Pärast õnnetut pangakaardi unustamist sularahaautomaati pidi Kanal2 reporter Martin Mae uut kaarti ootama kaks nädalat. Makstes uue kaardiga toidupoes, oleks Maest peaaegu pettur tehtud – kassas teatas aparaat, et tegemist on pettusekahtlusega kaardiga. “Jäi vähe puudu, et politsei oleks välja kutsutud,” ütles Mae.
“Võtsin sularahaautomaadist raha ja unustasin kaardi automaati. Kui avastasin, et kaarti rahakotis pole, helistasin igaks juhuks kohe Hansapanka, et nad kaardi sulgeksid, sest ma ei olnud kindel, kas kaotasin selle või unustasin automaati,” rääkis Mae Oma Saarele seiklusrikka pangakaardiloo algusest.
“Mulle selgitati Hansapangast, et kui oleksin kaardi unustanud pangakontoris asuvasse sularahaautomaati, saaksin kaardi kätte kontorist, teiste automaatide puhul pean aga uue kaardi tellima,” ütles mees, kes otsustas uue kaardi kasuks.
“Läksin pangakontorisse, kust sain ajutise kaardi, millega sain vähemalt raha välja võtta,” oli Mae asjaajamise alguses optimistlik. Kui ta aga lubatud teisipäeval oma uue pangakaardi järele läks, selgus, et see oli kogemata kombel saadetud Kuressaare asemel Kärdlasse.
“Hansapanga Kuressaare kontoris on väga kenad ja abivalmis inimesed, nad helistasid Kärdlasse ja leppisid kokku, et see saadetakse postiga Saaremaale ära, mulle kinnitati, et neljapäeval on kaart olemas. Kuid ei olnud, see oli Hiiumaalt jõudnud tagasi Tallinnasse.”
“Kui uuesti kaardi järele läksin, ootasin juba huviga, kas kaart on nüüd otsapidi Rõugesse või Narva jõudnud, aga selgus, et kaart on alles pealinnas, millegipärast polegi seda teele pandud,” rääkis Mae, kellel oli põhjust rõõmustada järgmisel hommikul pangakontorist tulnud kõne peale: “Teie kaart on minu käes! Ma hoian seda oma käes!”
Õnnelikud olid nii pangatöötajad kui ka kaardiomanik, kellele muide anti lohutuseks pangakontorist kahel korral kaks tasuta joogikaarti, millega sai kohvikus priipärast teed või mahla juua.
Petukahtlusega kaart
Samal päeval soovis Mae oma uhiuue pangakaardiga Neste tanklas kütuse eest maksta. “Proovisin viis korda, ei midagi, helistasin Neste infotelefonil, kust öeldi, et ärgu ma rohkem proovigu, see võib mul raha kontolt maha võtta,” jätkas Mae pajatust oma uskumatutest seiklustest. Pangakaardiga maksta sai ta muide edukalt neis poodides, kus tuleb ise PIN-kood sisse toksida.
Kui ta aga hakkas õhtul Selveris oma toidukraami eest maksma, siis algul tüdruk kassas küll naeratas talle, kuid tema näoilme muutus peagi, nii et Mae küsis, kas kaardil ei ole piisavalt raha. “Ei, ei, mul lööb ette, et tegemist on petukahtlusega kaardiga,” vastas kassapidaja ning kohale kutsuti turvamees.
“Mul oli dokument ka kaasas ja õnneks mind siiski usuti ning päris politsei kutsumiseks ei läinud,” sõnas Mae, kes oli huvi pärast ka uurinud, kas varem on ka selliseid juhtumeid ette tulnud.
“Tuli välja, et selle aasta jooksul on ühel inimesel olnud veel niisugune “petukaart”, aga millest see tuleb, ei osatud öelda.”
Mae käis oma uue kaardiga ka Hansapangas, kus kaarti kontrolliti ja öeldi, et sellega on kõik korras. “Küsiti, kas tellime uue kaardi? Ma ei tahtnud. Nüüd saan siis maksta nendes poodides, kus saab PIN-i ise sisse toksida,” lõpetas Mae.
Hansapanga pressiesindaja Kristi Künnapas nentis, et kindlasti ei olnud tegu asjade normaalse käiguga ja Hansapanga teenus tavapäraselt nii ei toimi. Künnapas soovitas kliendil pöörduda pangakontorisse, kus ta oma mureküsimustele täpse vastuse saab.
Pärimisele, miks osutus Mae kaart petukahtlusega kaardiks, ei osanud pressiesindaja täpset vastust anda. “Nii Neste kui ka Selver kasutavad SEB kaarditerminale. Me uurime, miks selline intsident aset leidis, ja anname teada,” lubas Künnapas.
Olen ka ise pangakaardiga Selveris hädas olnud. Et probleem muutus krooniliseks ja ainult Selveris, otsustasin asja uurida. Pank väitis, et kaardiga on kõik korras. Infoletist lubati asi uurimiseks saata ning minuga ühendust võtta, kuid lubaduseks see jäigi. Saatsin e-kirja järelpärimisega Selveri peakontorisse – ja oh imet, päeva pärast tuligi mingisugune vastus. Jah, tunnistati, et viga on Selveri kaartide lugejates. Väideti, et probleemist ollakse teadlikud ja plaanis on kassaaparaadid välja vahetada. Probleemi lahendamise tähtaegadest paraku ei sõnagi. Seega pole ka Martin Mael põhjust mitte panga vaid Selveri poeketi omanikega pahandada. Kui pahaseid kliente koguneb palju, siis mõjub see ka Kuressaare olematu konkurentsi tingimustes nagu kivisse auku uuristav vesi. Tõsiseltvõetavamatel Selveri konkurentidel on ju toimivad makseterminalid olemas!
selveris monteeritakse kaardile kilekott ümber ja siis võid kasvõi oma juhilube sealt läbi tömmata. ikka töötab.
hehh, kah siis järgmine kord juhilubadega maksma. eks näis, kas läheb läbi :)
Sama häda, mis eelmisel. Olen ka samas kohas piinlikust tundnud. Olen mõelnud, et minu kaardis probleem.
Elu on ikka seiklus :)
oh ma olen ka selveris jamanud nii mis jube..isegi uus kaart ei taha läbi minna, nüüd siis tean, et viga pole minu kaardid…ja alati teevad tüdinud nägu, kui kaart läbi ei lähe…
varsti rimi, ehk seal parem:)