Keskkonnaministeerium avalikustas neljapäeval Virtsu sadamasse lisakai ehitamise ja sellega kaasnevate süvendustööde keskkonnamõju hindamise programmi.
Sadamat haldava AS-i Saarte Liinid arendusdirektor Peeter Oopkaup ütles, et kaubakai valmib eeldatavasti 2010. aastaks. Kuna projekt on alles väga algstaadiumis, ei soovi ettevõte ka ehituse maksumust veel kommenteerida.
Virtsu sadamas on kaubalaevade teenindamine seni toimunud parvlaeva kai pikenduseks rajatud sildumisliini ääres. Uue kai ehitamise põhjuseks on asjaolu, et valdava osa Virtsust veetavast kaubast moodustab killustik, mille laevadele laadimisega kaasneb nii müra kui ka tolm, mis häirib parvlaevade reisijaid.
Sadama lääneossa rajatava kaubalaevade kai sildumisliini pikkus on 160 meetrit ja sügavus kai ääres seitse meetrit. Kai kaugus lähimast parvlaevade sildumiskohast tuleb umbes 250 meetrit.
Kaini rajatakse uus autotee ning peamiseks töödeldavaks kaubaartikliks jääb endiselt killustik.
Kai ehitamisega kaasneb merepõhja süvendamine mahus 40 000 kuupmeetrit. Süvendamisel üleskaevatud pinnas on kavas kaadata merre.
Ettepanekuid, vastuväiteid ja küsimusi keskkonnamõju hindamise programmi kohta saab keskkonnaministeeriumile esitada 1. aprillini.
Programmi avalik arutelu toimub Virtsu sadamahoones 3. aprillil.
REEDESES LEHES SAARE TEEDEVALITSUSE JUHATAJA HRA KOLLO ESITAS MUHULASTELE SARKASTILISE KÜSIMUSE: “KAS ME HAKKAME SIIS KRUUSA SOOMEST TOOMA VÕI?” SEALSAMAS VIRTSUST ON JUBA AASTAID LAEVAD VEDANUD EESTIMAA PINNAST (KILLUSTIKKU) VÄLISMAALE: SOOME, ROOTSI, SAKSAMAALE, TEAB KUHU. TEATAVASTI KA KUIVASTU SADAMA VAHTRASTE POOLSESSE ÄÄRDE KAVANDATAKSE KAUBAKAI EHITAMIST! NII ON VÕIMALIK, ET KA NATUURA-ALAL EKUMÄEL OLEVA KOGUVA KARJÄÄRI KILLUSTIKKU HAKATAKSE VEDAMA SOOME, MITTE AGA VASTUPIDI. TAHAME TEADA, MILLE NIMEL PURUSTATAKSE MAAILMA AINUKESE MUHUMAA KIVINE SÜDA JA OHUSTATAKSE EESTIMAA KÕIGE ILUSAMATE KÜLADE KOGUVA JA IGAKÜLA ARENG JA OLEMASOLU