Viimasel ajal on politsei saanud teateid noorukite ebaseaduslikest kiirendusvõistlustest linnalähedastel teedel. Asjaosalised ise kinnitavad info õigsust.
Kuressaare politseijaoskonna korrakaitsetalituse vaneminspektori Kaido Vahteri sõnul on kihutajate nimed ja masinad neile teada. „Eks see ring sulgub ka varsti. Viimane aeg on kiirendajate elu ebamugavaks teha,” ütles Vahter. Linnalähedastel teedel kaasliiklejate elu ohtu seadvate noorukite suhtes on politseiniku arvates siiski väga raske midagi ette võtta. „Me teame, et nad kogunevad, Uue tn parklas näiteks, kontrollime dokumente, kõik on korras. Kui kihutamiseks läheb, on neil informaatorid, kes sõitjaid teavitavad ja kihutajad sõidavad lihtsalt minema. Või jätavad auto teeveerde. Autodega kogunemine või tee ääres seismine ei ole Eesti Vabariigis ju kuritegu,” rääkis Vahter.
Tema sõnul ei ole tegemist ainult Kuressaare probleemiga, vaid üle-eestilise murega. Ainult vähesed kiirendusvõistlused on ametlikud. Vahter kinnitas, et nii kui kusagilt jälle kaebus tuleb, kihutatakse kohale ja vahelejääjaid karistatakse vastavalt seadusele. „Sellised üritused on tavaliiklejale lihtsalt näkkusülitamine,” ütles Vahter, kelle arvates oleks kindlasti võimalik korraldada ka ametlikke võistlusi. „Samas ei saa me näidata neile lihtsalt mingit teelõiku ja öelda, et kihutage nüüd,” lausus Vahter, kes siiski usub, et probleemile saab varsti piir pandud.
Kuressaare kiirendusvõistlusi korraldavad noored on kogunenud klubisse Kuressaare Streetrace Club. Anonüümseks jääda soovinud klubiliikme sõnul toimub kihutamine 400 m teelõigul ja masinate tippkiiruseks saadakse siinmail 160–170 kilomeetrit tunnis. Korraga on võistlustules kaks masinat, mis on välja valitud mootorivõimsuse järgi. Kihutavaid autosid on tavaliselt kohal ligi 20–30. Lisaks pealtvaatajad.
„Me anname endale aru asja ohtlikkusest ja teame, et rikume seadust,” rääkis võistlustel osaleja, kelle sõnul on neil ka endal hirmutunne, et ette võib hüpata metsloom või vastu tulla kaasliikleja. Info politsei saabumisest pidi siiski laekuma pooljuhuslikest allikatest. „Mingeid spetsiaalseid valveposte me küll üles ei sea,” ütles noormees.
Samas toonitas ta, et oma klubisisene kontroll on neil olemas ja purjus või juhilubadeta inimesi rooli ei lasta. „Jama ongi nende pealtvaatajatega, kes kaasa jõlguvad,” kinnitas võistleja. Mingit saladust nende tegevus endast ei kujutavat. „Pool linna teab, kui me minema hakkame,” rääkis noormees, kelle sõnul kogunetakse kas spontaanselt või jagatakse infot läbi klubi internetifoorumi. Sel aastal alustati tema sõnul kiirendusvõistlustega juba poolest jaanuarist ja neid korraldatakse ikka ja jälle. Politseiga suuremaid kokkupuuteid olnud ei ole. „Kunagi jah, olid Tehumardil pahandused, seal tehti trahvi ka vist,” meenutas noormees.
Ametlike võistluste kohta teadis ta öelda, et nende korraldamine läheks liig kulukaks. Samas osalevad nad aga küll mandril toimuvatel seaduslikel võistlustel.
Lp. Rullnokad
Minupärast kimage kuskil omaette aga ärge palun linnavahel õhtul/öösel oma autorehve suitsetage koleda vilina saatel, see on nõme.
Ettetänades
linnakodanik
Jube hobi ikka noortel!
Hea, et nad metsavahel sõidavad kuskil… ise muretsen kõige rohkem sellepärast, et nad linnas alla ei ajaks. Ülekäigu radadel olen kaks korda peaaegu auto alla jääma.
Kõike ei tasu siiski päris uskuda. Neid autosid, mis saaksid 400m peale siin kohalikel võistlustel sisse on ühe käe näppudel lugeda. Pigem siis sõidetakse üle 400m või usutakse spidomeetrit. Reaalselt peaks kiirused jääma 140 max 150 juurde.
a jube on ikkagi. isegi kui kiirus “kõigest” 140. sest palju siis noortel juhtidel ikka kogemusi on. kargab loom teele… lahtede vahel metssigu jäktub. no ja kui nad seal kihutavad, kostavad aknasse sellised autode möirgamised, et… laps ei raatsi magama jääda, pidevalt räägib, et autod sõidavad ja autod sõidavad.
Kimage kui palju tahate aga selleks eelnevalt suletud lõigul. Sellest on vähe, et “vastutulevat autot nähakse kaugelt”. Ja need kes ütlevad, et nad kedagi ei ohusta, miks te siis suletud territooriumil ei kihuta. Kaifi saab ju ikkagi sellest, et äkki midagi juhtub, või et äkki politsei segab vms. Kui suletud rallirajal võistelda, siis on ju vaid omavaheline jõukatsumine, ei mingit adrenaliini.
Sellistel sõitudel on varem või hiljem mingi traagiline lõpp, seal ei ole parata midagi, kui inimesed sellest ise aru ei saa.
Vastik on pärast traagikat lugeda antud seltskonna kommentaare.
Te te ei tea, kui hea ja armas lahkunuke oli, ta oli igati tore ja abivalmis, ta oli kõigi hea sõber jne.
Nüüd siis küsimus suurele ringile! KES ON ESIMENE …. ?
loodetavasti hakkab politsei ka nüüd nendega rohkem tegelema. päris kole on uue tänava parklas kumme vilistavaid noorukeid näha. see annab aimu mida nad seal maanteel teevad.
To Muhv, kui niimodi nüüd elada, siis ei tohiks ju mitte midagi teha, sest mine tea äkki jääd homme kuhugi millegi alla, tervis ütleb ülesse vms.
Saatus on selline!
Aga elu ongi ju kole ja ohtlik. Kaarti mängides võib ka näppu lõigata.
Kui Sa asjale pihta ei saa on ajumaht Sul kesine. Kaardimängus võid ka infarkti saada, kui suurtele panustele mängid ja kaotad! See ongi risk ja ettekavatsetud!
Kui tahad riskida, siis mine tänavale ja hakka lähenevate autode eest üle tee jooksma, vaata mitmenda auto ette jääd. On ju ekstreem.
pole asi nii hull midagi
ise käind ja seal ikka kord majas, pole midagi et retsitakse pohhuilt ja kedagi tahtlikult alla ajada tahetakse
Teeme nüüd sellise asja ilusti selgeks, et sellel pole mingit seost streetracega, kui mõni rullnokk teist vöötrajal üle sõidab. Ise käin streetracedel tihti ja arvan, et iga sõitja teab riskidest. Keda ta seal rajal siis ikka nii väga ohustab peale iseenda ? Kiirendused toimuvad pimedas, vastutuleva auto näeb juba kaugelt tuledest ära. Ja palju on lahtedevahel jalakäijaid, kes enda elu pärast hirmsasti kartma peavad ? Tegelikult on kiirendus mõeldud eelkõige sõitjatele, mitte pealtvaatajatele
hea meelega kihutaks suletud alal
teoreetik teeb meile 1 km pikkuse sirge suletud ajal ja me lubame et enam ei kiirenda teede peal
näita üks selline suletud ala ette kül siis kõik seal sõitmas käiksid
korralik kodanik magab öösel oma voodis mitte ei töllerda linna vahel ringi.
to Teoreetik. Väga ilus ja sisukas põhjendus, et “sellest on vähe kui vastutulevat autot nähakse kaugelt”. Kuidas ? Vastutuleva auto tulesid NÄEB kaugelt, tahaks näha autojuhti kes kell 11 öösel mõtleb, et ilgelt lahe oleks ilma tuledeta sõita, siis see on ta enda viga. Ja suletud territoorium… see ei ole isegi mitte naljakas enam. Näita mulle saaremaal 1km pikkune, korraliku teekattega suletud rada ja saad kasti õllet minu poolt.
Ja enne kui siia ametlikest kiirendustest rääkima tulete, siis uurige ennem palju see maksma läheb ja kas see tasub ennast ära, kui 50st autost 10 sõidavad.
Mis seos on streetrace´il tänavatel kummipöletajatega? Kõiki, kes sõidavada kiiremini kui sinu vanaisa ei saa ühise, kihutajata, pulga peale panna.
Kui relvahuvilised käivad lahtedevahel relva ja enda täpsust laskmises vördlemas, siis miks ei vöiks autohuvilistel selline vöimalus olla? Loodan, et Teoreetik tuleb varsti praktikas välja oma eraldatud alaga, kui teda praegused kohad häirivad.
noh, leppige lennujaamaga kokku. lennuväljal on poolteist kilomeetrit rada, mis just ülearu tihti höivatud pole.
ega siis keegi pole selle vastu, et rahval löbus on. keegi ei taha lihtsalt kogemata möne tüübi otsa sattuda, kes öigel hetkel pidurdada ei jöua.
150 km/h söitev asi liigub sekundis 41 meetrit. kui keegi sulle sama kiiresti vastu söidab (kust sa tead, milline purjus idikas sealt tuleb? keegi helistab ja vötad samal ajal veel telefoniköne vastu??), väheneb nende asjade vahemaa sekundis 82 meetrit. ükski inimene ei jöua alla möne sekundi reageerida ja siis veel tegutseda.
vastutulevad tuled paistavad sulle paarisaja meetri pealt, kuid see on siis vaid kolme-nelja sekundi küsimus.
mine ikka lennuväljale parem ja teatage lennukitele ka ette, et te seal olete.
seda asja on juba uuritud ja kui ma õieti mäletan siis lennujaamast pole selleks luba saadud ….võin ka eksida