Saare maavalitsuse riigihankest Kuressaare–Tallinn lennuliini teenindaja leidmiseks huvitus kaks ettevõtet – praegu regulaarliini teenindav Avies ning Estonian Air.
Saare maavalitsuse arengu- ja planeeringuosakonna juhataja kohusetäitja Mika Männik kinnitas Oma Saarele, et läbirääkimised maavalitsuse ja ettevõtete vahel saavad alata kohe, kui komisjoniliikmed on osalejad kinnitanud. Ta loodab dialoogi kutsed kätte anda neljapäeval.
Saare maavalitsus kuulutas hanke välja 1. mail ning kasutas Kuressaare–Tallinn regulaarliinide teenindaja leidmiseks võistleva dialoogi hankemenetlust. Vastavalt hanke kriteeriumidele peavad osalevad firmad pakkuma lahendusi lennuki suuruse, graafiku tiheduse jne kohta.
Hankedokumentidest lähtuvalt peab võitja korraldama reisijatevedu vähemalt 17-kohalise lennukiga ajavahemikul 1. oktoober 2008 kuni 30. september 2013. Kuressaare ja Tallinna vaheline lennuühendus peab toimuma vähemalt kuuel päeval nädalas ja kuni kaks korda päevas.
Praegu regulaarliini teenindav lennufirma Avies kasutab liinil 18-kohalist lennukit. Lennud toimuvad kuus korda nädalas ja kaks korda päevas, v.a pühapäeval, mil toimub vaid üks reis.
Saare maavanem Toomas Kasemaa on öelnud, et lennureiside arv Tallinna ja Kuressaare vahel võib rahapuudusel väheneda, kuid kasutusele võidakse võtta suurem lennuk.
“See tuleb kõik dialoogi käigus välja,” kommenteeris Männik, kes ei tahtnud eile ennustada, kui tihti lennuk pealinna suunas lendama hakkab. Ta märkis vaid, et kütusehind on hüppeliselt tõusnud ja lõplik valik tehakse firmade pakutud võimalike lahenduste hulgast, mis peavad jääma teatud eelarve piiridesse.
Mis loogika kohaselt lennusõit peaks luksuslikum olema kui bussisõit ? Pileti hinda ei peaks ka mitte tõstma vaid tegema siis rohekm lende, kui inimesed lennukitele enam ära ei mahu.
Reiside arvu küll vähendada ei tohi!! Külla aga võiks pileti hinda tõsta ja seada sisse broneerigu tasu. Tegid broneerigu – 50 eeki (näiteks) juba kukkus. Lenda siis või ära lenda. Sellega saaks maavalitsuse (riigi) soigumise esile kutsunud dotatsiooni vähendada.
Lennuliiklus on siiski bussi- ja autosõidu kõrvalt luksus ning reisija peaks valmis olema selle eest ka rohkem maksma. Proovige saada ekspromt pilet reede õhtuks Tallinnast Kuressaarde. Tühjagi see teil esimesel katsel (kui üldse!) õnnestub!
Aviese puhul häirib see, et ärajäävate lendude info ei jõua kuidagi lendajani. Kell 7.15 ei oska Tln lennujaamas veel keegi öelda, kas reis toimub või mitte.
No Estonian Air oleks selgelt parim valik, siis saaks Kuressaarest kohe ka läbi Tallinna edasi lennata sama jutiga ning eks Estonian Air elavdaks ka turismi juurdevoolu Saaremaale. Müüvad nemad ju pileteid rahvusvaheliste broneerimissüsteemide läbi.
Samuti oleks neil ehk siis huvitav pakkuda ka teisi sihtkohti Saaremaalt, nagu Helsinki ja Stockholm ja äkki veel kuhugi, näiteks Riiga.
Avies on rohkem nagu kohalik liinibuss, ei edene ega sure ka. Väga kesine teenindus ja rohked tühistamised.
Kui stardiaeg on 07.35 -kuidas sa tahad,et see info peaks sinuni 07.15 jõudma-see ju alles selgub pilootidelgi alles stardiajaks, kas lennatakse või ei või hoopis hilinetakse….Ja ega ei saa öelda,et Estonian Air oma hilinemistest ka paremini kudagi teada annab.
See ongi ebanormaalne, et isegi piloot ei oma 15 minutit enne väljalendu infot. See, kas Saaremaal on udu/tuul/jne või kas lennuk on tehniliselt korras, peaks ikka varem selguma (pool tunnikest vast ikka). Ja see juba päästaks, et jõuda nt 7.40 bussile. Teiste lennufirmadega on edasilükkumine suisa tund(e) ette teada. Asi ikka korraldamises. Probleem pole ka niivõrd hilinemsies, vaid tihedates lendude ärajäämises. Talvel hommikuse reisiga Tln-st tulles külmetad lennukis, sest teenindajad tulevadki koos reisijatega alles lennukisse!! Stjuaardessid väga sõbralikud ja kenad, aga korraldus…