samuti sõitma vastassuunavööndisse.
inimesed naeratage teine teisele siis on maailm ilus ja pole muresi.
Kui ma ei eksi, siis antud Tallinna tänava poolne sõidutee, Torni ja Rootsi tänavate vahel, on erinevalt keelumärkidega varustatud—kiriku juurest peatumise ,aga Rootsi tänava poolt parkimise omaga.Seega vastuolu liikluskorralduses. Lisaks on ju keelatud peatuda ja parkida juhil sõidukit, kui pideva telgjoone ja sõiduki vahe on alla 3 meetri. Veel on üleval kesklinna kiiruse ja parkimisala ühised mõjuala märgid. Milleks ?Piisaks 382 ” Kiiruse piirangu ala ” omast. Kaubaauto peaks hotelli õue sõitme kauba laadimiseks. Kas autokoolides tõesti õpetatakse nii, et lülita ohutuled sisse ja siis võid teha mida tahes.Selline olukord liikluses on ju seotud kesklinna igale vabale ükskõik kui väikesele pinnale lubatud ehitiste projekteerimisega juba ette arvatavad. Ja nüüd käib olelusvõitlus.
pole kaubaautojuhti karistatud liiklueeskirja rikkumise eest ? Rikutakse ju igapäevaselt. Miks?
Kummaline eneseupitamise väljendus on käibele lastud: linnavalitsuse asemel “linn”, mis sisuliselt nagu veeretaks vastutuse kogu linna moodustavale massile. Kui linnavalitsus ja selle asjapulgad, siis olgu linnavalitsus oma asjapulkadega, kes just selle liikluskorralduse (korratuse) eest palka saavad. Öelgu siis juba: vabariik jne. sest omavalitsused moodustavad ju selle. “Vabariik on asjast teadlik”, “vabariik tegeleb sellega” jne. Huvitav, kui suure trahvi võiks väänata “linnale” kes/mis teadlikult oma kodanikke õigusrikkumisse ja trahvisituatsiooni paneb? Miski on väga kreenis, sõbrad.
Hotell telligu helikopter, et oma asutuse kliente vajalikuga varustada.Milleks peavad peale kaubaautojuhi veel sajad autojuhid pidevat joont ületades liikluseeskirja nõudeid eirama? Või on see uus koolituse vorm harjutada juhte liikluse nõudeid eirama. Harjumus jääb ju külge.
Alliku väited näitavad ikka ja jälle seda, et POLITSEI ei viitsi valesti parkimisega tegeleda! Politsei võiks ükski kord õelda, et millal nad hakkavad valesti parkijaid korrale kutsuma?? Tehke ometi oma tööd.
Kannatust inimesed! Sügiseks on jooned kulunud ja talvel katab neid lumi. Siis võime kõik jälle sõita ja olla, nagu nädal-paar tagasi.
Aga praegu võiks igaüks, kes on sunnitud reegleid rikkuma, törtsu signaali anda – kõrvalasuvale linnavalitsusele.
kuid ilmselt on näha, et Kuressaare reformierakondlik linnavalitsus, mida tegelikult juhib küll IRL, ei saa oma tööde ja tegemistega enam hakkama. Paha lugu!
Pidevjoone asemel oleks tulnud sinna teha katkendjooned, siis saab neid eeskirja rikkumata vajadusel ületada. Ja ongi köik! Terve möistus eelköige… ;)
vaadake, kuidas iga päev pargitakse walkingu poe ees, sellel ala, kus parkimiskeeld, praktiliselt politsei aknede all siis…. millest me räägime. Sealt on päris keeruline läbi manööverdada, kui mõlemal pool teed pargitakse. Samuti on suht nõme parkimine torni tänaval, Tee küllalki kitsas ja kui seal parasjagu mõni buss vms pargib ja Smuuli tn. poolt autode vool tuleb, võib linna poolt tulles ootama jäädagi.
See et parkimist keelava märgi all pargitakse on suvises Kuressaares lausa reegel.
paigaldada kahekordse pidevjoone asemele betoonist junnid nagu need,mis Tuule tänavat poolitavad.Kohe üle kahekordse pidevjoone sõitjaid vähem.
Mis sul selle Lummo vastu on ma aru ei saa. naljakas on see, et kui inimene ei meeldi, ei ole sul kohustust tema kirjutisi lugeda, aga sina loed ja päris põhjalikult. Isegi nii, et mäletad veel nädalaid hiljem tema tsitaate!!! Vat see on tase! Minu arvates räägib Lummo asjadest niinagu on. Ja kui ta kunagi kirjutas, et politsei silmad on kesklinnas, siis palun loe see vana jutt uuesti läbi, mitte ära rebi siin kontekstist lauseid välja!
walkingu poe ees (vabadus samba kõrval) pole mitte parkimise vaid peatumise keelu ala!!!!
“Kuressaare politseijaoskonna vanemkomissar Aare Allik ütles, et kui teel ilmneb takistus, tuleb autojuhil ohu möödumine ära oodata.” … seni kui ohu möödumist ootada võib ju Aare Allikule helistada Telefon 454 9701 (http://www.politsei.ee/?id=1473&char=Y&pid=21207) või siis 110 ’i!
mis sa selle hüüumärkidega öelda tahtrsid? peatumine ei luba ju ka parkida, sest enne parkimist tuleks teha peatumine, mida aga ei tohi ju teha :P
igatahes nõme see uus süsteem on. Lisaks sellele on sealsamas artikli kirjutamise kohas mingitel aegadel probleemiks ka taksod, kes ei mahu kõik sinna ära ja siis pargivad ajamaja ees samamoodi nagu vanasti kõik parkisid. Niikaua, kui kuressaarel puudub tasuline valvega parkla (ettevõtjad-maaomanikud: rahateenimisülesanne teile), ei saa ka autosid minema teisaldada, mis antud situatsioonis oleks kõige õigem, sest siis tekiks väikegi hirm ja ei topitaks oma liikurit igale poole suvalistesse kohtadesse
Kuressaares politsei oma tööd e itee. Peedistatakse ja ilgutakse juhtide kallal imaasjata.
Kesklinnas on valestiparkimine tõsine probleem, aga sellise “väikse” asjaga nemad ju ometi ei viitsi tegeleda.
Kaks kõige hullemat kohta on juba eespool kommentaarides välja toodud: Grand Rose esine ja Walking esine. Kui info olemas, miks siis politsei ei tegutse ?
Samas ka kui laevakompanii töötajad ei ummistaks oam autodega terveks päevaks walkingu ja + – esiseid, oleks inimestel seal võimalik ka parkida.
hüüumärkidega tahtsin vaid tähelepanu juhtida sellele, et mitte parkimine vaid peatumine on keelatud, mis tähendabki ka ju seda, et kui peatuda ei tohi siis parkimisest rääkima (veel räigem rikkumine seal parkijatel kui lihtsalt parkimise keelu alas parkides)
Tehku see käpard, kes selle pideva joone sinnakohta maha pani ja parkimise märgi ümber unustas tõsta, see tegemata töö korda!. Sealt EI ole kuidagi võimalik isegi rattaga vahest nii sõita,et üle pideva joone ei lähe-sest Grandi juures pargivad autod kohe ukse ees kogu aeg!!!!
Kommentaariumist on puudu Viktoria Lummo, kes leidis, et Politsei silmad on ainult kesklinnas.
meie linnas on paljudes kohtades ennekuulmatu. Näiteks Rohu tänav Saare Kaluri ees. Lasteaia pool küljes on parkimise keeld, kuid päev läbi on mõlemad tänavapooled autosid täis, tihti pargitakse ka nii lohakalti, et kui tahad sealt läbi pääseda, veendu kõigepealt, et teisest tänavaotsast pole sama plaaniga tulijat. Politseid pole näha olnud, et neid liiklusmärgi eirajaid karistada. Kui veel joontest rääkida, siis praktika näitab, et meie autokoolides on väga madal õpetuse tase, sest põhilised pideva ja topeltpideva joone ületajad on meie noored “kanadalased”.
Jah tõepoolest võib autokooli sõidueksamil inimene antud kohas läbi kukkuda, sest suunavõõndeid eraldavat pidevjoont ei tohi ületada. Samamoodi ei tohi pidevjoont ületada ka pargi ääres peale liiklusmärki ” Kurvi suund “. Pargi ääres on ka ju suvel lossi külastajate autod parkimas sõidutee ääre suhtes nurgi. Teatavasti tuleb alati sõiduk parkida rööpselt söidutee äärega ja mitte kaugemale kui 20 cm ( ainult siis võib sõidutee ääre suhtes nurgi parkida kui liikluskorraldusvahend seda lubab ). Mina sõiduõpetajana kuulen kogu aeg oma õpilaste käest küsimust, et miks teised sõidukijuhid võivad liikluseeskirja rikkuda ja nemad ei tohi ( mida ma teie arvates peaks vastama teie lapsele, kes on minu koolitada… )
Tegelikult on ikka nii, et on keelatud peatumine kui sõidutee suunavõõndeid eraldava pideva märgisjoone ja peatunud sõiduki vahele jääb vähem kui 3m ( sõiduraja laius ). Ei kujuta ette, et linna liiklust hakatakse korraldama iga üksiku asutuse või etevõtte huvides ja küllap ikka vastavate ettevõtete juhtkonnad said ka kaasa rääkida neid puudutavates liikluskorralduslikes küsimustes. Samas on selge see, et liikluskorraldus on see, mis puudutab ju meid autojuhte kõiki ja kindlasti valmis see kesklinna lahendusskeem piikade arutelude tulemusena.
Aga ühest asjast ei saa ma küll aru ja nimelt, et kuidas Suur-Sadama tänava algusest algavast ühest ühesuunalisest teest ikkagi kaks ühesuunalist teed saab.
toodud faktile on igal hommikul ka Selveri kaubaluugi juurde manööverdavad autod sunnitud keset vastassuunavööndit peatuma.Olen korduvalt seal seisma jääma pidanud.nahhaalseim vilgutas veel kaugtulesid-peatu nüüd, ma panen tee kinni.!Sellised kohad on planeeritud ja projekteeritud.Projekteerija on tellija palgal, linna huve peaks esindama linnainsener.Miks ta küll seda ei tee?????
et autosõiduõpetaja sõna võtab . Ei kujuta ettegi,kuidas sellise puuduliku liiklusekorraldusega linnas on võimalik õpetada noori autojuhte.On kaks põhimõtet— kui tahetakse liiklusmärkidega korraldada liiklemist linnas, siis tuleb seda teha vastavalt LE toodud korrale. Teine moodus, ilma liiklusmärkidega, liiklemine peab ju ka toimuma LE toodud nõuete järgi. Meie linnas on palju poolikult tähistatud tänavaid . Nagu viimati kesklinnas parkimise poolik korraldus.Kas siis enne ja siiani pole leitud ja aru saadud ,et sinna panna parkimist tähistama ainus liiklumärk ja asi oleks lahendatud. Mingi märkide tagavara peaks Klotoidil, kes linnas sellega tegutseb.Täna polnud veel uut parkimise märki nimetatud kohta pandud. Võiks ühtlasi Tooma poe esise parkla ka nõuetekohaselt tähistada. Ukse kohal mittemärgatav valesti paigaldatud märk kukub lähemal ajal kellelegi pähe, sest on alla kukkumas. Ei kujuta ette kui see kukub lapsele või ükskõik kellele poe külastajale pähe. Kes vastutab?
ka vana säästuka kaubaauto takistab mõnusalt teed (viin last lasteaeda seda teed mööda ja pidevalt on suur käruga rimi rekka põigiti teepeal ees, ainult garaažide eest lillepottidest möödapõigates saab sealt mööda). aga mis teha, linnal raha pole, et parkimist korralikuks teha (üleüldist liiklust ka sealhulgas). Neid kohti kus väga mõistusevastased asjad on, on linnas palju. KAs olete püüdnud auriga juures parkla vahel nõuetekohaselt liikuda? kui seda teha, siis on hesburgeri esine parkla tupik, kus välja ei saa (või isegi oli nii, et ei tohigi sinna sõita, ma hetkel ei mäleta, pole nüüd ammu käinud enam seal). Sellest olen plaaninud lausa pilti teha, kus jooned, märgid ja nooled kõik näitavad hoopis teisi asju ühe koha liikumise kohta.
Pange end nüüd korraks ettevõtja olukorda ka. Kui eesmärk on ettevõtlus linnast välja suretada siis küll, siis räägime aga kopteritest ja liikluse seiskamisest kauba transpordi ajaks jne. Ärme otsime näiteid välisriikidest vaid ka siinsamas Tallinna või Tartu või Pärnu vanalinnas saavad kaubad edukalt maha laetud ilma erilise kisa ja kärata. Meil siin pole just nagu linna ollagi, pigem suur küla, aga ühe kaubaauto pärast 30 komentaari.
See, et liiklusskeem paigast ära ja vastuoludest tulvil on teada ammu. Antud juhul tulnuks enne vöötide maha vedamist ehk ka ettevõtte juhtidega aru pidada. Ferrumi ja raamatukogu vahelisel alal liigub pidevalt suuri, väga suuri ja ka pisemaid kaubaautosid, ühest küljest just nagu jalakäiate ala, teisalt aga ainus viis kaubad kohale tuua on keelumärgi alt sisse sõita.
Sama piirkond on täis lausa uskumatult lollakalt ja hoolimatult pargitud autosid Linnavolikogu istungite aegu, mis sest et suur parkla on 50 sammu kaugusel. Ma ei tea kelle masinad need on, aga Linnavalitsuse hoone esine näeb tihti välja küll nagu rullnoka märg unenägu – pargin kuidas tahan.
tegin ykskord proovi ja jäin pidevjoone ületamise asemel kaubaauto taha ootama. Päris pikk järjekord tekkis :)