
TÜHI PLATS: Sarnaselt Ajamajale ei tohi ka linnavalitsuse ees enam ei peatuda ega parkida. Tänaseks peaksid tänavale ka kahte sõidurada tähistavad jooned märgitud olema.
Kui kõik plaanipäraselt läks, on tänaseks Tallinna tänavale märgitud kahte sõidurida tähistavad jooned. Sellega ei muutu otseselt küll liikluskorraldus, kuid juhtidele antakse siiski paiknemise kohta lisainformatsiooni.
Eile päeval ei olnud linnavalitsuse linnainsener Madis Pihel veel sada protsenti kindel, kas märgistusauto saab õhtul töö tehtud või mitte. Samas mainis ta, et masinat olla linna vahel nähtud ning loodetavasti saavad eraldi rajad maha joonitud.
Üleeilses Raadio Kadi saates “Keskpäev” märkis Pihel, et joontega üritatakse maha märkida Tallinna ja Torni tänava ristmik, sellisel kujul nagu ta loomulikuna igapäevaselt toimib. “Maha märgituna annab see juhtidele, eriti algajatele juhtidele rohkem aimu, kuhu ta paikneb, kui ta soovib sooritada vasakpööret või kui ta tahab otse sõita,” selgitas Pihel raadios. Oma Saarele vastas Pihel, et sageli ei oska inimesed ennast ise paigutada ning joonte näol oleks neile abivahend olemas.
Pimedad nurgad kaovad
Pihel sõnas raadiosaates, et joonte märkimise tulemuseks on kahe niiöelda parkimistasku likvideerimine. Seda nii linnavalitsuse kui Ajamaja eest. Varem piirasid need oluliselt pööret sooritavate juhtide vaatevälja.
Praegu ongi Ferrumi, linnavalitsuse ja Ajamaja poolsel tänavalõigul keelatud nii peatuda kui parkida. Teisel tänavapoolel, Grand Rose SPA ja Laurentiuse kiriku ees võib peatuda, kuid auto pikemaajaline seiskamine on keelatud.
Linna koalitsioonileppes on ka kirjas, et linnavalitsus lubab Laurentiuse kiriku juurde luua matuseautole parkimisvõimaluse. See on Piheli sõnul saanud aga teise lahenduse ning kirik ise teeb auto jaoks oma õue vastava koha, et matuseauto liiklust ei takistaks.
Hoolimatuid on alati
Seda, et inimesed liiklusmärkidest lugu ei pea, juhtub aga pidevalt. Grand Rose ees parkivaid autosid võib näha pea iga päev. Samuti seisis näiteks eile päeval ohutuledega auto Ferrumi ees. Omanik võttis hoone ees asuvast Hansapanga sularahaautomaadist raha.
Madis Pihel kommenteeris olukorda järgmiselt: “Inimestel peaks olema piisavalt mõistust arusaamiseks, et nii takistatakse liiklust.” Piheli arvates mõistab inimene ehk alles siis, kui tema auto taha saba tekib ja teised juhid signaali andma hakkavad. “Seejärel siis juht kas punastab ja sõidab edasi või näitab rusikat,” arvas Pihel.
Fooriga keerulised lood
Linlaste poolt on aga tihti tõstatatud teema – miks Kuressaares ühtki valgusfoori pole. Pihel selgitas raadiosaates, et kesklinna ja vanalinna liikluskorralduse muutmine on üleüldiselt raske, kuna tänavaruum on paigas ja selle muutmine tekitab probleeme.
Tema sõnul on Tallinna ja Torni tänava ristmiku jaoks tehtud mitmeid plaane ja eskiisprojekte ning kavandatud fooriga ristmikkegi. Kuid selleks, et foore paigutada, tuleks teha mitmeid muudatusi, kaasa arvatud nihutada kirikuaeda. Piheli sõnul on aga eelkõnelustest muinsuskaitsega selge, et seda linnal teha ei lubataks.
Linnas on lisaks Tallinna ja Torni tänava ristmikele ka teisi probleemseid kohti. Kuna linn tegutseb enamjaolt aga oma rahakoti peal, siis on prio-riteediks võetud Tallinna tänava ja selle ristmike läbilaskevõime suurendamine. Probleemsele Tooma poe ristmikule oleks Piheli sõnul lahendus olemas ringristmiku näol, kuid kõik seisab raha taga.
Samas lisas Pihel raadios, et linn on aastaid üritanud liikluse arengukava uuendada. Ta ütles, et aastaks 2010, kui üldplaneering peab saama uuesti üle vaadatud, tuleb sinna ka liikluse pool, mis peaks kajastama tänaseid vajadusi ja inimeste liikumisi. Selleks tuleb Piheli sõnul viia läbi uuringuid ja panna paika kava järgmisteks tegevusteks.
vaadata üle ka Torni tänava lõigu Eesti Posti maja piirkonnas.Seal nagu peaks sõidul vasakule peatuma ja parkima minek keelatud olema. sest sõidutee laius on ju üle 9 meetri (le.141). Aitaks pidev telgjoon, mida sõidul ületada ei tohiks. Praegusel juhul peaks autojuht tegema tagasipöörde, et õigesti peatuda- parkida.
Täna on siis valged jooned Tallinna/Torni ristmikualas paigas. Aga kohe tekkis küsimus: kuidas on need nähtavad talvetingimustes? Kohalikud mäletavad ehk kogemustest, kuid sissesõitnu paneks bussijaama poolt tulles Rose Spa ees vastu voolu nii et tolmaks. Siis tuleks ilmselt teisaldatavad postikesed paigaldada, mis aga lumekoristusega uppi lüüakse. Näe ja algaski hommik kohe soigumisega …
Talvel ongi siin ainult kohalikud :) No nali naljaks, aga ehk aitaks ka radu tähistavate liiklusmärkide üles säädmine. Egas meil ainukesena talv ja mitmerealine tee pole.
Need uued jooned mis maha tehtud, ei ole just kõige paremad. Tallinna ja Rootsi tn ristmiks peaks olema siiski nö “2,5” realine. Praegu on kahe realine – need kes ei taha linna poolt tulles vasakule (Rootsi tn) keerata, peavad VÄGA pikalt ootama. Samamoodi on tehtud Ferrumi kaubamaja esine vasakpöörde ala lühike… kuna tavaliselt on autode rivi Maavalitsuseni. Endine kolme realine oli kordi parem.
Ma ei kujuta ette kuidas on mõeldud lahendada Ajamaja esine liiklus – nagunii leidub autojuhte kes oma autod sinna pargivad (s.h. G4S ja panga rahaauto). Kui keegi seal pargib, on kohe ummik.
Et ei oleks kritiseerimine, siis pakun lahenduse: Keelata ära parkimine: Lossi tn ääres (s.h. politsei), Torni tn kasiino ja kiriku ees, Ajamaja ees, Cartini/Elioni kõrval, Maavalituse ees. Tallinna tn kuni Kalewite koduni oleks kolme realine (kaks bussijaama poole).
foorid võiks paigaldada, aga mitte niiväga autodele, kuid hoopis jalakäiatele. Näiteks kohe seesamune ferrumi esine ristmik. Seal taga on alatasa pikad järjekorrad, sest autojuhid käituvad seaduslikult (lasevad iga üksiku tilkuja inimese läbi), aga tänu sellele tekib pikk järjekord, sest rahvas tilgub. Kui teha asi foori tsüklitega, muudaks see liiklust märksa sujuvamaks, sest keelataks mingitel hetkedel inimeste liikumine (nõudmisel foorid oleks just õiged). Sama situatsioon on ka maavalitsuse ees.
Tore oleks, kui paraneks. 17 juuli hommikul olid kõik Bussijaama poolt tulijad sunnitud sõitma osaliselt vastassuunavööndis, sest Grand Rose ees oli pargitud 8 sõiduautot. Ristmikupoolse pargitud auto kaugus vastassuunavööndist oli aga umbes 2 meetrit ja kuidagi ei olnud võimalik ristmikule välja sõita ilma üle pidevjoone sõitmata. Kesklinna poolt tulles sõitis aga iga kolmas auto üle Ferrumi esisele vöötrajale joonistatud ohutussaare. See ohutussaare värk on tegelikult üsna segane asi: “Tee projekteerimise normid ja nõuded” 7.4.5. Jalgtee lõikumine maanteega punkt 4) Kui ületamist nõudvate sõiduradade arv on üle kolme, tuleb ülekäigurada alati kavandada ohutussaarega.”