Vastukaja: Ooperipäevade kaubamärgi omandamisest (7)

Vastukaja: Ooperipäevade kaubamärgi omandamisest

 

Kuressaare Linnavalitsus omandas 29. jaanuari enampakkumisel linna kasuks panditud kaubamärgi “Kuressaare Ooperi Päevad 2002 Eesti Ooperifestival”. Rõhk on sõnal “omandas”, mis tähendab seda, et realiseeriti pant, millega ooperifestivali korraldada lubanud MTÜ Operfest andis linnale lisagarantii neile eraldatud projektitoetuse tagamiseks.

Seetõttu ei saa siinpuhul enam rääkida kaubamärgi klassikalisest ostmisest kui tehingust, kus raha vahetatakse soovitud kauba vastu.

Antud kaubamärgi omandamine oli lisagarantii realiseerimine. Linn võttis selle, mis pandilepingujärgselt linnale kui pandipidajale kuulus.

Linn usaldas ooperipäevade korraldajaid ning just sellepärast ka toetas neid eelmisel aastal 250 000 krooniga nii nagu varasematel aastatel, lootes, et selle eest saadakse “kaubaks” üks suurepärane üritus (nagu eelneval seitsmel aastal). Nagu kõik teavad, seda sõlmitud kaupa teine osapool aga 2007. aastal tagada ei suutnud.

Ainuke, mis ooperipäevade korraldajatel järele jäi, oli võlad ja kaubamärk, mis võib veel tekitada läbi kohtuvaidluste kahju uutele ooperipäevadele, seda aga linn lubada ei taha. Otse vastupidi – linn on ennast valmistanud igal juhul läbima protsessi ka võimaliku kriminaalasja algatamiseks, saamaks siiski teada, kuhu täpselt läks see 250 000 krooni, mille eest eelmisel aastal ooperipäevad jäid korraldamata.

Kuressaare Linnavalitsus

“Linn ostab Kuressaare ooperipäevade kaubamärgi”, OS 30. jaanuar 2008

Print Friendly, PDF & Email