Klassivõiduni jõudnud Tänak kerkis taas sarja liidriks

Enam kui 10 tuhandele pealtvaatajale andsid 18.-19. juulil Võru maakonna teedel peetud Lõuna-Eesti autorallil nauditava lahingu N-rühma sõitjad. Ott Tänak saavutas tulise heitluse järel esikoha N-rühmas ja kerkis tänu võidupunktidele taas Eesti meistrivõistluste liidriks. Subaru Impreza WRX STI autol võistelnud 20-aastane saarlane, kellele seekord luges kaarti kogenud kaardilugeja Kristo Kraag, näitas oma klassis parimat katseaega kolmel kiiruskatsel ja edestas lõpuks lähimat konkurenti Egon Kauri 12 sekundiga.

“Viimasele ringile startida oli päris pingeline, sest vahed olid väiksed ning teed olid väga rööpas ja kivised. Üritasime sõita kindla peale, aga samas kiirelt. Ja see õnnestus! Väga nauditav võistlus, eriti veel, kui meeskond on auto hästi ette valmistanud,” rääkis tänavu teistkordselt klassivõiduni jõudnud Tänak.

Kaardilugeja sõnul oli oluline võtta sõitu rahulikult: “Me ei võtnud olulisi eesmärke. Muidugi tahtsime võita, aga mina üritasin sellele mitte mõelda, sest kõike võis juhtuda. Nagu viimane katse näitas, paljudel juhtuski, ka N-rühmas. Meil kriitilisi olukordi väga ei olnud.”

Kokkuvõttes näeb suure N-rühma punktitabel nelja etapi järel välja järgmine: 1. Ott Tänak 48 p, 2. Margus Remmak 45 p, 3. Margus Murakas 43 p, 4. Egon Kaur 30 p. 5. Janis Vorobjovs 23 p, 6. Ago Ahu 18 p.

Lempu võidutses väikeses N-rühmas

N3 klassis ehk väikeses N-rühmas selgusid lõplikud kohad alles siis, kui kolm paremat olid oma karikakomplekti juba kätte saanud.

Rajalt väljasõiduga aega kaotanud ekipaaži Aigar Pärs – Kristo Kallas tulemus tühistati ebasportliku käitumise tõttu. Viimasel kiiruskatsel ei lubanud katkise autoga sõitu jätkanud mehed endast mööda hiljem startinud võistlejaid Reiko Lemput ja Indrek Jõeäärt. Samuti klassivõitu jahtinud saarlased pidid seni liidrikohta hoidnud võistlejate järel sõitma õige mitu kilomeetrit.

“Päev oli raske ja sündmusterohke,” märkis Lempu. “Oli palju ärevaid momente. Aigarile jõudsime järgi ja pidime tema sabas sõitma ligi seitse kilomeetrit. Alles poolteist kilomeetrit enne katse lõppu saime mööda.”
Juunior WRC sarjas Suzuki tehasetiimis võistlev Michal Kosciuszko oli parim kuni 1,6 liitrise esiveoliste autode arvestuses. Tema suurim konkurent ja veel enne viimast kiiruskatset klassi liidrina kihutanud Martin Prokop oli sunnitud võistluse pooleli jätma viimasel kiiruskatsel.

Võidupunktid kuni 2-liitriste autode arvestuses noppis seekord väikese A-rühma Hondal võistelnud Kaspar Koitla, kes tõusis punktitabelis kolmandale kohale. Sarja juhib endiselt Arvo Ojaperv, kelle edu Reiko Lempu ees on vaid kaks punkti ja Kaspar Koitla ees 3 punkti.

E-rühma võit samuti saarlastele

Rahvuslikus masinaklassis saavutas esikoha Einar Laipaik. Koos Siimo Suvemaaga E11 klassi võistlusautol sõitnud saarlane lõpetas võistluse üldises paremusjärjestuses 22. kohaga. E10 klassi favoriidid, Toyota Starletil võistelnud Lembit Soe ja Ahto Pihlas jätsid sõidu katki pärast viiendat kiiruskatset gaasitrossi purunemise tõttu.

Soe kommenteeris: “Üldine probleem oli, et meil side ei toiminud. See katse, kus viis minutit kaotasime, libises auto külg ees ja mootor suri välja ning ei käivitunud enne, kui starter maha jahtus. Järgmisel katsel läks gaasitross…”

Urmo Aava Lõuna-Eestis võitmatu

Lõuna-Eesti autorallil saavutasid esikoha kõik kavas olnud üheksa katset võitnud Urmo Aava ja Kuldar Sikk. Citroën C4 WRC võistlusmasinal kihutanud eestlased lõpetasid oma sõidu rohkearvulise kodupubliku ees veenva eduga. Samasugusel ralliautol osalenud Conrad Rautenbach ja David Senior kaotasid eestlastele enam kui poolteise minutiga.

“Teise päeva kiiruskatsete esimesel läbimisel võis seadistusega rahule jääda, aga teisel korral olid teed muutunud liiga pehmeks. Kuigi edumaa Rautenbachi ees oli meil suur, sõitsin täiega lõpuni, sest võistlus oli väga oluliseks testisõiduks enne Soome rallit,” rääkis Aava.

Print Friendly, PDF & Email