Estonian Air suurendab 12. juulist kõikidel liinilendudel varem kehtestatud kütuse lisatasu 94 krooni võrra.
13. maist kehtima hakanud kütuse lisatasu suurus oli seni 155 krooni Helsingi, Vilniuse ja Kuressaare–Stockholmi liinidel 155 krooni ning kõigil ülejäänud regulaarlendudel 235 krooni. Uus kehtima hakkav kütuse lisatasu on vastavalt 249 ja 329 krooni.
Täiendav kütuse lisatasu hakkab kehtima kõikidele 12. juulil või hiljem ostetud Estonian Airi regulaarlendude piletitele. Enne 12. juulit ostetud piletitele kehtib endine kütuse lisatasu ka siis, kui need väljastatakse hiljem.
Estonian Airi juhatuse esimees Andrus Aljas ütles Postimees.ee-le, et kütuse lisatasude tõstmise põhjuseks on kütuse hinna tõus. “Kuna kütus on lennunduses kõige suurem kuluelement, siis paratamatult see mõjutab pileti hinda,” lausus Aljas.
Kas piletihinda lähiajal veel tõstetakse, Aljas öelda ei osanud.
huvitav, kus sa siis elanud oled, kõik ju teavad niigi palju see maksab, see on isegi nii teada tuntud fakt et artikli autor ei vaevu seda isegi kirja panema.
Loen juttu üht ja teist pidi, aga seda palju see lennupilet siis lõppudelõpuks maksab, ei loe küll kuskist otsast välja.Ilmselt järjekordne üleriigiline saladus.
ajakirjanikku küll ei tasu süüdistada selles, et lennufirmad oma piletihindadega sogavad – ega muidu polek sEuroopa Komisjon alles hiljaaegu selle probleemiga tegelenud ja otsustanud, et lennufirmad peavad reisijapiletil selgelt välja tooma pileti lõpp-hinna. Aga kes on internetis pileteid ostnud, teavad juba, et pileti hind koosneb mitmest eraldi komponendist ning erineb kuupäeviti üsnagi tunduvalt. Ma küll ei usu, et see oleks ajakirjaniku töö iga päev neid hindu arvutada ja lehte panna, jäägu see ikka selle ülesandeks, kes inimeste vedamisega papp iteenib. Uudis oli see, et kevadel piletile uue lisatasu välja mõelnud Estonian Air seda lisatasu juba kergitas, ja see on ka uudises kirjas.
Lennuettevõtjad peavad ära näitama pileti lõpliku hinna
Ükskõik millises vormis, sealhulgas internetis, avalikustatud ja otseselt tarbijatele suunatud piletihindade puhul peab olema ära näidatud pileti lõplik hind, mis peab sisaldama kõiki makse, lõive ja muid tasusid, öeldakse täna vastu võetud tekstis. Kuna parlament jõudis nõukoguga kokkuleppele, siis on menetlus lõppenud ja määrus jõustub juba sel aastal.
Arūnas DEGUTISe (ALDE, LT) raport käsitleb Euroopa Komisjoni ettepanekut 1992. aasta lennunduse siseturu kolmanda liberaliseerimispaketi läbivaatamise kohta. Läbivaatamise eesmärgiks on suurendada turutõhusust, parandada lennuohutust ja tugevdada tarbijakaitset. Määrus puudutab muuhulgas lennutegevuslubade andmist, lennukite rentimist, lennuliikluse jaotust, avaliku teeninduse kohustust ja hindade läbipaistvust.
Parlament võttis nõukogu ühisseisukoha muudatusteta vastu, sest nõukogu arvestas parlamendi esimese lugemise muudatusettepanekutega. Parlamendi jaoks oli siis olulisimaks küsimuseks reisijatele antava teabe läbipaistvus ning saadikud rõhutasid, et lennureisijaid tuleb kohelda kui teisi tarbijaid ning neile tuleb anda täielikku teavet pileti lõpliku hinna kohta.
Pileti lõplik maksumus
Tarbijatel peaks olema võimalik tõhusalt võrrelda erinevate lennuettevõtjate lennuteenuste hindu. Seepärast peaksid ühenduses algavate lennuteenuste eest tarbija poolt lõplikud makstavad hinnad olema igal ajahetkel avalikustatud ning sisaldama kõiki avaldamise hetkel teada olevaid makse, tasusid ja lõive, öeldakse määruse eelnõus.
Ära peavad olema toodud vähemalt järgmised tasud: lennuhind, maksud, lennujaamatasud ja muud tasud ning lõivud, nt kütuse või julgestusega seotud lisatasud. Valikulistest hinnalisadest tuleb reisijat teavitada selgel, läbipaistval ja ühemõttelisel viisil iga broneerimisprotsessi algul, nende aktsepteerimine reisija poolt peab toimuma vabal valikul ning vaikimisi nõusolekut ei tohi kasutada.
Julgestustasud
Saadikud olid esimese lugemise ajal seisukohal, et ka julgestustasude puhul on tarbijal õigus teada, kui suured need on ja milleks neid kasutatakse. Nõukogu ja raportöör leppisidki kokku, et kui lennupileti hind sisaldab lennujaama või parda julgestustasusid, näidatakse need kulud piletil eraldi ära või tehakse reisijale muul moel teatavaks. Lisaks peavad liikmesriikide või lennuettevõtjate kehtestatavad julgestusmaksud ja -tasud olema läbipaistvad ning neid tohib kasutada ainult julgestuskulude katmiseks lennujaamas või lennuki pardal.
EP
Dokument: A6-0264/2008
Ja nüüd on see hind lihtsalt “kõigileteatav”+95 krooni. ;)
Teeme siis ajakirjaniku töö ära:
Hinnad
Tallinn – Kuressaare – Tallinn Üks suund Edasi-tagasi suund
Täiskasvanu 455 krooni 755 krooni
Õpilane ja üliõpilane, ISIC kaardi 345 krooni 495 krooni
Laps 2. – 12 . eluaastani 160 krooni 265 krooni
Statsionaarses õppevormis õppivate õpilaste ja üliõpilaste (vanus kuni 25 aastat) pilet vabale kohale 215 krooni
Laps kuni 2. eluaastani (eraldi istekohata) tasuta tasuta
Reisija pagas kuni 15 kg tasuta tasuta
Reisija pagasi iga kg eest, mis on üle 15 kg 25 krooni/kg
Ja kui palju maksab pilet Kuressaare – STOCKHOLM?
Eesti aeru leht on ka selline, et kliendil pole sealt midagi otsida